خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار سایپا
اتحاد سایپا
33
515

تاریخچه باشگاه فوتبال سایپا البرز

تاریخچه باشگاه فوتبال سایپا البرز
باشگاه فوتبال سایپا در سال ۱۳۶۸ گروه خودروسازی سایپا تصمیم به تشکیل یک تیم فوتبال گرفت و با خرید امتیاز یک تیم از دسته چهارم تهران کار خود را شروع کرد. مسئولین وقت تیم اعتقاد به رشد و ترقی داشتند، بنا بر این کار خود را از رده‌های پایین شروع کردند. یک سال بعد سایپا به دسته سوم و در سال ۱۳۷۰ نیز به دسته دوم تهران راه یافت ولی نتوانست به دسته اول صعود کند. اما انحلال تیم کشتیرانی صعود کرده به دسته اول باعث شد تا تیم نارنجی پوش سایپا سال ۱۳۷۱ را در دسته یک سپری کند. سایپا قهرمان دسته اول تهران شد و با قهرمانی در سوپر جام تهران جواز صعود به لیگ را به دست آورد. در فصل ۷۲ سایپا با استفاده از ضعف حریفان در میان تعجب همگان قهرمان لیگ شد و در همان سال نیز جام حذفی را به خانه بردند. این برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران بود که یک تیم فاتح هر دو جام کشور می‌شد. سال بعد در مسابقات قهرمانی آسیا، در دور اول حذف شد اما قهرمانی خود را در لیگ تکرار کرد.

در فصل ۷۴ در باشگاه دو دستگی ایجاد شد و این اختلافات باعث جدایی مدیر و سر مربی موفق این تیم یعنی دادرس و ذوالفقار نسب شد. این در حالی بود که سایپا در جام باشگاه‌های آسیا به جمع چهار تیم راه یافته بود اما در لیگ داخلی در رده‌های پایین دست و پا می‌زد. سرانجام سایپا در جام باشگاههای آسیا چهارم شد و در لیگ داخلی نیز به دسته دوم سقوط کرد. در فصل ۷۵ با تیمی جدید به دسته اول بازگشت و تا به امروز در سطح اول فوتبال کشور حاضر بوده‌است. درفصل ۸۲-۸۱ در لیگ برتر سیزدهم، در ۸۳-۸۲ ششم و در ۸۴-۸۳ نیز سیزدهم شدند و در فصل ۸۵-۸۶ قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد. رنگ لباس باشگاه پیراهن نارنجی، شورت نارنجی و جوراب سفید است.

مؤسسه فرهنگی ورزشی سایپا فعاليت حرفه‌اى خود را در سال 1370 با حضور در مسابقات فوتبال دسته يك كشور آغاز نمود و در رشته‌هاى وزنه بردارى، تنيس روى ميز، شطرنج، تكواندو، دو و ميدانى، كشتى، بسكتبال، شنا و... سرمايه گذارى و فعاليت خود را آغاز کرد و با حضور خود در سطح ايران و آسيا، عناوين شايسته و ارزنده‌اى را كسب نمود.

- جشن قهرمانی سایپا در لیگ برتر

تیم فوتبال سایپا در فصل ۸۵-۸۶ از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به قهرمانی دست پیدا کرد. این تیم در این فصل در ورزشگاه اختصاصی خود یعنی ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف حریفان رفت. تیم سایپا در دیدار آخر خود در ورزشگاه انقلاب کرج و در حضور بیش از ۱۵۰۰۰ نفر با برتری در مقابل مس کرمان، به قهرمانی رسید. به دلیل وجود فاصله بین نرده‌های ورودی این استادیوم، حدود ۲۰۰۰ نفر پس از پایان بازی، وارد زمین چمن ورزشگاه شدند و در جشن قهرمانی به همراه بازیکنان سایپا شرکت کردند.

- افتخارات باشگاه فوتبال سایپا البرز

لیگ آزادگان/ لیگ برتر (خلیج فارس) :

3 بار قهرمانی در سال های : 1373 ، 1374 ، 1386

جام حذفی :

1 بار قهرمانی در سال : 1372

برچسب‌ها: سایپا الببرز ایران

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

37 0

1,310 مادرید سون1393/07/17

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi