خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار انگلیس
اتحاد انگلیس
8
5,939

وین رونی، اسطوره همیشگی اولدترافورد

وین رونی، اسطوره همیشگی اولدترافورد
شفقناورزشی- وین رونی این هفته به طور رسمی از منچستریونایتد جدا شد تا پس از 13 سال حضور در اولدترافورد دوباره به باشگاه دوران جوانی اش بازگردد. با این وجود، وین رونی قطعا بخش جدایی ناپذیری از تاریخ باشگاه بزرگ منچستریونایتد باقی خواهد ماند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقناورزشی، بعد از 13 سال، 559 بازی و ثبت رکورد بی نظیر 253 گل با پیراهن منچستریونایتد، وین رونی به دوران باشکوه خود در یونایتد پایان داد. روز شنبه به طور رسمی تایید شد که رونی از منچستر جدا می شود تا دوباره پیراهن اورتون را بر تن کند. آخرین افتخار رونی با یونایتد کسب جام قهرمانی لیگ اروپا در ماه مه گذشته (دو ماه پیش) بود تا مهاجم کهنه کار انگلیسی با شادکامی اولدترافورد را وداع گوید
وین رونی در بیش از یک دهه حضور در منچستریونایتد، به مهترین بازیکن شیاطین سرخ و به یکی از تاثیرگذارترین چهره ها در باشگاه منچستریونایتد بدل شد. با این وجود، حضور ژوزه مورینیو که همواره اعلام کرده از طرفداران پر و پاقرص وین رونی است، باعث شد تا مهاجم کهنه کار تیم ملی انگلیس بدون حاشیه و به بهترین شکل ممکن به دوران خود در اولدترافورد پایان دهد. مورینیو در ابتدای فصل گذشته رونی را در ترکیب اصلی گذاشت و در ادامه فصل هم به این بازیکن تا حد ممکن بازی داد تا رونی احساس جداماندن از تیم نکند و نهایتا بدون هیچ حاشیه ای از منچستریونایتد جدا شود.
رونی سال 2004 به منچستریونایتد پیوست و در همان حضور اول در ترکیب منچستریونایتد توانست وجود خود را به بهترین شکل ممکن نشان بدهد. او یک هت تریک رویایی برای فنرباغچه کرد که هنوز هم در خاطر هواداران دو آتشه شیاطین سرخ باقی مانده است و باعث شد که خیلی زود رونی به ترکیب اصلی منچستریونایتد زیر نظر سر آلکس فرگوسن اضافه شود. رونی در کنار رونالدو یک زوج بسیار خطرناک تشکیل داد که تیم فرگوسن را قدرتی بخشید که نه تنها در لیگ برتر انگلیس بلکه در لیگ قهرمانان هم به قدرتی بی بدیل تبدیل شد و نهایتا توانست قهرمان اروپا هم بشود.
قهرمانی منچستریونایتد در سال 2008، اوج موفقیت رونی در سطح تیمی با منچستریونایتد بود اما بعد از جدایی کریس رونالدو، وین رونی با به ثمر رساندن 34 گل در فصل های 2010-2009 و 2012-2011 نشان داد که می تواند مرد شماره یک منچستریونایتد در خط حمله و گلزن اصلی این تیم باشد. گل های او به همان اندازه که زیاد بود تماشایی هم بود تا با حضور وین رونی منچستریونایتد برای چندین سال در خط حمله همواره پرقدرت ظاهر شود.
البته در همین دوره وین رونی حرکاتی جنجالی هم داشت. مثلا در همین زمان او به فرگوسن گفت که به هیچ وجه تمایل ندارد که قراردادش با منچستریونایتد را تمدید کند و می خواهد به منچسترسیتی برود. البته رونی نهایتا قراردادش را با من یونایتد تمدید کرد اما آن حرکت جنجالی باعث شد تا بعضی از هواداران منچستریونایتد دیگر هرگز به رونی اعتماد نکنند. بعد از جدایی فرگوسن هم به نظر می رسد که باز منچستریونایتد برای تمدید قرارداد رونی به مشکل خواهد خورد اما برعهده گرفتن هدایت منچستریونایتد توسط سرمربی سابق اورتون یعنی دیوید مویس باعث شد تا رونی هم یک قرارداد طولانی مدت با یونایتد ببندند.
زیر نظر فرگوسن، وین رونی به همه موفقیت های ممکن در سطح تیمی دست یافت و جام های متعددی به دست آورد. در این دوره رونی با منچستریونایتد همه جامهای ممکن را به دست آورد اما 5 بار قهرمانی در لیگ برتر چیزی بود که بیش از همه رونی را خوشحال کرد. خودش در این مورد می گوید: ” از زمان کودکی و از زمانی که یادم می آید لیگ برتر را دنبال می کردم و حس بردن جام و انداختن مدال قهرمانی دور گردن، حس بی نظیری بود که تجربه کردم”.
با این حال، رونی هم مانند بقیه اجزای منچستریونایتد بعد از دوران فرگوسن، با افت شدیدی روبرو شد و نتوانست دوباره آن فرم ایده آل خودش را به نمایش بگذارد. در واقع افت رونی، بازتابی از افت کل باشگاه منچستریونایتد در دوران پسافرگوسن بود. در حضور دیوید مویس، وین رونی نتوانست کمکی به منچستریونایتد بحران زده بکند و در همین دوران انتقادات در مورد دستمزد هنگفتی که رونی از منچستریونایتد می گیرد اما افزایش یافت.
لوئیز فن خال به امید احیای رونی، او را کاپیتان اول تیم کرد و جایی ثابت در ترکیب منچستریونایتد به او داد و حتی رونی در روزهایی که کم فروغ ظاهر می شد هم در ترکیب اصلی جای داشت. با این حال، این ترفند مربی کهنه کار هلندی هم نتوانست کمکی به رونی بکند و تنها باعث شد که فشارها روی مهاجم ملی پوش یونایتد افزایش یابد و عملکرد رونی بیش از پیش زیر ذره بین قرار گرفته و نقادی شود.
با حضور مورینیو، دیگر قرار گرفتن رونی در ترکیب ثابت چیزی تضمین شده نبود و اگرچه مربی پرتغالی جدید یونایتد به رونی فرصت داد تا در تیم برای خود جایی دست و پا کند اما رونی زیر نظر مورینیو هم نتوانست به دوران اوج بازگردد. بعد از جدایی رونی، مورینیو تاکید کرد که تمایل داشت که یک فصل دیگر هم با وین رونی کار کند اما خود این بازیکن ترجیح داد که برای به دست آوردن فرصت بازی بیشتر از جمع شیاطین جدا شود.
رونی در فصل آخر حضور خود در منچستریونایتد تنها 8 گل به ثمر رساند اما با این وجود توانست یک رکورد تاریخی به نام خود ثبت کند. رونی که پیش از این رکورد 49 گل زده سربابی چارلتون در تیم ملی انگلیس را شکسته بود، فصل گذشته توانست این رکورد را در سطح باشگاهی هم بشکند و با ثبت رکورد 253 گل با پیراهن منچستریونایتد، به گلزنترین بازیکن تاریخ این باشگاه تبدیل شود. رکوردی که خیلی بعید است به این زودی ها بازیکن دیگری بتواند بشکند.

سر آلکس فرگوسن سال 2004 و بعد از انتقال 25 میلیون پوندی رونی به منچستریونایتد گفته بود: ” سرنوشت به شکل عجیبی رقم خورد و اگر نیوکاسل نبود شاید رونی هیچ وقت منچستری نمی شد و در اورتون می ماند. وقتی ما فهمیدیم که اورتون با نیوکاسل برای فروش رونی در حال مذاکره است، می دانستیم که باید خیلی زود وارد عمل شویم. قبل از آن نمی

برچسب‌ها: وین رونی منچستر یونایتد

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

2 0

325 ناصرخان حجازی901396/04/21

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi