خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار استقلال
اتحاد استقلال
2
102,735

تعداد دقيق هواداران پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی، درآمد خیره‌کننده قرمزها

تعداد دقيق هواداران پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی، درآمد خیره‌کننده قرمزها
تعداد دقيق هواداران پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی: درآمد خیره‌کننده قرمزها

بیشتر از یک سال است که شماره سامانه پیامکی «3090» روی پیراهن سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی به چشم می‌خورد و هواداران دعوت می‌شوند به اینکه به عضویت سامانه مزبور در بیایند. با این وجود تا به حا به ندرت اطلاعاتی در مورد شیوه کار این سامانه و به خصوص ریز مسایل اقتصادی آن فاش شده است. حالا امال حسین نصر، مدیر سامانه3090 در گفتگو با ما، برای اولین بار همه جزییات مربوط به این سامانه را روی دایره می‌ریزد؛ از تعداد هوادارانی که به پشتیبانی از هر کدام از این تیم‌ها به عضویت سامانه مزبور درآمده‌اند، تا مبلغی که هر ماه می‌پردازند و البته فرمولی که پول مطابق آن تقسیم می‌شود. نصر حتی در مورد هواداران ویژه سرخابی‌ها و تیم ملی و میزان کمک آنها هم حرف زده است. جای شما بودیم، این مصاحبه جذاب را از دست نمی‌دادیم!

80درصد برای باشگاه‌ها!

این بخش از مصاحبه شاید باورنکردنی‌ترین قسمت آن باشد. در شرایطی که گفته می‌شد همراه اول چیزی حدود 70درصد پول هر پیامک را برای خودش برمی‌دارد، مدیر3090 اطلاعات دیگری می‌دهد که حاکی از بهره‌برداری 80درصدی پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی است: «تا حالا این مساله را کسی به اين شفافي نگفته است و من برای اولین بار قصد دارم آن را همین‌جا اعلام کنیم. با نظر آقاي صدوقي مديرعامل همراه اول نحوه تقسیم 90 به 10 است. يعني 10 درصد همراه اول و 90 درصد باشگاه‌ها مي‌برند. درصدی از 90 درصد را ما به عنوان شركت فني نه شركت واسطه برمی‌داریم. بين 2 تا 4 درصد حق فني مجموعه ماست. يعني همه محتواها را بدهيم. يكسري موارد هر روز انجام مي‌گيرد. كار سخت است و تا آخرين ساعات شب و صبح زود بايد محتواها را بفرستند و دو، سه جا تاييد بشود و بعد براي مردم ارسال شود. اين‌ها شامل خبرهاي استقلال، پرسپوليس، تراكتورسازي و... است و حجم بالايي از كار را دارد. حدود 4 درصد هم شركت پرديس برمی‌دارد یعنی از کل عدد، حدود 20 درصد کم می‌شود و 80 درصد به باشگاه مي‌رسد.»

پرسپولیسی‌ها، دو برابر استقلالی‌ها!

مسلما جذاب‌ترین بخش این مصاحبه برای هواداران، جایی است که برای اولین بار و به شکل رسمی تعداد هواداران سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی که مشترک سامانه3090 هستند اعلام می‌شود. تا به حال هرچه شنیده شده، شایعه بوده اما حالا حسین نصر اعداد واقعی را اعلام می‌کند: «من سعي كردم همه كارهايم شفاف باشد. اين درصد و آمار را كسي نگفته اما من می‌گویم چون مردم بايد در جريان باشند. عددها اصلا آنطور نیست که شنیده می‌شود. آقاي قلعه‌نويي گفتند براي تراكتورسازي 30 هزار نفر عضو سامانه شدند که کاملا درست است و یوزرهای تراکتور 32 هزارنفراست. آمار استقلال خيلي افت كرد به خصوص به خاطر آن سامانه 3040 و چيزي حدود 200هزار يوزر است. پرسپوليس يك مقدار بالاتر است و لی اصلا به يك ميليون نفر نمي‌رسد. تعداد طرفداران این تیم برای مدتی به 500هزار نفر رسید، اما برگشت. الان بین 300تا 400هزارنفر است.»

تراکتورسازی، زیر دو میلیارد

باشگاه تراکتورسازی در حال حاضر چیزی حدود 32هزار یوزر دارد. بر اساس کف پرداخت که همان ماهی 6هزار تومان است، سامانه مورد نظر ماهانه 192میلیون و سالانه 2میلیارد و 304میلیون تومان از هواداران تراکتورسازی کسب درآمد می‌کند. 80درصد این رقم که سهم تراکتورسازان است، می‌شود سالی یک میلیارد و 843 میلیون و 200 هزار تومان.

استقلال، 11 و نیم میلیارد

استقلال تهران الان چیزی حدود 200هزار یوزر دارد، پس 3090 ماهانه یک میلیارد و 200میلیون و سالانه 14میلیارد و 400میلیون تومان از این تیم درآمدزایی می‌کند. اگر 80درصد این پول به استقلال برسد، آبی‌ها سالی 11میلیارد و 520 میلیون تومان درآمد خواهند داشت.

پرسپولیس؛ بالاتر از 20 میلیارد

نصر تعداد دقیق هواداران پرسپولیس را اعلام نکرده، اما گفته بین 300 تا 400هزار نفر در این سامانه عضو هستند که ما مبنا را همان 350هزار نفر در نظر می‌گیریم. بنابراین 3090 ماهانه دو میلیارد و 100میلیون و سالانه 25 میلیارد و 200میلیون تومان از سرخ‌ها درآمد دارد. در این صورت سهم 80درصدی پرسپولیس هم می‌شود حدود 20میلیارد و 160میلیون تومان.

برچسب‌ها: هواداران استقلال تراکتور سازی تبریز پرسپولیس تهران

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

7 0

2,053 ایالت ساق1395/08/18

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi