خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار لیورپول
اتحاد لیورپول
13
3,387

چگونه کلوپ از سد گواردیولا گذشت؟

چگونه کلوپ از سد گواردیولا گذشت؟
یورگن کلوپ موفق شد با شکست گواردیولا در همه ابعاد تاکتیکی، گام بلندی برای نزدیک شدن به صدر جدول بردارد.
دیشب مرسی سایدی ها در شرایطی موفق شدند با یک گل از سد منچسترسیتی گذر کنند که در تمام طول 90 دقیقه، حاکم مطلق توپ و میدان بودند و حتی اجازه خلق یک موقعیت خطرناک را نیز به حریف ندادند.

در ادامه، ابعاد مختلف برتری تاکتیکی کلوپ بر گواردیولا را بررسی خواهیم کرد؛

چینش ترکیب

گواردیولا قصد دارد دو مدافع کناری جدید به جمع بازیکنانش اضافه کند. تا آن زمان پپ باید بپذیرید شروع بازی با کولاروف و زابالتا در برابر زوج پرجنب و جوش لیورپول، لالانا و سادیو مانه تصمیمی بحث برانگیز بوده است.
هر دو انتخاب گواردیولا سن بالایی دارند و فاقد تحرک لازم در برابر رقبای خود بودند و این در حالیست که باکاری سانیا و گائل کیچی در مقابل بازیکنان جوانی که در برابرشان حضور داشت، به مراتب پر انرژی تر و با تحرک بیشتری هم در امور دفاعی و هم در حمله بودند و این همان چیزی بود که سرمربی اسپانیایی در بازی دیشب به آن نیاز داشت. درک دلیل تداوم استفاده از کولاروف، با توجه به روند ضعیف او در مدت اخیر بسیار دشوار است.
زمانی که جیمز میلنر در لیست فروش من سیتی قرار گرفت، از او به عنوان یک هافبک مرکزی منظم نام برده می شد. اما حالا و زیر نظر کلوپ، به قدری در پست دفاع چپ عملکرد خوبی داشته که فیرمینیو تنها لازم است به وظایف هجومی خود بپردازد.

میلنر در مصاف با رحیم استزپرلینگ که شب سختی را در برابر هواداران تیم سابق خود سپری کرد، پیروز نبرد بود و اگرچه غیبت جوئل ماتیپ، شرایط را برای چینش ترکیب دشوار کرده بود، اما دژان لوورن و کلاون به خوبی از پس مهار سرخیو آگوئرو برآمدند.

جنگ های تاکتیکی
دقایقی از بازی را می توان خلاصه آنچه کلوپ تا به حال در لیورپول پیاده کرده دانست. با پرس شدید فیرمینیو، براوو قادر به بازی سازی نیست و مجبور است توپ را بلند دور کند. دقایقی بعد، براوو، استونز و زابالتا در محوطه جریمه تحت فشار شدید لالانا، فیرمینیو و امره جان قرار می گیرند.
کلید برتری مرسی سایدی ها در نیمه اول را می توان سرعت دانست. آنها موفق شدند فضاهای اطراف کوین دی بروین و داوید سیلوا را حدالامکان محدود کنند و در مقابل بازی سازی هافبک های سیتی برای تک مهاجم آنها، سرخیو آگوئرو به خوبی ایستادگی کردند.

اما بعد از گذشت دقایقی از بازی و با توجه به اشتباهات یحیی توره، سیتیزن ها فشار بیش از حد خود را برای مالکیت توپ کاهش دادند و تصمیم گرفتند با جا به جایی موقعیت بین دی بروین و سیلوا به ایجاد فضا برای خود بپردازند.

این اتفاق باعث باز شدن فشردگی فضای بازی شد اما سیتیزن ها در استمرار آن ناکام بودند. گواردیولا در تمرینات بارها در مورد اهمیت استفاده از توپ های دوم هشدار داده بود اما من سیتی در این دیدار بیش از حد تسلیم حریف بود و از قدرت لازم برای باز کردن دروازه مینیوله برخوردار نبود.

شروع طوفانی لیورپول
لیورپول مطابق آن چیزی که کلوپ خواست، بازی را بسیار سریعتر، با انگیزه بالای باز کردن دروازه حریف و جسورتر آغاز کرد. در مقابل سیتیزن ها برای ششمین بار در 15 دقیقه ابتدایی در فصل جاری دروازه خود را باز شده دیدند و نکته نگران کننده تر، ثبت تنها 4 کلین شیت تا پایان هفته نوزدهم برای این تیم بوده است.

تیم های گواردیولا که همیشه به تمرکز بالا مشهور بوده اند، مشخص نیست چرا این دیدار را با آشفتگی و عدم تمرکزی مشهود آغاز کردند. با توجه به عدم توفیق در پیروزی سیتیزن ها در آنفیلد از سال 1981، سرمربی سابق بارسلونا قطعا می دانست که در این دیدار تیمش به شروعی طوفانی نیاز دارد.
سیتیزن ها از آوریل 1995 در 92 دیدار قبلی خارج از خانه که بازنده به رختکن رفته اند در نهایت پیروز نشده اند و سال گذشته آنها تنها 1 دیدار از 14 دیدار برابر 8 تیم بالای جدول را با پیروزی پشت سر گذاشتند.

بدون شک یکی از دلایل استخدام گواردیولا، پیروزی در بازی های بزرگ بوده و پپ در فصل جاری 10 امتیاز از 21 امتیاز جدال با 8 تیم بالای جدول را به اندوخته های من سیتی اضافه کرده است. ولی شکست در برابر تاتنهام، چلسی و لیورپول، کارنامه گواردیولا را خدشه دار کرده است. اما در مقابل، کلوپ و لیورپول آمار خیره کننده ای را در برابر رقبای صاحب نام در فصل جاری به ثبت رسانده اند.

تعویض های کارساز
یورگن کلوپ مجبور شد در دقیقه 64، جوردن هندرسون که تا پیش از ترک زمین به علت مصدومیت نمایش فوق العاده ای در کنار وینالدوم داشت را تعویض کند و امره جان به ترکیب اضافه شود. با این شرایط، لالانا از سمت چپ به مرکز منتقل شد و اوریگی در مقابل وی قرار گرفت.

اما نکته شگفت انگیز، صبر کردن گواردیولا تا 5 دقیقه پایانی برای تغییر شرایط بازی بود. البته بدون لروی سانه، گوندوگان و نولیتو، گواردیولا گزینه تاثیرگذار دیگری نیز روی نیمکت سیتی نداشت.

اما از آنجا که تلاش سیتیزن ها تا اواخر بازی در جا گذاشتن میلنر و کلاون در کناره ها نتیجه نداد، احتمالا ورود خسوس ناواس به زمین، با توحه به سرعت فوق العاده اش می توانست مفید باشد و با توجه به بازگشت آگوئرو بعد از 4 جلسه محرومیت و دوری از شرایط بازی، ایهیناچیوی با انگیزه می توانست گزینه بهتری برای حضور در خط حمله سیتیزن ها لقب بگیرد.

برچسب‌ها: کلوپ گواردیولا لیورپول منچسترسیتی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

35 1

377 سوباسا1395/10/13

Haniye: بسیارعالی تشکر

9 آبان (22:19)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi