خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار نیجریه
اتحاد نیجریه
19
611

حضور در جام جهانی و افتخارات تیم نیجریه

حضور در جام جهانی و افتخارات تیم نیجریه
تیم ملی فوتبال نیجریه که با لقب "سوپر ایگلز" به معنای عقاب‌های ابر عقاب‌ها شناخته می‌شود برای پنجمین بار در جام جهانی شرکت می‌کند. آنها به جز جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان در همه ادوار جام جهانی در ۲۰ سال اخیر شرکت‌ کرده‌اند و با ۳ بار قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا چهارمین تیم پرافتخار این رقابت‌ها به حساب می‌آیند. نیجریه همچنین قهرمان فعلی جام ملت‌های آفریقا است که سال گذشته در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها نیز شرکت کرد اما نتوانست از مرحله گروهی بالاتر برود، آنها یک بار دیگر نیز در جام کنفدراسیون‌ها شرکت‌ داشته‌اند که در بین ۶ تیم چهارم شدند.

جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا اولین حضور این تیم آفریقایی در جام جهانی به شمار می‌رفت، آنها در این دوره و همچنین دوره بعد یعنی ۱۹۹۸ فرانسه با صعود به مرحله یک هشتم نهایی بهترین عملکرد خود را در جام جهانی ثبت کرده‌اند. نکته جالب در مورد نیجریه این است که آنها پس از درخشش در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا به رده پنجم رده بندی فیفا صعود کردند که بهترین رتبه یک تیم آفریقایی در این رده بندی به حساب می‌آید. نیجریه در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا در گروهی قرار داشت که آرژانتین، بلغارستان و یونان در آن حضور داشتند و موفق شد با دو پیروزی برابر بلغارستان و یونان و همچنین شکست برابر آرژانتین به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کند، جالب اینکه در این گروه آرژانتین سوم شد و نتوانست به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. نیجریه در مرحله یک هشتم نهایی توسط ایتالیا در وقت‌های اضافه حذف شد.

"سوپر ایگلز" در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه نیز با پیروزی برابر اسپانیا و بلغارستان و همچنین شکست برابر پاراگوئه به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کرد و جالب اینکه این بار هم باعث حذف اسپانیا شد. نیجریه در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۴ بر یک مغلوب دانمارک شد تا نتواند عملکرد بهتری نسبت به دوره قبلی داشته باشد.

نیجریه در دو دوره اخیر حضورش در جام جهانی نتوانسته است مانند دهه ۹۰ درخشان ظاهر شود و در دو جام جهانی ۲۰۰۲ کره-ژاپن و ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در صعود از مرحله گروهی ناکام بوده است به همین دلیل شاگردان استفن کشی در تیم ملی نیجریه انگیزه‌های فراوانی برای جبران ناکامی‌ها در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دارند.

برچسب‌ها: نیجریه سوپرایگلز

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

4 0

258 Mafi981395/12/22

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi