خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,350

طراحی دستگاه‌های جدید برای اندازه‌گیری کارایی ورزشکاران

طراحی دستگاه‌های جدید برای اندازه‌گیری کارایی ورزشکاران
دوندگان تنها ورزشکارانی نیستند که می‌توانند با کمک دستگاه‌های اندازه‌گیری ورزشی شرایط بدنی و کارایی ورزشی خود را ارزیابی کنند. با کمک تکنولوژی روز همه ورزشکاران از جمله فوتبالیست ها و دوچرخه‌سواران می‌توانند از دستگاه‌های اندازه‌گیری ورزشی استفاده کنند.

در ورزش‌های برخوردی و مباررزه‌ای اجازه استفاده از این دستگاه‌های اندازه‌گیری ورزشی معمول داده نمی‌شود زیرا معمولا دستگاه‌های اندازه‌گیری مچ دست بسته می‌شود. با این حال دستگاه‌های جدید به نام GameTraka که در نمایشگاه CES به نمایش درآمدند بر روی لباس ورزشکاران نصب می‌شوند. بدین شکل فوتبالیست‌ها، بسکتبالیست‌ها و ورزشکاران رزمی نیز می‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند. این دستگاه به اندازه یک جعبه چوب کبریت است و GPS آن هر 5 ثانیه یک بار آپدیت می‌شود. این دستگاه فاصله، سرعت، شدت فعالیت و غیره را نشان می‌دهد. Game Traka حدود 300 دلار (یک میلیون تومان) قیمت دارد.

دستگاه‌های جدیدی نیز برای اندازه گیری چرخش چوب گلف ساخته شده‌اند. Epson M-Tracer دستگاهی است که بر روی چوب گلف نصب می‌شود و اطلاعاتی از جمله سرعت و زاویه چرخش چوب گلف را نشان می‌دهد. ورزشکاران می‌توانند این اطلاعات را بر روی نرم‌افزارهای گوشی‌های هوشمند مشاهده کنند.

در نمایشگاه CES از پدال‌های هوشمند دوچرخه نیز رونمایی شد. این پدال دارای GPS و تراشه‌هایی برای تبادل اطلاعات است و در کمتر از دو دقیقه بر روی دوچرخه نصب شود. این دستگاه سرعت دوچرخه و اطلاعاتی درباره جاده را نشان می‌دهد. همچنین میزان کالری که دوچرخه‌سوار می‌سوزاند را نیز مشخص می‌کند. این اطلاعات بر روی نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند قابل مشاهده است.

اخیرا محافظ‌های دهان برای ورزشکارن فوتبال آمریکایی نیز طراحی شده‌اند که شتاب حرکت سر را مشخص می‌کند. اگر شتاب بیش از حد باشد یعنی ضربه وارده به سر زیاد بوده است و این دستگاه اخطار می‌دهد. چراغ‌های LED که بر روی این محافظ‌ها قرار دارند در حالت عادی سبز هستند و اگر خطر ایجاد شود کم کم به رنگ آبی و سپس قرمز درمی‌آیند. این دستگاه Fitguard نام دارد.

برچسب‌ها: تکنولوژی نمایشگاه CES

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

18 0

162 ♛ تاج رضا ♛1394/11/03

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi