خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,323

آزمون جزو کاندیداهای پدیده شدن درجام جهانی

آزمون جزو کاندیداهای پدیده شدن درجام جهانی
تیم ملی فوتبال ایران که چند روزی است در کمپ باشگاه بشیکتاش ترکیه اردو زده، امشب در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی ترکیه می‌رود. شاگردان کی‌روش که در استانبول تمرینات پرفشاری را برای حضور قدرتمندانه در جام جهانی 2018 انجام می‌دهند امشب از ساعت 22:45 به وقت تهران در ورزشگاه باشاک‌شهیر فاتح تریم شهر استانبول با ترکیه دیدار می‌کنند؛ دیداری که نخستین رویارویی تیم‌های فوتبال 2 کشور همسایه پس از انقلاب است و شاید همین مسئله باعث حساسیت این بازی دوستانه شده است. اولین رویارویی تیم‌های فوتبال ایران و ترکیه به سال 1950 برمی‌گردد که ایران با نتیجه عجیب 6 -یک مغلوب ترک‌ها شد و آخرین تقابل آن‌ها هم در سال 1974 بوده یعنی درست 5 سال پیش از پیروزی انقلاب که آن هم با برتری یک-صفر ترکیه به پایان رسیده است. تیم‌های ملی فوتبال 2 کشور همسایه در فاصله سال‌های 1950 تا 1974، 6 بار به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن 4 پیروزی برای ترکیه بوده و 2 بازی هم به تساوی انجامیده است. در این بازی‌ها ملی‌پوشان ترکیه 12 گل به ثمر رسانده‌اند و ملی‌پوشان ایران تنها یک بار موفق به گشودن دروازه این تیم شده‌اند. آمارها از برتری بی‌چون و چرای ترک‌ها در مصاف با فوتبال ایران می‌گوید اما از آن زمان تاکنون 44 سال گذشته و شرایط فوتبال هر 2 کشور بسیار تغییر کرده و دیدار امشب 2 تیم می‌تواند بسیار جذاب و دیدنی باشد به خصوص این‌که ایران در جام جهانی است و ترک‌ها از ضیافت بزرگ فوتبال دنیا در روسیه جا مانده‌اند.
تیم ملی فوتبال ایران که با پیروزی مقابل ازبکستان راهی ترکیه شد تا پس از برگزاری اردو و 3 بازی دوستانه با ترکیه، یونان و لتونی مهیای بازی با مراکش در نخستین دیدار مرحله گروهی جام جهانی شود، در چند روز گذشته زیر ذره‌بین رسانه‌های ترکیه قرار داشت و البته رسانه‌های ایران هم از انگیزه بالای ملی‌پوشان و نشاط و شادابی آن‌ها در اردوی ترکیه خبر دادند. حالا کی‌روش در 3 بازی پیش رو باید ترکیب اصلی را بشناسد و بازی با ترکیه شروع این مرحله نهایی و دشوار برای مرد پرتغالی است. از استانبول خبر می‌رسد 11 مرد کی‌روش برای بازی امشب تقریبا مشخص شده و قرار است بیرانوند، محمدی، پورعلی‌گنجی، حسینی، رضاییان، حاج‌صفی، چشمی، شجاعی، جهانبخش، طارمی و آزمون مقابل ترک‌ها به میدان بروند. البته احتمال یکی، دو تغییر هم وجود دارد به خصوص در دروازه و خط حمله. اما لوچسکو، سرمربی رومانیایی ترکیه به خاطر غیبت چندین ستاره و 2 بازی آینده تیمش مقابل تونس و روسیه شاید تا لحظه آخر دستش را رو نکند و برای انتخاب ترکیب اصلی مردد باشد. در لیست تیم ملی ترکیه غایبان سرشناسی دیده می‌شود از آردا توران، ستاره سابق بارسا که محرومیت طولانی مدت را سپری می‌کند تا بوراک ییلماز که مصدوم است. همچنین امره‌مور و عمر توپراک نیز به دلیل مصدومیت غایب هستند. جدا از این بازیکنان عدم حضور چهره‌های سرشناسی چون هاکان بالتا، جانر ارکین و... ابهام‌هایی را به وجود آورده و برخی بر این باورند که ترک‌ها می‌خواهند برای 2 بازی آینده با تونس و روسیه با تمام قوا حاضر شوند و در بازی با ایران با ترکیبی از لژیونرها و بازیکنان جوان بازی می‌کنند. البته طبق آخرین اخبار، ترکیه با ولکان باباجان دروازه‌بان پرسابقه‌اش، چالار سویونجو مدافع تیم فرایبورگ، مهمت توپال مدافع پرسابقه ترکیه‌ای‌ها، شنر اوزبایراکلی و حسن علی کالدیریم که در فنرباغچه بازی می‌کنند، چنگیز اوندر که چهره درخشان تیم رم به شمار می‌رود، ‌هاکان چالهان اوغلو هافبک تیم میلان، اوزیاکوپ بازیکن تیم بشیکتاش، یونس مالی که چند روز پیش برای ولفسبورگ گلزنی کرد و 2 مهاجمش که برای اورتون و کایسری اسپور بازی می‌کنند، مقابل ایران قرار می‌گیرد. البته کی‌روش از این‌که تیمش مقابل یک حریف قدرتمند قرار می‌گیرد راضی است اما با اتفاقاتی که در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا رخ داد و صلاح و کارواخال ستاره‌های مصر و اسپانیا با مصدومیت شدید مواجه شدند سرمربی تیم ملی ایران نگران سلامتی ملی‌پوشانش است.
گذشته از مسائل فنی بازی، این دیدار با حاشیه‌هایی همراه شده که مهمترین آن‌ها بحث بلیت‌فروشی بود. طرف ترکیه‌ای فروش بلیت را اینترنتی انجام داد و بخش قابل‌توجهی از بلیت‌ها توسط ترک‌ها خریداری شد. اندک بلیت باقی‌مانده نیز با شرایطی به ایرانی‌ها فروخته شده از جمله این‌که ایرانی‌های بدون ویزا و روادید نمی‌توانستند بلیت تهیه کنند. مشکل دیگر این است که همان تعداد کم تماشاگران ایرانی هم بین تماشاگران ترک قرار خواهند گرفت و جایگاه جداگانه و اختصاصی ندارند. البته شنیده می‌شود کنسولگری ایران در استانبول تعدادی بلیت از طرف ترکیه‌ای خریداری کرده تا در اختیار متقاضیان ایرانی قرار دهد.

برچسب‌ها: ایران سردار آزمون تیم ملی فوتبال ایران

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

4 0

138 Tmnt20181397/03/07

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi