خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار بایرن مونیخ
اتحاد بایرن مونیخ
6
16,275

باستین شواین اشتایگر پسر خوب بایرنی ها

باستین شواین اشتایگر پسر خوب بایرنی ها
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، امروز اول آگوست سالگرد تولد باستین شواین اشتایگر هافبک محبوب باشگاه بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان است. باستین در اول آگوست سال 1984 در کولبرمور منطقه ای واقع در غرب آلمان بدنیا آمد بازیکن راست پایی که به خوبی در اکثر مناطق زمین بازی کرد تا به یکی از ستاره های فوتبال آلمان بدل شود.
باستین در اول جولای سال 1998 در سن 14 سالگی به عنوان یک بازیکن نوجوان وارد سیستم جوانان بایرن مونیخ شد و پیشرفت فوق العاده ای را در سیستم استعدادیابی باشگاه بایرن داشت. او استعداد بی نظیری نیز در اسکی سرعت داشت و این ورزش را به صورت حرفه ای دنبال می کرد آنچنان که برای ادامه فعالیت حرفه ای خود مجبور شد بین فوتبال و اسکی یکی را انتخاب کند.
پس از قهرمانی در مسابقات جوانان آلمان در جولای 2002 به سرعت به ذخیره های تیم اول بایرن راه یافت. او در ابتدای حضورش کمی برای بایرنی ها دردسر ساز شد و حواشی زیاد و مشکلاتی که در بیرون زمین برای باستین به وجود می آمد موجب شد تا به او لقب شورشی داده شود اما به سرعت تمامی این مسایل را پشت سر گذاشت.
پس از تنها دو جلسه تمرین با تیم اول، اتمار هیتزفیلد در نوامبر 2002 برای اولین بار شواینی را در دیدار مقابل لنس در لیگ قهرمانان 2003-2002 وارد زمین کرد. سبک بازی شواینی موجب شد تا چشم ها به سویش خیره شود خصوصا اینکه باستین موفق شد در اولین حضور رسمی در ترکیب بایرن یک پاس گل نیز به مارکوس فیلنر بدهد تا گل سوم بایرن در دقیقه 87 با پاس گل وی به ثمر برسد. باستین دو ماه بعد یک قرارداد رسمی با باشگاه بایرن به امضا رساند و موفق شد در 14 بازی در فصل 03-2002 برای بایرن به میدان برود و در اولین فصل حرفه ای خود همراه بایرن دوگانه آلمان را فتح کند.
او در اوایل دوران حرفه ای، به عنوان هافبک چپ بازی می کرد بعدها گاهی جایگزین صالحمیدزیچ در سمت راست می شد قدرت دریبلینگ و شوت های سنگین وی موجب می شد توانایی بازی در پشت سر مهاجم را نیز داشته باشد. جنگندگی و تلاش خاصی که در سبک بازی او وجود داشت توانست از او یک هافبک مقتدر در میانه میدان بسازد.
اولین گل باستین شواین اشتایگر با پیراهن بایرن به سپتامبر 2003 و در دیدار برابر ولفسبورگ باز می گردد او فصل 04-2003 را به مراتب بهتر آغاز کرد و توانست 26 بار با پیراهن بایرن به میدان برود. او در طول سه فصل بعد و تا پایان فصل 08-2007 توانست در 135 بازی بایرن در بوندسلیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان حاضر باشد و مجموعا 10 گل نیز به ثمر رساند.
با حضور لوئیس فن خال به عنوان سرمربی بایرن شرایط برای باستین به گونه ای دیگر اتفاق افتاد او سرانجام توانست به پست مورد علاقه خود هافبک تدافعی منتقل شود و باستین دوران جدیدی را در دنیای حرفه ای خود تجربه کرد.
شواینی موفق شد در باشگاه بایرن افتخارات بزرگی همچون 5 عنوان بوندسلیگایی و 5 عنوان جام حذفی و دو بار نیز دوگانه آلمان را فتح و از ژانویه 2011 به عنوان کاپیتان دوم باواریایی ها را کسب کند.
اولین دیدار ملی شوان اشتایگر در سال 2004 و در دیداری دوستانه مقابل مجارستان بود. او در یورو 2004 نیز به اردوی تیم ملی آلمان دعوت شد. شواینی در 8 ژوئن 2005 موفق شد مقابل روسیه دو گل با پیراهن تیم ملی به ثمر برساند که این اولین گلزنی وی در عرصه ملی بود.
شواینی برای جام جهانی 2006 که در خاک آلمان برگزار می شد به اردوی تیم ملی فرا خوانده شد و توانست یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های خود را در دیدار رده بندی مقابل پرتغال به نمایش بگذارد و در سن 22 سالگی هر 3 گل آلمان را به ثمر برساند و بهترین بازیکن میدان در آن دیدار باشد.
شواین اشتایگر در 22 سالگی توانست 41 بازی ملی را در کارنامه داشته باشد که این بهترین رکورد در تاریخ آلمان بود هرچند که خیلی زود رکورد وی توسط پودولسکی شکسته شد اما لوتار ماتئوس که با 150 بازی ملی رکورددار تعداد بازی ملی است در 22 سالگی تنها 13 بازی ملی در کارنامه داشت.
نقش شواین اشتایگر در تیم ملی آلمان بدون تردید انکار ناپذیر و غیرقابل جانشین است او در تیم یوآخیم لوو همه کاره است و از این رو به وی لقب رئیس داده اند. شواینی به خوبی بازی را در اختیار می گیرد سرعت بازی را کنترل و حرکات تاکتیکی حریف را پیش بینی می کند. تمامی این شایستگی ها او را مغر متفکر تیم ملی و باشگاه بایرن کرده است. او بدون شک یکی از بهترین های امروز فوتبال آلمان است که بازوی تاکتیکی مربیان درون زمین و مغز متفکر و کنترل کننده نبض بازی است.
باستین شواین اشتایگر اکنون در سن 29 سالگی به مرز پختگی فوتبالی خود رسیده است و باید شاهد افتخارات بیشتری از این نابغه فوتبال آلمان باشیم او می تواند به قله های فوتبال جهان دست یابد و شاید تنها یک قهرمانی بتواند باستین را به مرد سال فوتبال اروپا و جهان برساند.

برچسب‌ها: باستین شواین اشتایگر بایرن مونیخ

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

6 0

406 استقلال رعدآسا1393/10/03

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi