خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار رئال‌مادرید
اتحاد رئال‌مادرید
3
100,111

مسی – رونالدو و توپ طلا؛ رقابتی که به یک دهه رسید

مسی – رونالدو و توپ طلا؛ رقابتی که به یک دهه رسید
شفقناورزشی- روز گذشته اسامی 30 نامزد نهایی توپ طلا از سوی مجله فرانس فوتبال اعلام شد اما از همین الان هم مشخص است که برنده نهایی این جایزه پرپرستیژ در سال 2017 عملا تنها با مقایسه رونالدو و مسی مشخص خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقناورزشی، در نه دوره گذشته توپ طلا این جایزه به تناوب بین لیونل مسی و کریستیانو رونالدو تقسیم شده است و در سال جاری هم بعید به نظر می رسد که کسی یارای رقابت با این دو ابر ستاره دنیای فوتبال را داشته باشد.

سال 2008 بود که کریس رونالدو به عنوان یک بازیکن با سبک بازی خاص و تماشاگر پسند توانست برای اولین بار توپ طلا را از آن خود کند. آن موقع رونالدو پیراهن منچستریونایتد را بر تن داشت و شاید کسب همان توپ طلا هم کمک کرد تا او با انتقالی نجومی که در آن زمان یک رکورد جابجایی محسوب می شد، اولدترافورد را به مقصد من یونایتد ترک کند. رئال مادرید پیش از آن اکثر ستاره هایی که توپ طلا را برده بودند از جمله کاکای برزیلی که پیش از رونالدو توانسته بود توپ طلا را از آن خود کند، جذب کرده بودند و نمی خواستند یک ستاره طلایی نوظهور دیگر را از دست بدهند.

با این وجود، رونالدو بعد از رفتن به سانتیاگو برنابئو یک رقیب جدی را برای کسب توپ طلا پیش روی خود دید که باعث شد تا سالها این ستاره پرتغالی دیگر رنگ توپ طلا را نبیند. در آن روزها لیونل مسی زیر نظر پپ گواردیولا اوج گرفته بود و نام خود را به عنوان بزرگترین بازیکن جهان فوتبال معرفی کرد. مسی با پپ و بارسلونا نه تنها در آن سالها همه جام های تیمی از جمله دو جام لیگ قهرمانان را درو کرد، بلکه در زمینه فردی هم همه رکوردهای ممکن را شکست و برای چهار سال متوالی جایزه توپ طلا را از آن خود کرد تا یک رکورد بی نظیر از خود به جا بگذارد.

آن سالها رونالدو تلاش زیادی در رئال برای سبقت گرفتن از مسی داشت و بین او و سرمربی وقت رئال ژوزه مورینیو اتحادی بوجود آمده تا بتوانند توپ طلا را از مسی پس بگیرند. کار به جایی رسید که حتی مورینیو بارها اتهام توطئه علیه رونالدو و رئال برای ندادن این جایزه به ستاره پرتغالی را مطرح کرد.

با این وجود، رونالدو سال 2013 دوباره توانست به عنوان بهترین بازیکن جهان لقب بگیرد و در میان شادی عظیمی توپ طلا را بالای سر ببرد. به نظر می رسید که بخت به ستاره مغرور کهکشانی ها رو کرده و قهرمانی های رئال در لیگ قهرمانان باعث شد تا کریس رونالدو سال 2014 هم به عنوان برنده توپ طلا لقب بگیرد.
حالا کریس رونالدو 3 توپ طلا داشت و مسی چهار تا. نابغه آرژانتینی بارسا که نفس های رونالدوی باانگیزه را پشت سر خود احساس می کرد توانست بعد از سه گانه تاریخی بارسلونا در سال 2015 این جایزه معتبر را یک بار دیگر کسب کند تا با کسب 5 توپ طلا از رونالدو در این رقابت تناتنگ پیشی بگیرد. با این وجود، رونالدو دست بردار نبود و یک قهرمانی دیگر با رئال در لیگ قهرمانان و البته قهرمانی با تیم ملی پرتغال در یورو 2016 کافی بود تا رونالدو کسب چهارمین توپ طلای خود را در این سال جشن بگیرد.

البته از همان سال 2016، فرمت توپ طلا بعد از سالها دوباره تغییر کرد و با پایان قراردادی که بین مجله فرانس فوتبال با فیفا به امضا رسیده بود، فرانس فوتبال دوباره به طور مستقل این جایزه را اهدا کرد. با این وجود، فرمت جدید هم نتوانست تغییری در برندگان این جایزه بوجود آورد و همچنان این رونالدو و مسی بودند که بخت اول کسب این جایزه به شمار می رفتند.

در سال جاری هم شرایط به همین شکل باقی مانده است و در شرایطی فرانس فوتبال روز گذشته اسامی 30 نامزد اولیه این جایزه را اعلام کرد که خیلی بعید است این جایزه به بازیکنی غیر از رونالدو یا مسی برسد. البته قهرمانی های فصل گذشته رونالدو با رئال در لیگ قهرمانان و لالیگا شانس این بازیکن پرتغالی برای کسب توپ طلا را بیشتر از مسی می کند تا رونالدو این فرصت را بیابد به رکورد کسب 5 توپ طلای ستاره آرژانتینی برسد.

البته مسی سالی فوق العاده از نظر فردی را پشت سر گذاشت و علاوه بر کسب جایزه کفش طلای اروپا، نمایش هایی خیره کننده هم در پیراهن بارسلونا داشت به طوری که خیلی ها می گویند مسی بخاطر نمایش های بهتر از رونالدو در سال 2017 مستحق کسب دوباره این جایزه است.

با این وجود، نکته مسلم این است که جایزه توپ طلا قطعا در سال 2017 هم بین مسی و رونالدو تقسیم خواهد شد. در 10 سال گذشته بازیکنانی بوده اند که وارد این رقابت شده اند اما هیچ کدام نتوانستند در مقابل این دو نابغه دنیای فوتبال به نزدیکی کسب توپ طلا هم برسند. فرانک ریبری یکی از بازیکنانی بود که بعد از کسب 3 گانه با بایرن مونیخ، مدعی بود باید توپ طلا به او داده شود اما علی رغم همه اعتراضات این بازیکن فرانسوی، نهایتا ریبری دستش به توپ طلا نرسید. سال 2014 هم مانوئل نویر با نمایش های خوبش و سبک جدیدی که در دنیای دروازه بانی به نمایش گذاشت و البته کسب قهرمانی جام جهانی با تیم ملی آلمان، به عنوان یک بخت مسلم کسب توپ طلا معرفی شد اما نهایتا نتوانست در رقابت با مسی و رونالدو کاری از پیش ببرد. بیشتر از او، ژاوی و اینیستا هم به عنوان برندگان جام جهانی در سال 2010 فهرست سه نفره نهایی توپ طلا قرار گرفته بودند اما نتوانسته بودند این جایزه را از هم تیمی آرژانتینی خود بگیرند.
در سالهای اخیر هم بازیکنانی مانند نیمار و آنتوان گریزمان توانسته اند خود را به عنوان ستاره هایی آینده دار بشناسانند و در جمع سه نامزد نهایی توپ طلا قرار بگیرند اما این بازیکنان هم توان رقابت با مسی و رونالدو در کورس کسب جایزه توپ طلا را نداشته اند. حالا در شرایطی برنده نهایی جایزه توپ طلای سال 2017 بزودی معرفی خواهد شد که باز هم این لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هستند که شانس اول کسب این جایزه محسوب می شوند تا رقابت این دو ستاره وارد یک دهه بشود و 10 توپ طلا بین این دو نابغه دنیای فوتبال تقسیم شود.

برچسب‌ها: رونالدو مسی توپ طلا

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

4 0

472 Romeo1396/07/18

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi