خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار گالاتاسارای
اتحاد گالاتاسارای
26
887

شکل‌گیری گالاتاسارای

شکل‌گیری گالاتاسارای
دبیرستان گالاتاسرای، مدرسه‌ای بود که در سال 1481 م. تأسیس شده بود. نام کامل این موسسه «مدرسه سلطنتی قصر گالاتا» بود که در مسیر شهر استانبول واقع شده بود. اولین باشگاه فوتبال ترکیه نیز توسط دانش آموزان این دبیرستان تأسیس شد. پاییز1905 بود و «علی سامی‌ین» یکی از بازیکنان تیم، نخستین رئیس این باشگاه شد. نخستین بازی این تیم با برد(2-0) آنها مقابل «اف.ث. جادی کیوی» به پایان رسید و پس از آن مسأله نام باشگاه مطرح شد. نامهایی چون «گلوریا(پیروزی)» و «شجاعت» مطرح شدند. اما سرانجام نام گالاتا سرای در نظر گرفته شد که معنای تحت الفظی آن قصرگالاتا است محقق ترک، «جم‌ آتابی اوغلو» درباره نامگذاری تیم اعتقاد دارد که وقتی باشگاه با دو گل در برابر حریفی یونانی به پیروزی رسید، تماشاگران فریاد «گالاتاسرای افندی لری» ( مردان قصر گالاتا) را سردادند و همینشعار هواداران، عامل نامگذاری تیم با عنوان گالاتاسرای شد. در زمان تشکیل این تیم، هنوز کشور عثمانی لیگ فوتبال نداشت و به این ترتیب تیم برای فصل 6ـ1905 وارد لیگ استانبول شد. لیگی متشکل از تیمهای انگلیسی و یونانی. در میان بازیکنان گالا به جز علی سامیین، نفرات دیگری چون عاصم توفیق سونوموت، رشات شیروانی، جودت قالپاق‌جی اوغلو، آبیدین داور و کامل نیـز حضور داشتند. قهرمانی این تیم در فصل 8ـ1907 در لیگ استانبول آغازگر شکوه این تیم بود. تا قبل از شکل‌گیری لیگ حرفه‌ای در سال 1952، گالاتاسرای به قدرت اول ترکیه بدل شد. این تیم 10 بار فاتح لیگ استانبول، 6 بار قهرمان لیگ یکشنبه و 3 بار فاتح لیگ جمعه شد. در سال 1952 «لیگ حرفه‌ای استانبول» آغاز به کار کرد. این لیگ محدود به استانبول بود و هنوز سراسری نشده بود. گالا در هفت دوره برگزاری این مسابقات، 3 بار قهرمان شد.

برچسب‌ها: گالاتاسارای مدرسه سلطنتی قصر گالاتا

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

13 0

273 ᖇᙓᗩᒪ ᙏᗩᗪᖇiᗪ ᙅ.ᖴ1396/04/08

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi