خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,322

لیگ برتر هشت تیمی می‌شود؟

لیگ برتر هشت تیمی می‌شود؟
درحالی که هنوز بسیاری از باشگاههای مطرح و پرطرفدار نتوانسته اند مشکل بدهی های خودشان را حل کنند کنفدارسیون آسیا فرصتی دو ماهه به فوتبال ایران داده است و در غیراینصورت عواقب ناخوشایندی در انتظار تیمهای باشگاهی خواهد بود.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مجمع سالیانه هیات فوتبال آذربایجان شرقی ابتدا در رابطه با شرایط تیم های بدهکار گفت:« ببینید در رابطه با تیم های بدهکار ما چاره ای نداریم جز اینکه قوانین و مقرراتی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا وضع شده را رعایت کنیم. تا امروز فدراسیون فوتبال تدبیر کرده – که نباید اسمش را عقب نشینی بگذاریم- و البته همه فدراسیون ها این کار را کردند و به تیم های بدهکار وقت دادند تا فوتبال کشور خودش را بازسازی کرده و برنامه ریزی کند.»

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین گفت:« اکنون اما صدور مجوز الزامات حرفه ای از سوی ای اف سی به شدت جدی شده است. من خودم در اف ای سی وقت زیادی را گذاشتم و با آقای وینزورجان(دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا) و آقای شیخ سلمان (رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا) و حتی کمیته صدور مجوز حرفه ای صحبت کردم. به آنها گفتم باید تلاش کنیم تا 70-80درصد مردم را از فوتبال محروم نکنیم. چون واقعیت این است که باشگاهها محروم نمی شوند بلکه مردم محروم می شوند. پرسپولیس، استقلال و تراکتور تیم های پرطرفدار ما هستند و اگر محروم شوند بسیاری از هواداران و تماشاگران دیگر به ورزشگاهها نخواهند آمد.»

تاج درباره پاسخ ای اف سی به این رایزنی ها گفت:« آنها پذیرفتند که دوماه به ما وقت بدهند تا باشگاهها بدهی هایشان را صاف کنند. اما اگر باشگاهها در این مدت نتوانند مشکلشان را حل کنند دیگر نمی توان به کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت که وقت بدهید.»

او همچنین در رابطه با شرایط تیم نفت تهران گفت:« ماجرای نفت تهران خودش یک موضوع پیچیده است. نفت تهران اصلا به تعهدات اولیه اش هم عمل نکرده است. اگر این باشگاه را همان ابتدا مردود می کردند شرایط دیگری بود اما وقتی تعهد دادند باید این تعهدات را عملیاتی کنند. اینجا نمی شود و نباید با هیچکس تعارف کرد، حالا یکسری گمانه زنی و رایزنی انجام می شود اما سازمان لیگ نباید به مسائل توجه کرده و فقط به فکر اجرای قانون باشد.»

تاج اضافه کرد:« اگر نفت بتواند به تعهداتش عمل کند که بهتر اگر نتواند این می تواند باعث شود که لیگ برتر با 15 تیم به کارش ادامه بدهد. اگر تا دو سال آینده هر باشگاهی و مجموعه ای نتواند مشکلاتش را حل کند لیگ حتی می تواند با 12، 10، هشت یا هرتعداد تیم که بتوانند مجوز حرفه ای کسب کنند برگزار شود. این حرف جدی است چون کنفدراسیون فوتبال آسیا بسیار جدی و سخت گیرانه نسبت به این ماجرا عمل خواهد کرد.»

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا لابی های ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی تواند کمی انعطاف را از سوی ای اف سی به همراه داشته باشد؟ گفت:« موضوع امروز فقط ای اف سی نیست. من گفت و گویی با آقای شیخ سلمان داشتم و ایشان می گفت که این موضوع از سوی فیفا است و فیفا کنفدراسیون فوتبال آسیا را تحت فشار گذاشته که حتما این اتفاق در آسیا بیفتد. حرف درستی هم هست چرا که آنها می گویند به اندازه درآمدتان هزینه کنید.»

او با اشاره به اینکه گفته بود وضع تیم ها خوب است اما باشگاهها در بحران هستند نیز گفت:« ما از نظر نتیجه حال فوتبالمان خوب است و بهترین نتایج را در بعد و قبل از انقلاب داشته ایم. تیم هایمان به جام جهانی رفتند، تیم ملی بزرگسالان ما در بهترین شرایط قرار دارد، فوتسال و فوتبال ساحلی مقام سوم جهانی را به دست آوردند و تیم های نوجوانان و جوانان به جام جهانی رفتند.اما اینها همه نتایج هستند. اینکه من گفتم فوتبال بحرانی است به این دلیل است که چهارتیم ما که در لیگ قهرمانان آسیا هستند مشکل بدهکاری دارند. جالب است که ای اف سی پیگیر بدهی های دیگر باشگاهها هم هست چرا که معلوم نیست در فصول آینده چه تیم هایی در لیگ قهرمانان حاضر خواهند بود. به همین جهت باید الزام را برای همه باشگاهها به طور یکسان رعایت کنیم.»

مهدی تاج درمورد راهکارهای فدراسیون فوتبال برای برون رفت از این بحران نیز گفت:« یک راهش این است که ما این بیمار را بکشیم که این راه درستی نیست. راه دیگر این است که درمان بیماری را به تدریج شروع و فشار را تدریجی بگذاریم. الان آنچه در هیات رئیسه ، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مصوب کرده اند معنی اش این است که الزامات را جدی می دانیم و هرتیمی باید به اندازه درآمدش هزینه کند. ما برای باشگاههای بدهکار دوماه دیگر فرصت گرفتیم تا همه بدهی هایشان را تعیین تکلیف کنند. منظور ای اف سی و کمیته صدور مجوز حرفه ای تسویه حساب قطعی نیست بلکه باید بدهی ها را تعیین تکلیف بکنند. درخصوص بقیه باشگاهها هم باید بگویم هر تعداد باشگاه که بتوانند مجوز حرفه ای را کسب کنند لیگ برتر با همان تعداد برگزار خواهد شد حالا این می تواند 8 یا 10 تیم و یا حتی همان شانزده تیم باشد. اما اینکه فکر کنیم اغماض خواهد شد تفکر اشتباهی است چون بالاخره در یک نقطه ای گیر خواهند کرد.»

تاج در ادامه حرفهایش در پاسخ به این سوال که وضعیت محرومیت تراکتورسازی از پنجره نقل و انتقالات درادامه چگونه خواهد شد گفت:« تراکتورسازی فعلا از همین پنجره نقل و انتقالاتی محروم است مگر اینکه نتواند بدهی هایش را صاف کند. دو ماه فرصت برایشان گرفته شده که همین کار هم با زحمت بسیار انجام شده است. از نظر من واقعا حیف است تراکتورسازی با این همه تماشاگر پرشور و فهیم دچار چنین محرومیت های شود. به نظر من همه مدیون این تماشاگرانی هستیم که حتی بعد از باخت در تبریز تیمشان را تشویق کردند. من جای سازمان لیگ بودم به هواداران تراکتور مدال می دادم. این خیلی بد است که اگر یک تماشاگرنما کاری می کند آن را در بوق و کرنا کنیم اما از اتفاقات مثبت نگوییم و تجلیل نکنیم.»

برچسب‌ها: لیگ برتر محرومیت تراکتورسازی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

24 2

191 Esteghlal Iran1396/05/23

Aaas: برو بابا بیا اصلا دو تیمیش کن .

24 مرداد (15:23)


Barcelona Fc Fc: کم کم فوتبالو دارن مسخره میکنن

23 مرداد (21:38)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi