خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار سپاهان
اتحاد سپاهان
11
9,261

شروع طوفان با نسیم ملایم

شروع طوفان با نسیم ملایم
به گزارش "سپاهان اف سی" فصل جديد مسابقات ليگ برتر باشگاههاي ايران جام خليج هميشه پارس در حالي امروز 8 مرداد ماه با چهار مسابقه آغاز شد که برگزاري اين مسابقات در پي حکم سازمان ليگ در خصوص باشگاههاي بدهکار در حاله اي از ابهام قرار داشت اما با صادر شدن مجوز برگزاري اين مسابقات بار ديگر اثبات شد که در ايران نميتوان به اعمال صد در صد و بي چون و چراي قوانين خوشبين بود.
اما با توجه به اتفاقات نقل و انتقالات پيش فصل ليگ برتر و جدا شدن چندتن از ستاره هاي ليگ ايران و پيوستن آنها به ليگ قطر مشتاقان فوتبال بي صبرانه منتظر تماشاي عملکرد تمهاي ليگ برتري بودند که در نبود اين ستاره ها با جذب جوانان جوياي نام دست به جوانگرايي زده بودند.
ليگ برتر امسال اما يک شاخصه بزرگ داشت و آن کاهش نقدينگي شديد به نسبت مسابقات پارسال و چند سال اخير فوتبال ايران بود.مشکلات مالي که انگار در اين چند ساله به عضو جدايي ناپذير خانواده فوتبال در ايران تبديل شده امسال حتي گريبان تيمهاي به قول معروف متمول ليگ را نيز گرفت و نشان داد حتي فوتبال نيز از رکود اقتصادي در امان نبوده است.
رکودي که يکطرفش فاجعه جدايي ستاره هاي ميلياردي از ليگ ايران و روي ديگرش گرايش به استفاده از جوانان جوياي نام و ارزان قيمت بود که به نوعي توفيق اجباري براي فوتبال ايران به حساب ميامد.
از همه جنبه هاي حاشيه اي ليگمان که بگذريم به اصل ماجرا ميرسيم ماجرايي دنباله دار به نام ليگ برتر باشگاههاي ايران جام خليج پارس.
ماجراي پرپيچ و خم پرفراز و نشيب که براي پانزدهمين بار آغاز شد و تب فوتبال را دوباره در ايران به اوج رساند.
قبل از آغاز رقابتهاي هفته اول همگان بازي نفت تهران و تراکتور سازي تبريز را به عنوان گل سرسبد و حساس ترين بازي هفته اول اين رقابتها ميدانستند،همان دو تيمي که ماجراهايشان در هفته پاياني ليگ قبل و 6 دقيقه پاياني آن بازيشان براي هميشه در تاريخ ليگ برتر ماندگار شد.
از بحث حساسيت اين بازي که بگذريم مسلما بازي بعد را بايد بازي سپاهان لقب داد،قهرمان فصل گذشته که با عملکرد بسيار خفيف خود در نقل و انتقالات حداقل خروجيها و وروديها را به خود اختصاص داده بود به مصاف گوارديولاي ايران و تيم از بيخ و بن متحول شده او يعني استقلال صنعتي خوزستان رفت.تيمي که به تيم عجيب فصل جاري لقب گرفته بود.
استقلال خوزستان به نسبت فصل قبل بيشترين تغيير را در ميان تيمهاي ليگ برتري به خود اختصاص داده بود و با نزديک به 30 جابجايي(ورود و خروج) يک رکورد را در نقل و انتقالات تاريخ ليگ برتر از خود به جاي گذاشت.
ويسي که فصل قبل با چنگ و دندان در ليگ برتر ماندگار شده بود بايد به مصاف تيمي ميرفت که عنوان پرافتخارترين تيم اين رقابتها را يدک ميکشيد و مدافع عنوان قهرماني دوره قبل نيز بود.

بازي در حالي از ساعت 19:35 دقيقه در ورزشگاه فولادشهر آغاز شد که سپاهان در ترکيب خود از بازيکنان جديدي همچون حبيب گرداني و ميلاد سرلک بهره ميبرد و بدون ستاره هايي همچون نويدکيا و پريرا و فوضيل موسايف و لئوناردو پادواني پاي به ميدان گذاشته بود.
با شروع بازي در کمال تعجب برخلاف همه پيش بينيها اين استقلال خوزستان بود که بازي را بهتر آغاز کرد و در همان ابتداي بازي توسط بيت سعيد دروازه گردان را به شدت تحديد کرد که از بخت خوش با خطاي هند خود او ماجرا ختم به خير شد.در ادامه بازهم اين استقلال اهواز باانگيزه و جوان بود که توانست بارها و بارها به محوطه جريمه سپاهان بتازد و خطراتي را متوجه دروازه سپاهان کند که به خاطر عملکرد درخشان گردان در این دقایق و خروجهای بی نقصش ناکام ماند.
رفته رفته هرچه بازی از دقایق ابتدایی خود فاصله میگرفت این سپاهان بود که به بازی مسلط تر میشد و از اواسط نیمه اول مالکیت کامل توپ و زمین را به دست گرفت و رفته رفته فشار بر روی دروازه استقلال را بیشتر و بیشتر کرد.در همین دقایق بود که سپاهان توسط تیزهوشی خلعتبری و شریفی دوبار به موقعیت صد در صد گلزنی دست یافت که هردوبار شریفی در عین ناباوری توپ را از بالای دروازه خسوس به بیرون زد.
در ادامه هم بازی دوباره افت کرد تا اینکه سپاهان در دقایق پایانی صاحب یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه شد که این ضربه را احسان حاج صفی با زیبایی هرچه تمام تر با تمام قدرت به گوشه پایین سمت راست دروازه روانه کرد که با شیرجه زیبای خسوس راهی اوت شد و در پایان،نیمه اول با همان نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.
شروع نیمه دوم نیز نیز به مانند نیمه اول طوفانی بود با این تفاوت که اینبار سپاهان بازی را تهاجمی و برتر آغاز کرد و دوبار پیاپی دروازه استقلال را تهدید کرد اما هربار مدافعین استقلال حمله ها را دفع کردند و بازی دوباره به روند قبلی خود در نیمه اول بازگشت و سپاهان تیم صاحب توپ و میدان و استقلال نیز دل به ضد حملات بسته بود.
سپاهان در این بازی هم برای رسیدن به گل تاکتیکی همانند فصل گذشته بر منبای نفوذهای مکرر مدافعین کناری و وینگرها از چپ و راست و ارسالهای بی امان روی دروازه برای تغذیه تک مهاجم تیم یعنی مهدی شریفی اتخاذ کرده بود که البته تا اواسط نیمه دوم نتوانستند از این تاکتیک خود به گل برسند تا اینکه بالاخره در دقیقه 65 سانتر دقیق و کوتاه احسان حاج صفی از جناج چپ محوطه جریمه استقلال با ضربه سر شریجه ای مهدی شریفی تبدیل به گل پیروزی سپاهانیها در این مسابقه شد تا سپاهانیها در اولین بازی خود در لیگ برتر پانزدهم موفق به گلزنی در مقابل جوانان پرانرژی و با انگیزه خوزستانی شوند.
پس از گل به مدت 7-8 دقیقه بازی بسیار زیبا و پرهیجان دنبال شد و سپاهانیها برای افزودن بر اندوخته خود و استقلالیها برای جبران مافات به آب و آتش زدند اما بازهم بازی به همین روال نماند و دوباره دچار افت محسوس کیفی شد گو اینکه سپاهان و استقلال هردو به این نتیجه تن داده بودند.
در ادامه هر چه به پایان بازی نزدیکتر شدیم بازی رنگ و بوی خشنتری به خود گرفت و بیشتر در میانه زمین و درگیرانه پیگیر شد که حاصل آن نیز چند کارت زرد بود که

برچسب‌ها: سپاهان اصفهان طوفان زرد اسیا

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

18 1

973 سپاهان تیران0071394/05/10

سارینو: سلام بازیکن قدرتمند و با تجربه دارم اگه میخاین بخرین خبر بدین

10 مرداد (16:44)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi