خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار پرسپولیس
اتحاد پرسپولیس
1
104,149

مرتضی احمدی؛ بچه تهرون پرسپولیسی درگذشت

مرتضی احمدی؛ بچه تهرون پرسپولیسی درگذشت
احمدی متولد 10 آبان ماه سال 1303 در تهران بود ،او در سال 1318 و از 15 سالگی فوتبال را آغاز کرد ودر ساخت زمین اصلی ورزشگاه شماره 1 راه آهن به روایت خودش در بخش تسطیح زمین به عنوان کارگر داوطلب ،مشارکت داشت.او در فوتبال یک مربی نامدار به نام ناصر میر فخرایی داشت همان کسی که در روزنامه پرچم اسلام کار میکرد و در 15 بهمن 1327شاه را در مراسم افتتاح دانشکده حقوق ترور کرد البته این ترور نافرجام بود ومیر فخرایی قبل از آنکه به دست مسئولان امر بیفتد ،با شلیک اطرافیان شاه کشته شد،او که در این روز برای مرتضی احمدی هم کارت خبرنگاری صادر کرده بود ،زنده نماند تا ببیند احمدی به کرمان تبعید شده است.

مرتضی احمدی در سال 1322 زمانی که 19 ساله بود پیش پرده خوانی را که معروفترین هنر او بود را با خواندن آهنگ "گلپری"به سبک بیات تهران شروع کرد چندی بعد با خواندن آهنگ قدس شاهین ،به زندان افتادوبه وساطت محمد مسعود از زندان آزاد شد ،او در این آهنگ اشاره ای کنایی به ماجرای روز تحقیر متفقین در تهران اشاره داشت.احمدی تا پیش از مرگ همچنان بهترین پیش پرده خوان تهران باقی مانده ودر این زمینه از بهترین کارهایش میتوان به پیش پرده خوانی برای فیلم های حسن کچل وبابا شمل علی حاتمی اشاره کرد.

مرتضی احمدی در سال 1326 حضورش را در دوبلاژ شروع کرد و یکی از بهترین دوبلورهای ایران شد جالب این که بدانید معروفترین کار او در سریال کارتونی پینوکیو شکل گرفت او در این کارتون در نقش روباه مکار صداپیشگی کرد وبه قول خودش این فیلم کارتونی را بدون متن وبه صورت بداهه دوبله کردند.

احمدی از سال 1333 واز 30 سالگی با فیلمی از نصرت الله محتشم به نام ماجرای زندگی شروع کرد ودر 51 سال در 45 فیلم سینمایی بازی کرد که از معروفترین آن می توان به "ذبیح" ،"موسرخه"،"کلاه قرمزی وپسرخاله"،"اتوبوس"،ناصر الدین شاه اکتورسینما"و...اشاره کرد آاودر سال 1384 آخرین فیلم خود را به نام "ستاره بود "اثری از فریدون جیرانی بازی کرد
مرتضی احمدی هنرمند رادیو وتلویزیون ایران بود او در عمر 90 ساله خود ،70 سال را در این عرصه سپری کرد او حتی در سالیان اخیر هم با مجموعه به یاد ماندنی "شکرستان"از هنر و خلاقیت فوق العاده خود نصیب به نسل اخیر کودکان ونوجوانان رساند.

مرتضی احمدی ،اهل ادب وتحقیق بود ،در دهه 80 ،3 کتاب جذاب به اهالی تحقیق وفرهنگ هدیه داد که این 3 کتاب،"کهنه های همیشه نو"،"فرهنگ بروبچه های ترون"، "پرسه در احوالات ترون وترونیا"هستند،

او در دوران فوتبال خود علاقه بسیار به شاهین وبعد از تشکیل پرسپولیس ،به این تیم متمایل شدوبه عنوان مسئول افتخاری هواداران این تیم در سالیان بسیار انجام وظیفه کرد او شعر های بسیار برای تشویق پرسپولیس نوشت که معروفترین آن،شعرزیر بود:"پرسپولیس قهرمان میشه ،خدا میدونه که حقشه به لطف یزدان وبچه ها پرسپولیس قهرمان میشه "

او برای بخش دوم این شعر چنین گفته بود؛توی دروازه حجازی چه گلای خوشگل ونازی ،زده پروین موقع بازی تا تیمش قهرمان بشه!

احمدی در سال 1334 با زهرا جوانشیر ازدواج کرد وثمره این ازدواج 2 فرزند به نامهای آزیتا و مازیار بود ،همسر او در سال 1350 در گذشت . یادگار او به جز 2 فرزند یک اتومبیل بی ام دبلیو مدل 2002 بود که برای او خریده اما بعد از مرگ او در سال50 تا سال 1380 از آن استفاده می کرد .

یاد محبوبترین هوادار پرسپولیس را گرامی داشته واز خدا برایش ،غفران وبخشش،مسالت داریم.درگذشت او با سیل پیام های تسلیت فوتبالی ها همراه بوده است .

برچسب‌ها: پرسپولیس پرسپولیس تهران مرتضی احمدی بچه طهرون بچه تهرون طرفدار فوت درگذشت

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

121 22

3,069 مرصاد 21393/10/01

پیام صادقیان11: سلام حامی قوی میخام حامیم نمیشید بدون شرط و معرفتی؟

2 دی (12:17)


پدیده1985: اول از همه یه هنرمند بود و به خاطر هنرش به او احترام میزاریم و کلاه از سر برمیداریم .روحت شاد حاج مرتضی

2 دی (10:56)


پرسپولیس 1333: پرسپولیسیها تو قلب هم جا دارن خداوند رحمتش کنه.

1 دی (16:28)


شیش تای 52: خدا بیامرزه واقعا کارش درست بود بازیگر . خواننده . خبرنگار و راوی شکرستون

1 دی (15:46)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi