خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ترکیه
اتحاد ترکیه
11
2,584

لسترسیتی ترکیه را بشناسید

لسترسیتی ترکیه را بشناسید
بدون شک هواداران متعصب، بخش تفکیک ناپذیری از موفقیت یک تیم تلقی می شوند ،اما این فرضیه به طور قطعی قابل اثبات نیست و استانبول باشاک شهیر در فصل جاری لیگ ترکیه، خلاف آن را به اثبات رسانده است.

İstanbul Başakşehir در آغاز هفته اول مسابقه ی سوپر لیگ ترکیه موفق شدن با یک گل از سد فنرباغچه گذشته و در هفته ی دهم با نتیجه دو بر یک از سد گالاتاسارای بگذرند و هفته ی دوازدهم با تساوی مقابل مدافع قهرمان سال پیش یعنی بشیکتاش همچنان صدر نشین باشند.
"در پایان هفته ی چهاردهم تیم İstanbul Başakşehir با 32 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر در صدر قرار دارد و تیم بشیکتاش با 32 امتیاز و با تفاضل گل کمتر در رده ی دوم قرار دارد تیم های گالاتاساری و فنرباغچه به ترتیب با امتیاز های 29 و 25 به ترتیب سوم و چهارم هستن "

تیم استانبول باشاک شهیر با 29 گل زده، بهترین خط حمله مسابقات را در اختیار دارند و تنها با دریافت 10 گل، از منظر دفاعی نیز در ترکیه در رتبه ی دوم هستند.
اگرچه استانبول باشاک شهیر بازی های خود در استادیوم جدید فاتح تریم که در سال 2014 افتتاح شد برگزار می کنند، اما شاید در بعضی از بازی ها تنها 2000 تماشاگر در استادیوم حاضر باشند که تعدادی از آنها را نیز هواداران رقیب تشکیل می دهند. البته این رقم نسبت به 2 سال قبل که حدود 100 نفر تماشاگر بازی های این تیم بودند، رقم قابل توجهی به شمار می آید.

البته این روزها دلایل زیادی برای حمایت از این تیم در فضای فوتبال ترکیه وجود دارد. کارشناسان معتقدند، هواداران این تیم که به جغدهای خاکستری مشهور هستند، در حرکتی اعتراض آمیز از این تیم تازه تاسیس و بدون تماشاگر حمایت می کنند.

البته شاید کمبود تماشاگر را بتوان یکی از علل پیشرفت استانبول باشاکشهیر قلمداد کرد زیرا این تیم بدون هیچگونه فشاری، سلسله مرتب پیشرفت را طی کرد و به این مرحله رسید. زیرا در زمان نتیجه نگرفتن، رسانه ها و هواداران فضا را مغشوش کرده و شرایط را برای ادامه دشوار می سازند.

در لیگ ترکیه که تعصب و هیجان هواداران فوتبال در دنیا زبانزد است، معمولا شکست در یک مسابقه به مثابه یک تراژدی تلخ است و 3 تیم فنرباغچه، گالاتاسرای و بشیکتاش، بیشتر زمان خود را صرف حل و فصل بحران ها و حاشیه های خودساخته یا غیرواقعی می کنند. سرمربیانی زیادی اخراج و استخدام می شوند و رسانه ها همیشه به دنبال یافتن بحران جدیدی هستند. اما در این میان، عبدالله آوچی، سرمربی استانبول باشاکشهیر با صبر و حوصله تیمی در قامت یک مدعی روانه مسابقات کرده است.
یکی از کارشناسان فوتبال ترکیه در خصوص روش کاری اوچی گفت: "او از معدود مربیان فوتبال ترکیه است که فوتبال را به شکل یک بازی گروهی در نظر گرفته و با چشم اندازی هندسی از زمین بازی و ارائه یک استراتژی مشخص، باعث رشد و نتیجه گرفتن استانبول باشاکشهیر شده است".

اوچی در سال 2011 و زمانی که به جای گاس هیدینک بر مسند هدایت ترکیه نشست، با شرایط سخت رسانه ای ترکیه به خوبی آشنا شد. وقتی که او در دیدار برابر هلند، سلکوک اینان را نیمکت نشین کرد، هواداران فوتبال به خصوص گالاتاسرای خیلی از او انتقاد کردند و در نهایت ترکیه در آن دیدار شکست خورد و عدم صعود به جام جهانی، باعث استعفای عبدالله اوچی شد.
بعد از این اتفاقات، اوچی تصمیم گرفت به جایی بازگردد که در آن احساس آرامش می کرد و در گذشته نیز موفق شده بود موفقیت هایی را برای این تیم به ارمغان آورد. بدون اوچی، استانبول باشاکشهیر نیز به دسته پایین تر سقوط کرده بود و در چنین شرایطی، افسانه صدرنشین فعلی ترکیه کلید خورد.

اوچی در سال های اخیر، توانایی های خود را در بازسازی بازیکنانی که در لیست مازاد دیگر تیم ها قرار دارند به کرات نشان داده است. به عنوان مثال، ولکان باباجان در بین بازیکنان مازاد فنرباغچه قرار داشت اما حالا سنگربان اول تیم ملی ترکیه است و مهمت باتال که زمانی از او به عنوان هاکان شوکور جدید نام برده می شد و نتوانست روند خوب خود را در گالاتاسرای ادامه دهد، حالا به عنوان گلزن قهاری در استانبول باشاکشهیر شناخته می شود.
در تابستان سال 2015، اوچی موفق شد امره بلوزوغلو، هافبک سابق اتلتیکو مادرید و اینتر میلان و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ترکیه را متقاعد کند تا به عنوان کاپیتان به استانبول باشاکشهیر پیوسته و تجربیات خود را در اختیار این تیم قرار دهد.

برچسب‌ها: İstanbul Başakşehir استانبول باشاک شهیر لسترسیتی ترکیه جدول سوپر لیگ ترکیه

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

10 0

273 Bad Boy Kings1395/09/22

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi