خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,352

فدراسیون فوتبال در آستانه بحران بزرگ!

فدراسیون فوتبال در آستانه بحران بزرگ!
درگیری‌های کارلوس کی‌روش با برخی مقامات فدراسیون فوتبال علنی شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، حالا سرمربی تیم ملی و دبیرکل فدراسیون، شمشیر را از رو برای هم بسته‌اند و به‌نظر می‌رسد دراین‌میان علی کفاشیان قدرت پایان‌دادن به این تنش را ندارد. ماجرا پس از استعفای اعضای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شروع شد. اعضای سابق کمیته اخلاق پس از رفتن از فدراسیون به‌شدت علیه کارلوس کی‌روش مصاحبه کردند. سوژه دعوا هم قرارداد کارلوس کی‌روش با شرکت تولیدی لباس «آل‌اشپورت» بود. منتقدان کی‌روش می‌گویند سرمربی تیم ملی در گرفتن پول از آل‌اشپورت تخلف کرده است و علی کفاشیان برای اینکه کمیته اخلاق به این موضوع رسیدگی نکند زمینه کناررفتن آنها را به وجود آورده است. در آن‌سو هم رئیس فدراسیون فوتبال و خود کی‌روش تأکید دارند دراین‌باره هیچ تخلفی صورت نگرفته و بحث قرارداد کی‌روش و آل‌اشپورت یک موضوع عادی و حرفه‌ای در فوتبال جهان است. در یک ماه گذشته بارها حسین آبانگاه، دبیر سابق کمیته اخلاق و کارلوس کی‌روش علیه هم مصاحبه کردند حتی کار به توهین هم کشید. کی‌روش که حسابی از دست آبانگاه عصبانی بود دوشنبه در بین دو نیمه بازی پرسپولیس- ملوان در مصاحبه‌ای تند آبانگاه را به بی‌دینی متهم کرد و عنوان کرد فرد دیگری او را جلو‌ انداخته و او مثل طوطی حرف‌های آن فرد را تکرار می‌کند.

ماجرا به برنامه ٩٠ هم کشیده شد و دوشنبه‌شب این تنش به یک بحران تبدیل شد. ابتدا حسین آبانگاه روی خط تلفنی برنامه ٩٠ آمد و در پاسخ به مصاحبه کی‌روش در ورزشگاه آزادی گفت: «دلیل استعفای کمیته اخلاق، عدم اجرای رأی خانبان بوده که به هر نحوی کفاشیان یا کی‌روش نگذاشتند این حکم اجرائی شود. بحث خانبان و وتوی رأی که ما صادر کرده بودیم دلیل استعفای ما بود. البته درباره پرونده آل‌اشپورت هم از وزارت ورزش پیگیر این موضوع بودند و ما در حین رسیدگی متوجه شدیم که فدراسیون فوتبال هیچ تمایلی ندارد تا مدرک را در اختیار ما قرار دهد و در ابتدا قضیه دریافت صد ‌هزار دلار را روزنامه ۹۰ رسانه‌ای کرد و ما اصلا شخص آقای کی‌روش را متهم نکردیم هرچند که ایشان ما را دروغگو خطاب می‌کند. کی‌روش درباره پرونده آل‌اشپورت کار غیراخلاقی انجام داده و در متن قرارداد ایشان آمده که باید از فدراسیون پیروی و تبعیت کند و اگر فدراسیون فوتبال با اسپانسری قرارداد بست سرمربی و تیمش هم باید از آن اسپانسر استفاده کند؛ اما وقتی موضوع رسانه‌ای شد ایشان بیانیه دادند». آبانگاه به‌شدت از اخلاق سرمربی پرتغالی تیم ملی انتقاد کرد. پس از صحبت‌های آبانگاه کی‌روش هم با برنامه ٩٠ تماس گرفت تا پاسخ او را بدهد. سرمربی تیم ملی گفت: «بسیار شفاف است که آقای آبانگاه به نمایندگی از فردی این قضیه را دنبال می‌کند و در درجه دوم ایشان اطلاع خاصی از این صحبت‌هایی که انجام می‌دهد ندارد. بنده کاملا آزاد هستم و هرگونه اسپانسری را که می‌خواهم می‌توانم لباسش را بر تن کنم و هیچ شرکتی این حق را ندارد و به صورت انحصاری متعلق به کسی نیست. دبیر سابق کمیته اخلاق با صحبت‌هایی که امشب مطرح کردند بسیار مشکوک است که به نمایندگی از چه شخص و نماینده‌ای این صحبت‌ها را مطرح می‌کند. این شخص کسی است که پرونده خانبان و آقاجانیان را به کمیته اخلاق ارجاع داده است».

اظهارنظر جنجالی کی‌روش جایی بود که او در پاسخ به این سؤال عادل فردوسی‌پور که آیا این فرد از اعضای کمیته بازاریابی فدراسیون است گفت: ‌»آقای دکتر اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال پرونده خانبان و آقاجانیان را به کمیته اخلاق ارجاع داده است». درواقع کی‌روش، دبیرکل فدراسیون را متهم کرد که در حال تخریب اوست. لحظاتی بعد یکی از نزدیکان دبیرکل به برنامه ٩٠ خبر داد که علیرضا اسدی اعلام آمادگی کرده تا با کی‌روش در ٩٠ مناظره کند. اینکه دبیرکل فدراسیون و سرمربی تیم ملی همدیگر را به مناظره بطلبند، از آن اتفاقات عجیب است که فقط در فدراسیون کفاشیان رخ می‌دهد.

انتقاد از انفعال کفاشیان

این برای اولین‌بار نیست که کارلوس کی‌روش با اعضای فدراسیون مشکل پیدا می‌کند. بااین‌حال، این‌بار او به‌صورت شفاف از دبیرکل فدراسیون نام برده است. رابطه اسدی و کی‌روش از همان ابتدا نامطلوب بود. اسدی که از نزدیکان وزارت ورزش است با تأکید وزارت به‌جای مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون شد و از همان ابتدا سرناسازگاری با کی‌روش داشت. در همان جلسه اولِ این دو که سال گذشته تشکیل شد خبر مشاجره‌شان خیلی زود به بیرون درز کرد. سرمربی تیم ملی معتقد بود که برخی علاقه‌مند به ادامه همکاری او با تیم ملی نیستند، اما اسدی هرگز این مسئله را تأیید نکرد و فقط به این موضوع بسنده کرد که نتایج به‌دست‌آمده توسط تیم ملی چندان رضایت‌بخش نبوده است. کی‌روش در اواخر سال تصمیم گرفت از ایران برود اما درنهایت مربی پرتغالی در تیم ملی ماندگار شد، هرچند که این ماندگاری باز هم با آرامش ادامه نیافت. دراین‌میان بسیاری از انفعال کفاشیان انتقاد می‌کنند.کی‌روش در بیانیه‌ای اعلام کرد حاضر نیست با اسدی مناظره کند اما می‌پذیرد که با او در حضور اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال صحبت کند.

منبع : روزنامه شرق

برچسب‌ها: فدراسیون فوتبال کی روش کفاشیان

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

20 0

382 ♛ تاج رضا ♛1394/08/06

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi