خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار تراکتورسازی
اتحاد تراکتورسازی
5
21,561

چرا دیدار تراکتور-استقلال با تماشاگر برگزار شد؟

چرا دیدار تراکتور-استقلال با تماشاگر برگزار شد؟
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص بخشیده شدن تماشاگران تراکتورسازی برای دیدار مقابل استقلال توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش مشرق، اسماعیل حسن‌زاده در مورد اجرای رای‌های صادر شده در کمیته انضباطی اظهار داشت: با تغییر آیین‌نامه انضباطی چند موضوع جدید که مطابق با قوانین فیفا است، در دستور کار انضباطی قرار گرفت. یکی از موارد اجرای فوری رای‌های انضباطی است که در ماده 44 آیین نامه انضباطی صراحتا آمده که آرای انضباطی به محض صدور و امضا دبیرکل فدراسیون فوتبال اجرا می شود حتی اگر قابل تجدید نظر باشد. یعنی اگر رای صادر شد و در کمیته استیناف قابل اعتراض بود نیز قابلیت اجرا دارد.

وی افزود: دستور اجرای آرای انضباطی با کمیته انضباطی است حتی اگر این رای از سوی کمیته استیناف اجرا شده باشد. اما اجرای عملی رای پس از دستور کمیته انضباطی به عهده مقامات اجرایی است. به عنوان مثال از ورود بازیکن محروم به داخل زمین جلوگیری می شود و یا مسابقه ای بدون حضور تماشاگر برگزار می شود از جمله مواردی است که مسئولین برگزار کننده مسابقات باید آنرا اجرا کنند.

رئیس کمیته انضباطی در رابطه با اجرای رای محرومیت تماشاگران در یک بازی خانگی برای سه باشگاه سپاهان اصفهان، ملوان بندرانزلی و تراکتورسازی تبریز گفت: رای محرومیت سه باشگاه فوق را بدون حضور تماشاگران صادر کردیم که مسلما این آرا به محض ابلاغ قابل اجرا است و به همین دلیل بود که باشگاه سپاهان در اصفهان با پذیرش رای، یک مسابقه را بدون حضور تماشاگر برگزار کرد اما دو باشگاه تراکتورسازی تبریز و ملوان بندر انزلی به رای اعتراض کردند.

وی گفت: نظر کمیته انضباطی این بود که این اعتراضات و ارسال پرونده به کمیته استیناف جلوی حکم را نمی گیرد و باید مسابقات دو تیم به عنوان میزبان بدون حضور تماشاگر باشد. اما با توجه به اینکه این امر با موضوع حق پخش تلویزیونی مجدد پس از چند هفته ممنوعیت حضور دوربین ها در زمین و همچنین با توجه به اختیاراتی که رئیس فدراسیون و روسای هیات‌های استانها به عنوان تجدید نظر خواهی ویژه در ماده 51 آیین نامه انضابطی دارند، دو باشگاه ملوان و تراکتورسازی اعتراض کردند و با دستور ویژه ریاست فدراسیون، پرونده تراکتورسازی به استیناف رفت و این کمیته با تاکید بر رای کمیته انضباطی و مفاد ماده 44 آیین نامه انضباطی، اعتراض تراکتورسازی را رد کرده و مجددا تصریح کرد که اعتراض از اجرای حکم جلوگیری نمی کند.

حسن زاده ادامه داد: نتیجه بر این شد که بازی تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران که در این فاصله برگزار می شد با حضور تماشاگران باشد اما بدون شک بازی بعدی این تیم آذری بدون حضور تماشاگر خواهد بود. ضمن اینکه بازی بعدی خانگی ملوان بندر انزلی هم بدون حضور تماشاگر است چرا که آنها درخواست تجدید نظر خواهی خود را که ناقص بود تکمیل نکرده و پیگیر پرونده نشدند.

وی افزود: اگر چه ظاهر ماده 44 اندکی با منافع تیم ها و افراد در تضاد است اما اراده فیفا بر این است که رکن قضایی محرومین اعمال کرده و بالافاصله باید اجرا شود. البته بدیهی است که گاهی اوقات اعتراض افراد می تواند با رای کمیته استیناف موجب تقلیل محرومیت و کاهش مجازات شود و حتی اگر با اجرای حکم قبل از اعتراض خسارتی به شخصی وارد شود باز هم کمیته استیناف می تواند رای را صادر کند. ضمن اینکه همکاران ما در کمیته انضباطی صراحتا طبق ماده 44 برای سه رای محرومیت باشگاههای ملوان بندرانزلی، سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز اقدام کرده و از این به بعد نیز اینگونه خواهد بود.

حسن زاده گفت: به باشگاههایی که تاکنون یک یا دو بار به دلیل رفتار تماشاگران با جریمه نقدی محکوم شده اند و از کمیته انضباطی تذکر جدی گرفته اند اعلام می کنیم که اگر هر گونه اهانت و یا فحاشی به فرد یا مقامات رسمی و داور بازی صورت گیرد، مطمئنا تنبیهات شدیدتری از جمله محرومیت از حضور تماشاگران و یا برگزاری دیدار خانگی در ورزشگاه دیگر صادر می شود. امیدواریم باشگاههای لیگ برتری که آیینه فوتبال کشور هستند در ترویج مسائل اخلاقی بین هوداران خود به گونه ای عمل کنند که اتفاقات بدتری حاصل نشود.

برچسب‌ها: فوتبال فوتبال ایران

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

35 1

300 تعطیل1393/08/26

آیشن: اونی برگ دن چاخالدین گلیخ سی...خ ها

27 آبان (20:34)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi