خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,325

آصفی: از ای اف سی خواستیم صریح رای بدهد

آصفی: از ای اف سی خواستیم صریح رای بدهد
کنفدراسیون فوتبال آسیا به بازی تیم های ایرانی و قطری با تیم های عربستان و اماراتی در زمین بیطرف رای نداد اما کشورهای عربستان و امارات اعلام کرده اند که این رای را نخواهند پذیرفت.
به گزارش "ورزش سه" کنفدراسیون فوتبال آسیا چند روز قبل به بازی تیم ها در زمین بیطرف رای نداد و این خبر خوبی برای نماینده های فوتبال ایران در رقابت های لیگ قهرمانان سال آینده است که می توانند در ایران و با حضور هوادارانشان به مصاف تیم های عربستانی و اماراتی بروند. هرچند کشورهای عربستان و امارات به این موضوع اعتراض کرده و اعلام کرده اند که در ایران و قطر بازی نمی کنند. حمیدرضا آصفی سفیر سابق ایران در امارات و مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال در این رابطه به ورزش سه گفت:« کنفدراسیون فوتبال آسیا رایی را صادر کرده است که کلیت آن به نفع جمهوری اسلامی است.»
او افزود:« البته یکی دو بند از رای صادره مبهم است اما همانطور که گفتم کلیت رای به نفع کشور ما است. یکی از بندهایی که دوپهلو به نظر می رسد این است که در آن آمده کنفدراسیون ها باید کشورهایشان را مجاب کنند که بازی ها به صورت رفت و برگشت برگزار شود.»

آصفی همچنین گفت:« البته ما از ای اف سی خواسته ایم که رای را به طور صریح اعلام کنند و دچار بازی های سیاسی سعودی ها نشوند. اما باز هم می گویم که کلیت این رای به نفع جمهوری اسلامی است.»
مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال در ادامه اضافه کرد:« در حصول این نتیجه من نقش رئیس فدراسیون و دکتر اسدی دبیر وقت فدراسیون فوتبال را بسیار موثر می دانم. هم آقای تاج و هم آقای اسدی در آن زمان تلاش زیادی کرده و از همه وجودشان برای این که ای اف سی این رای را بدهد مایه گذاشتند.»

دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران در این باره که آیا در حال حاضر و با وجود معادلات سیاسی منطقه ظرفیت برگزاری چنین مسابقاتی وجود دارد یا نه گفت:« بله معلوم است که وجود دارد. جمهوری اسلامی که توان و ظرفیتش را دارد اما اگر سعودی ها ندارند می توانند بازی های خودشان را در زمین بیطرف برگزار کنند یا اگر هم می توانند در زمین خودشان برگزار کنند. ما ظرفیت این را داریم که در کشورمان بازی ها انجام شود. ما مدت ها با عراق در حال جنگ بودیم اما رابطه مان هرگز قطع شد و بازی ها هم انجام شد. بازهم اعلام می کنم جمهوری اسلامی به طور قطعی توانایی برگزاری مسابقات در ایران را دارد.»

او با اشاره به همتی که عربستانی ها و اماراتی ها برای تغییر رای انجام می دهند و اینکه چقدر ممکن است این رای تغییر کند گفت:« من در دنیای احتمالات هیچ چیزی را نامحتمل نمی دانم. سعودی ها با سیاست های لجوجانه و بچه گانه می خواهند همه را بخرند اما این روش ها زودگذر هستند و دوام نمی آورند. سعودی ها با روش تطمیع و استفاده از روش های ناجوانمردانه سعی دارند رای را عوض کنند اما جمهوری اسلامی هم روی حقش ایستاده و کوتاه نخواهد آمد و از تمام ظرفیت هایش بهره خواهد برد.»
حمیدرضا آصفی در رابطه با این موضوع که گفته می شود ورزش ایران در مسایلی مانند کشتی اخیر تصمیمی سیاسی گرفته و حالا در زمینه فوتبال در صدد سیاست زدایی از این ورزش است گفت:« موضوع ما با سعودی ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا یک موضوع امنیتی است که شاید ریشه سیاسی هم داشته باشد. این را آن ها مطرح کرده اند و یک مساله کاملا بی پایه است. ضمن این که شخصا اعتقادی ندارم که ورزش و سیاست در هم تنیده نیستند. به نظر من اینکه بگوییم ورزش و سیاست کاملا منفک از هم هستند یک شوخی لوس است. امریکا و روسیه و دیگر کشورها هم چنین ادعایی را نمی توانند بکنند. اینکه می بینیم رژیم اشغالگر قدس دوست دارد با ما مسابقه بدهد کاملا یک مساله سیاسی است. کشتی گیر رژیم صهیونیستی می داند که به ما می بازد اما آن ها با این حرکت سیاسی می خواهند مشروعیت پیدا کنند. می دانند می بازند اما باز هم اصرار دارند بازی کنند چون هدفشان کاملا سیاسی است. ما نباید گرفتار این بازی هایی شویم که طرف مقابل به راه می اندازد. ما موضوعمان با سعودی ها سیاسی و امنیتی نیست. اگر هم قطع رابطه ای با کشوری داشته ایم ورزش سرجایش بوده است. ما از مسابقه با سعودی ها دنبال منافع سیاسی نیستیم چرا که منافع سیاسی مان را با قدرت دیپلماتیک و توان سیاسی مان حل می کنیم.»

برچسب‌ها: فوتبال ایران ای اف سی لیگ قهرمانان آسیا

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

64 Güneyazerbaycan1396/09/10

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi