خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار آمریکا
اتحاد آمریکا
12
2,104

نمازي:آرزويم حضور در جام جهاني بود اما نه به هرقيمتي!

نمازي:آرزويم حضور در جام جهاني بود اما نه به هرقيمتي!
خبرگزاري آريا - اميد نمازي دستيار سابق کي روش و سرمربي تيم زير 18 ساله هاي آمريکا در گفتگويي به سوالات متفاوتي پيرامون فوتبال ايران و آمريکا پاسخ داده است.
به گزارش "ورزش سه"، اميد نمازي اصفهاني است و متولد يوتا يکي از ايالت هاي جنوبي آمريکا. در ليگ حرفه اي فوتبال آمريکا بازي کرده و سابقه حضور در تيم ملي فوتسال اين کشور را هم دارد.
اميد نمازي با مربيگري در استيل آذين کارش را در فوتبال ايران آغاز کرد و با دستياري کي روش به فوتبالدوستان معرفي شد و البته جدايي او هم از تيم ملي حسابي خبر ساز شد.
اميد نمازي که اين روزها مربيگري تيم ملي زير 18 ساله‌هاي آمريکا را برعهده دارد، در گفتگو با "ورزش سه" در موضوعات مختلفي صحبت کرده است؛ از دلايل کنار رفتن از تيم ملي پس از صعود به جام جهاني برزيل تا دليل نرسيدن آمريکا به جام جهاني روسيه 2018.
• در مورد آخرين شرايط خودتان توضيح مي دهيد. اينکه در حال حاضر مشغول چه فعاليت هايي هستيد؟
در حال حاضر بين دو اردو هستم. حدود سه هفته پيش با تيم زير 18 سال آمريکا اردويي در کشور اسپانيا داشتيم و دو بازي دوستانه با روسيه و بلژيک داشتيم. مقابل روسيه بازي را برديم ولي در مقابل بلژيک با اينکه بازي بهتري ارائه داديم ولي از موقعيت هايمان استفاده نکرديم و بازي را واگذار کرديم.
• چرا تيم فوتبال آمريکا عليرغم تمام امکانات موجود به جام جهاني روسيه راه پيدا نکرد و در واقع غافلگير شد؟
تيم فوتبال آمريکا در روز آخر به تيمي باخت که در 20 سال اخير به آنها نباخته بود و اين واقعا يک اتفاق بود. ولي ما بايد ببينيم که دليل اينکه صعود تيم به روز آخر کشيده شد چه بوده است. اينکه يک خلا نسلي در تيم ملي آمريکا به وجود آمده بود، در جايي که بازيکنان سن بالاتر بازي مي کنند و در سنين 20 تا 26 سال بازيکنان کمتري داشتيم. بازيکناني که دوندگي داشته باشند و با شادابي خوبي بازي کنند. به همين دليل بعد از برد 4 بر صفر مقابل پاناما با همان ارنج به زمين رفت و اين باعث شد تا تيم هيچ انرژي از خودش نشان ندهد و بازي را واگذار کند.
• چشم اندازه فوتبال آمريکا با توجه به سرمايه گذاري هاي که در بخش پايه دارد را چطور مي بينيد ؟
الان سرمايه گذاري زيادي در فوتبال پايه انجام شده و طي 3،4 سال اخير کارهاي زيادي انجام شده؛ مي بينيم که بيشتر بازيکنان ما از سنين پايين تر گرايش به انجام بازي در باشگاه هاي حرفه اي اروپا، آمريکا و حتي آمريکاي جنوبي مي کنند. قبلا بازيکنان ما در سن 18 سالگي بازيکنان ما وارد دانشگاه مي شدند و در کالج بازي مي کردند ولي اين روند کاملا عوض شده و بيشتر بازيکنان ما در رده هاي پايه از تيم زير 17 سال به بالا با بستن قرارداد با تيم هاي حرفه اي که به رشد آنها کمک مي کند، فوتبالشان را دنبال مي کنند.
• در مورد دليل جدايي از تيم ملي پس از صعود به رقابت هاي جام جهاني برزيل صحبت مي کنيد؟
من بارها در اين مورد صحبت کردم ولي باز هم مي گويم. دلايل زيادي بود؛ اينکه فدراسيون به تعهدات مالي که داده بود عمل نکرده بود و هم اينکه از خانواده دور بودم و دوست داشتم پيش آنها باشم و در نهايت اينکه در آن زمان پيشنهادات خوبي از طريق فدراسيون آمريکا به من رسيد.
• هر مربي يا بازيکني آرزوي حضور در جام جهاني که بزرگترين رويداد فوتبالي جهان است را دارد؛ آيا شما از تصميمي که در آن زمان گرفتيد ناراحت نيستيد؟
به هيچ وجه از اين تصميم پشيمان نيستم. هر مربي براي خودش اعتقادات و آرزوهايي دارد. درسته که آرزوي من اين بود که در جام جهاني همراه تيم ملي باشم، اما نه به هر قيمتي. به هر صورت مسائلي که در موردش اشاره کردم، همه دست به دست هم دادند تا تصميم بگيرم به امريکا برگردم و جام جهاني را از دست بدهم. اميدوارم در فرصت هاي آينده و در طول مربيگريم دوباره اين فرصت به من داده شود و بتوانم در جام جهاني حضور داشته باشم.
• استيون بيت آشور مدتي در تيم ملي بود و ناگهان ديگر در ليست تيم ملي قرار نگرفت. الان چه شرايطي در فوتبال امريکا دارد؟
انتخاب بازيکنان سليقه اي است. آقاي کي روش در ابتدا که استيون آمده بود خيلي از کارش راضي بود و نمي دانم در آينده و جام جهاني چه اتفاقي افتاد که از اسمشان در ليست قرار نگرفت، ولي خوب استيون الان خيلي خوب کار مي کند و با تيمي که رکورد پيروزي هاي يک فصل را در ليگ آمريکا به دست آورده در پست مدافع راست فيکس بازي مي کند و فکر مي کنم به هر صورت بازيکن ارزشمندي است.
• عملکرد کي روش را چطور ارزيابي مي کنيد؟
کي روش دو بار به صورت پياپي به جام جهاني و اين براي اولين بار است که اتفاق مي افتد و کار بزرگي است. ايشان کارش را بلد است و توانسته اين موفقيت را براي فوتبال ايران به دست بياورد.
• کي روش در جام جهاني برخي بازيکنان را در مسير رسيدن به جام جهاني برزيل استفاده کرد و در جام جهاني از نفرات ديگر استفاده کرد. در ارتباط با رسانه ها هم روش خاص خودش را دارد و به خصوص در ماه هاي اخير بيشتر از طريق فيس بوک اقدام به انتشار پيام هاي خود مي کند. به نظر شما اين رفتار براي مربي يک تيم ملي درست است؟
کي روش در کارش روش خاص خودش را دارد؛ هم در مورد بازيکنان و هم رابطه با رسانه ها. اين به اخلاقيات کي روش بر مي گردد. من نمي توانم از اين موضوع دفاع کنم ولي هر کسي براي خودش روشي دارد و ايشان هم با روشي که داشته توانسته موفقيت هاي زيادي به دست بياورد بنابراين نمي توان ايراد زيادي به او گرفت.
• بحث مربيگري در ذوب آهن چقدر جدي بود و چرا اين اتفاق رخ نداد که شما را به عنوان سرمربي ذوب آهن ببينيم؟
ما تاآخر کار هم رفتيم و حتي در مورد مسائل مالي هم صحبت کرديم و خيلي جدي بود ولي در آخر راه باشگاه تصميم گرفت که اين کار را به اميرقلعه نويي بدهد و متاسفانه نتوانستم که با هم در اين مقطع همکاري بکنيم، ولي شايد در آينده موقعيت هايي باشد چه با باشگاه ذوب آهن چه باشگاه هاي ديگر که من تصميم بگيرم به ايران برگردم و مربيگري را در باشگاه هاي ايران ادامه دهم.

برچسب‌ها: نمازی آمریکا

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

2 0

81 استـقلال تـهران1396/08/14

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi