خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,350

روش جدید سازمان لیگ برای درآمدزایی از تبلیغات محیطی

روش جدید سازمان لیگ برای درآمدزایی از تبلیغات محیطی
خبرگزاری فوتبالی- بخشهای مهم گزارش ایران ورزشی درباره ساز و کار جدید سازمان لیگ برای درآمدزایی از تبلیغات محیطی را برایتان انتخاب کردیم:

دوره بیستم لیگ برتر با تغییر بزرگ دیگری در زمینه تبلیغات محیطی همراه خواهد بود. براساس مصوبه جدید هیأت رئیسه سازمان لیگ، این سازمان برای لیگ پیش رو، بابت تبلیغات محیطی با یک شرکت مشخص قراردادی منعقد نخواهد کرد. بلکه هر شرکت تبلیغاتی که تمایل داشته باشد، می‌تواند برای تبلیغات دور زمین فوتبال، آگهی جذب کند و 10 درصد از درآمد آن را بگیرد.

صادق درودگر، رئیس سازمان اقتصادی فوتبال می‌گوید: «براساس مصوبه سازمان لیگ، برای تبلیغات محیطی دیگر قراردادی با یک شرکت مشخص نداریم. سازمان اقتصادی فوتبال کار تبلیغات محیطی را در دست گرفته و شرکت‌هایی که تبلیغات دارند یا مشاوران رسمی شرکت‌های تولیدی و خدماتی، به طور مستقیم با خود ما قرارداد می‌بندند.

درودگر درباره این شیوه جدید و تفاوت آن با شیوه‌های قبلی توضیح می‌دهد: « سال‌های پیش قراردادهایی در این زمینه منعقد می‌کردیم که هیچ پشتوانه‌ای نداشت و نمی‌توانستیم درآمدهای حاصل شده را از شرکت‌ها دریافت کنیم و بسیاری از پرونده‌ها از آن زمان هنوز در دادگاه باز هستند. در سال 97 ما این رویه را تغییر دادیم که واقعاً رنسانسی بود در تبلیغات محیطی فوتبال. به این ترتیب که وجوه باید به حساب سازمان لیگ واریز می‌شد اما در این روش هم با مسائل جدیدی مواجه بودیم. مثل اینکه این شرکت‌ها درصدهایی برای خودشان می‌گرفتند و درصدی را هم به شرکت تبلیغاتی می‌دادند. ما در واقع خواستیم این درصد را کم کنیم. با این روش جدید دیگر خاصیت وجودی سازمان اقتصادی فوتبال هم از بین نمی‌رود.»

انحصار مطلق برخی شرکت‌ها در زمینه تبلیغات محیطی فوتبال، موضوع دیگری است که به گفته درودگر باعث این اتفاق شده است. او در این رابطه توضیح می‌دهد: «یکی دیگر از مشکلات این بود که در زمینه تبلیغات محیطی فوتبال انحصار مطلق به وجود آمده بود. برخی شرکت‌های قبلی، خود را پدرخوانده تبلیغات محیطی می‌نامیدند و حتی هفته اول رقابت‌ها برای ما مشکلاتی را ایجاد کردند.مثلاً تابلوهای تبلیغاتی ثابت را از ورزشگاه خارج کردند یا مشکلاتی را در ال‌ای‌دی‌ها به وجود آوردند و تلاش کردند تا تجهیزات ما را ناقص کنند"

با ورود مستقیم سازمان اقتصادی فوتبال برای عقد قرارداد تبلیغات محیطی با شرکت‌های تبلیغاتی اما بار دیگر این سؤال پیش می‌آید که سازمان اقتصادی به عنوان مؤسسه غیرتجاری، می‌تواند برای تبلیغات محیطی فوتبال، اقدام به عقد قرارداد مالی کند؟ در آگهی ثبت شرکت‌های سازمان ثبت شرکت‌ها، این سازمان به عنوان مؤسسه غیرتجاری معرفی شده است. هرچند که در همان آگهی فعالیت‌های محیطی محوطه و پیرامون دور زمین فوتبال در قالب مقررات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ جمهوری اسلامی تعریف شده است اما براساس ماده 584 قانون تجارت، کلیه تشکیلات و مؤسساتی است که برای مقاصد غیرتجاری از قبیل امور علمی، ادبی یا امور خیریه تشکیل می‌شوند؛. اعم از اینکه مؤسسین یا تشکیل دهندگان، قصد انتفاع داشته باشند یا خیر.

برچسب‌ها: ایران سازمان لیگ

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

0 0

100 آبی اناری ها3 (ح)1399/08/25

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi