خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار استقلال
اتحاد استقلال
2
102,729

استراماچونی برگشت، این هیئت مدیره برود

استراماچونی برگشت، این هیئت مدیره برود
پشت پرده یک فاجعه مدیریتی-گفتگو با امید روانخواه؛
استراماچونی برگشت، این هیئت مدیره برود

امید روانخواه با حضور در استودیوی آنتن به صحبت در مورد حواشی پیرامون باشگاه استقلال و سرمربی این تیم پرداخت.

به گزارش "ورزش سه"، طی روزها و هفته های اخیر مهم ترین اخبار فوتبال ایران، حول و حوش رفتن استراماچونی به ایتالیا و شرایط استقلال بوده است و هنوز هم این شرایط مبهم پیرامون استقلال ادامه دار شده است.

به همین دلیل امید روانخواه بازیکن سابق آبی های تهرانی، که در تابستان گذشته هم ارتباط خوبی با باشگاه و علی خطیر در بستن تیم و جذب استراماچونی داشت، دعوت "آنتن" را پذیرفت تا در مورد شرایط استقلال و راهکارهای برون رفت از شرایط موجود صحبت کنیم.

استراماچونی حق داشت برود
آیا رفتن استراماچونی به این شیوه را درست می دانید و حق را به او می دهید؟ ببینید بهتر است که از اسم استراماچونی در مورد مشکلی که پیش آمده، استفاده نکنیم. استقلال یک مربی داشته که از فوتبال ایتالیا هم آمده؛ یعنی جایی که امکانات بسیار خوبی دارند. من با توجه به اشرافی که به بعضی مسائل در باشگاه دارم، رفتن استراماچونی کاملا به حق بوده است. می دانیم که چقدر به تیم علاقه دارد، حداقل نسبت به بازیکنان. من حق را به او می دهم. ببینید مربی ای که در اینترمیلان بوده و خاویر زانتی را تمرین داده، شرایط متفاوتی دارد. هیچ ایرادی نمی توان از استراماچونی گرفت؛ نه از ظاهرش، نه از تمریناتش، نه از تاکتیک هایش. شاید فقط بتوان گفت که مثل کلوپ و گوآردیولا نیست؛ یعنی مربی ای نیست که فلسفه یک باشگاه را عوض کند ولی اینقدر خوب بود که مردم مقابل باشگاه و وزارت ورزش بیایند تا او را بازگردانند.

به همکاران استراماچونی در باغ سبز نشان دادند
باید ببینیم چه اتفاقاتی افتاد که آقای استراماچونی رفت. ابتدا که ایشان پیشنهاد استقلال را دریافت کرد، دو نفر از همکارانش را فرستاد تا امکانات و شرایط ایران را بررسی کنند ولی امکانات و جاهایی را حتی به دروغ به او نشان دادند که واقعی نبودند تا او را راغب به حضور در ایران کنند. ما اصلا نمی بینیم که چه چیزهایی داریم و می خواهیم یک مربی بیاید و ما را نجات دهد. ما یک کلینیک مجهز را به ایشان نشان دادیم (کلینیک شخصی دکتر نوروزی). البته مشکلی هم ندارد و آقای دکتر نوروزی هم ناراحت نمی شود و همیشه برای استقلال زحمت کشیده است. این مورد، یکی از مواردی بود که به عنوان "در باغ سبز" به دستیاران استراماچونی نشان دادند. حتی خود من چند بار با آقای خطیر به ورزشگاه انقلاب رفتیم تا شرایط آنجا را برای حضور استراماچونی مساعدتر کنیم؛ مثلا شرایط رختکن ها را بهبود ببخشیم تا در شان استقلال و سرمربی ایتالیایی اش باشد.

استراماچونی به خطیر گفت تو من را آوردی و رفتی !
وقتی ایشان پایش را به ایران گذاشت، با یک سری چالش هایی مواجه شد که همان ابتدا توی ذوق او زد. البته همان ابتدا علی خطیر به خاطر یک سری مشکلات از تیم جدا شد. همینکه چطور علی خطیر جدا شد، خیلی می تواند جالب باشد. استراماچونی بعد از برکناری خطیر، با او تماس گرفت و به او گفت که شما من را آوردید و حالا نیستید و واقعا اینجا کسی نیست که من را درک کند تا با او برای حل کردن مشکلاتم ارتباط برقرار کنم. خب در ابتدا هم تیم نتیجه نگرفت و استراماچونی را از سمت باشگاه تحت فشار قرار دادند. این فشار از سمت هواداران نبود. استراماچونی همان زمان می گفت که شما تغییر را نمی بینید؟ می گفت درست است تیم ما باخته ولی دقیقه 90 گل خورده و در همین مدت کوتاه تغییر کرده است ! با این حال کسی نبود که این تغییر را ببیند. بازیکنان استقلال می گفتند که همیشه مثل مبتدی ها تمرین می کردیم ولی با حضور استراماچونی شرایط کاملا تغییر کرده است.

10 روز درمورد استراماچونی تحقیق کردیم
من بالاخره با بازیکنان تیم و تدارکات تیم ارتباط دارم و من قبل از اینکه به تیم بیاید به آنها گفتم که تمام مشکلات تمرینی و مشکلات ساختاری حل خواهد شد. گفتم که نمی دانم تیم نتیجه خواهد گرفت یا نه؛ ولی ما 10 روز راجع به این مربی تحقیق کردیم؛ چه در ایتالیا و چه کارهای دیگری که انجام داده بود. ما مربی ای در نظر داشتیم که سال گذشته در لیگش قهرمان شده بود ولی شنیدیم خودش کار نمی کند. مربی دیگری بود که خوب بود ولی باز شنیدیم که خواسته های زیادی دارد و باشگاه را شاید در سال اول قهرمان کند ولی بدهی های زیادی به جا می گذارد. ما راجع به آقای استراماچونی فقط حرف های خوب شنیدیم.

مربی دیگری در کلاس استراماچونی هم می رفت
من فکر می کنم اگر مربی در کلاس استراماچونی به ایران می آمد، خیلی زودتر از اینها می رفت و نمی ماند. نمی خواهم بگویم کارش درست بوده یا غلط، می گویم هر کسی غیر از او بود، می رفت. به نظر من با تمام اتفاقاتی که افتاد، تصمیم درستی گرفت. چیزی که ما می دانستیم، این بود که او خودش تمرین ها را طراحی و سازماندهی و اجرا می کند. 3 نفر سر تمرین بودند و کمک ایرانی نداشت. خودش پای کار بود و این خیلی مهم بود. بارها می گفتم حتی سبک بازی مهم نیست و فقط اگر تیمی خوب تمرین بکند، در ایران می تواند قهرمان شود. لیگ ما یک لیگ تاکتیکی نیست. لیگی نیست که با شنیدن نام یک تیم، تاکتیک و سبک خاصی در ذهنتان تداعی شود. ما می دانستیم اگر اسم استقلال با تمرینات منظم و یک نظم تیمی تلفیق شود، می تواند یک موفقیت باشد. مطمئن بودیم شرایطی فراهم می شود که بعد از ورود مربی کیفیت بازیکنان بالاتر می رود. من خودم از رده امید قائدی را می شناختم و پارسال نگرانش بودم که مبادا فوتبالش تمام شود. اما واقعا سبک زندگی و فوتبال او امسال تغییر کرد. در این مدت تا روزی که استراماچونی بود، از هیچ بازیکنی حاشیه ای ندیدیم. این مهم ترین بخش است. سرمربی می تواند تمام عوامل باشگاه را به موفقیت برساند. اما کسی در باشگاه این را درک نکرد. فکر نمی کنم یک مربی بتواند بیشتر از این برای یک تیم کاری بکند

برچسب‌ها: امید رضا روانخواه استقلال تهران آندره آ استراماچونی (سرمربی)

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

2 0

125 سه محل 67641398/10/09

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi