خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار سائوپائولو
اتحاد سائوپائولو
45
400

روز سیاه فوتبال برزیل جاودانه می شود

روز سیاه فوتبال برزیل جاودانه می شود
شکست تلخ برابر آلمان در جام جهانی 2014 هنوز اذهان مردم فوتبال دوست برزیل را آزار می دهد. یک سیاستمدار سرشناس برزیلی با ارائه پیشنهادی جالب خواستار قرار دادن یک روز خاص در تقویم کشورش برای به خاطر آوردن شکست تلخ برابر آلمان شد.
به گزارش ورزش 11، تیم ملی فوتبال برزیل همواره یکی از قوی ترین تیم های فوتبال جهان بوده است. این را همه می دانند که خاک برزیل بسیار فوتبال خیز و ستاره های زیادی را به فوتبال جهان معرفی کرده است اما چند سالی است که سلسائو قدرت خود را از دست داده و دیگر تیمی قدرتمند و مدعی به شمار نمی آید.

جام جهانی ۲۰۱۴ با وجود مخالفت شدید برزیلیها در این کشور برگزار شد. میزبانی این رقابت ها بهترین فرصت برای سلسائو بود تا قدرت خود را بار دیگر ثابت کند و نشان دهد که همچنان فوتبال برزیل قوی است. برزیلی ها امید زیادی به درخشش در جام جهانی ۲۰۱۴ داشتند چرا که آنها میزبان این رقابت ها بودند و این انتظار آنها کاملا طبیعی بود اما هرگز فکر نمی کردند که آنها در خاک خود سنگین ترین شکست را تجربه کند و به غایت تحقیر شوند.

برزیل با هدایت فیلیپه اسکولاری با وجود در اختیار نداشتن نیمار بهترین بازیکن خود در مرحله حذفی توانست با شکست دادن شیلی و کلمبیا به نیمه نهایی راه یابد تا این کشور غرق در شادی شود. تا صعود به فینال تنها یک گام دیگر باقی مانده بود. شاگردان اسکولاری باید برابر آلمان به میدان می رفتند. بسیاری برزیل را نامزد صعود به فینال و قهرمانی می دانستند اما ژرمن ها تاریک ترین شب تاریخ فوتبال برزیل را رقم زدند و توانستند برابر این تیم با نتیجه ۷ بر یک به پیروزی برسند.

شاید بتوان گفت که خوش بین ترین هوادار آلمان و بدبین ترین هوادار برزیل چنین نتیجه ای را پیش بینی نمی کرد اما فوتبال فراتر از هر پیش بینی است و همین باعث شده است تا این رشته سراسر هیجانی باشد. سلسائو در خاک خود بدترین شکست تاریخ خود را متحمل شده بود و مردم در آن کشور در بهتی وحشتناک فرو رفتند.

برزیل پرافتخارترین تیم در فوتبال جهان به شمار می آید. این تیم نتایج درخشان زیادی به دست آورده است. طبیعی است که شکست سنگین برابر آلمان برای مدتها در اذهان مردم باقی بماند و با گذر زمان و پهنای عصرها از بین نرود.

یک سیاستمدار برزیلی پیشنهاد جالب و تامل برانگیزی داده است. او پیشنهاد داده است که یک روز مشخص در تقویم کشور برزیل برای روز شکست سنگین برابر آلمان در نظر گرفته شود تا مردم همواره این نکبت فوتبالی را به یاد آورند و در فکر فرو روند که چه بر سر فوتبال کشور آنها آمده است.

جوتا سیلوا گفت: باید عمیقا شکست سنگین برابر آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ را به یاد آوریم.من نمی گویم که آن روز خاص را تعطیل کنیم بلکه تنها به این خاطر چنین روزی را قرار دهیم که از خود بپرسیم چه بر سر فوتبال ما آمده است؟ این روز باید فرصت زیادی برای فکر کردن به ما بدهد چرا که سابقه نداشت که فوتبال برزیل برابر هیچ تیمی تا این اندازه تحقیر شود. فوتبال برزیل مدتها است که حرکت واپس گرایانه ای را شروع کرده است و این بسیار نگران کننده است.

برچسب‌ها: برزیل روز سیاه شکست تلخ جام جهانی سلسائو جام جهانی 2014

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

30 0

1,021 دورتموند1394/05/17

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi