خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار آلمان
اتحاد آلمان
2
44,671

خداحافظی مسعود اوزیل از تیم ملی فوتبال آلمان

خداحافظی مسعود اوزیل از تیم ملی فوتبال آلمان
مسعود اوزیل ستاره ترک‌تبار سالیان اخیر فوتبال آلمان دیروز با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که حملات نژادپرستانه شدید علیه او پس از دیدارش با رئیس جمهور اردوغان افزایش یافته و به همین دلیل تصمیم به خداحافظی از تیم ملی این کشور گرفته است.

او که همراه با تیم آلمان موفق به کسب جام جهانی 2014 نیز شده در پیام خداحافظی خود نوشت:

«نمی‌توانم در شرایطی که احساس می‌کنم در معرض نژادپرستی و بی‌احترامی قرار دارم، نماینده آلمان در سطح بین المللی باشم. پیراهن آلمان را با غرور و هیجان می‌پوشیدم، اما دیگر چنین احساسی را ندارم.

اتخاذ چنین تصمیمی دشوار بود، اما مسئولین فدراسیون فوتبال آلمان با بی احترامی نسبت به تبارم، مرا به ابزار تبلیغات سیاسی خود تبدیل و شرایط را غیرقابل تحمل کرده اند".

مسعود اوزیل در 93 بازی که با پیراهن تیم ملی آلمان به میدان رفت، 23 گل وارد دروازه حریفان کرد. وی سازنده 40 گل نیز برای تیم ملی آلمان بوده است.

او در پانزدهم اکتبر 1988 در گلزن‌کرشن آلمان به دنیا آمد و فوتبال را از ده سالگی با بازی در تیم های آماتور این شهر آغاز کرد. اوزیل در سال 2005 به تیم باسابقه شالکه-04 آلمان منتقل شد و در فصل 2006-2007، زمانی که تنها 18 سال داشت اولین بازی خود در بوندس لیگا را انجام داد.

وی پس از 18 ماه حضور در این تیم، در نیم فصل 2007-2008 با یک قرارداد 5 میلیون یورویی راهی باشگاه وردربرمن شد. او در این تیم نیز موفق بود و طی 30 ماه 97 بازی برای آن انجام داد. او سال 2009 و در 20 سالگی پیراهن تیم ملی آلمان را پوشید. وی با آلمان قهرمان امیدهای اروپا نیز شد.

اوزیل در تابستان 2010 در ازای 18 میلیون یورو به باشگاه رئال مادرید اسپانیا پیوست و چهار فصل برای این تیم بازی کرد. وی در 158 بازی برای رئال مادرید 27 گل به ثمر رساند. قهرمانی در لیگ و جام حذفی اسپانیا از جمله افتخارات اوزیل با رئال مادرید بود.

ستاره ترک‌تبار فوتبال اروپا و جهان در ابتدای فصل 2013-2014 در ازای 47 میلیون یورو به باشگاه آرسنال لندن پیوست. اوزیل در 197 مسابقه برای آرسنال 38 گل زده است. وی پردرآمدترین بازیکن تاریخ آرسنال بوده است.

تیم ملی فوتبال آلمان با حضور مسعود اوزیل موفق به کسب مقام سومی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شد. او چهار سال بعد در برزیل، جام جهانی را بالای سر برد.

او به همراه ایلکای گون‌دوغدو دیگر بازیکن ترک‌تبار آلمان و همچنین جنک توسون از تیم ملی ترکیه در ماه مه امسال در انگستان با رئیس جمهور اردوغان عکس یادگاری گرفتند و پیراهن خود را به وی هدیه دادند. این سه ورزشکار پس از رخداد مذکور، مورد حمله نژادپرستانه برخی گروه‌های آلمانی قرار گرفتند.

برچسب‌ها: آلمان اوزیل

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

6 0

190 آروین بیرجند1399/04/23

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi