خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار استقلال
اتحاد استقلال
2
102,700

کاپ‌های قهرمانی استقلال به سرقت رفته‌اند؟!

کاپ‌های قهرمانی استقلال به سرقت رفته‌اند؟!
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال گفت: خیلی از کاپ‌های قهرمانی استقلال در باشگاه استقلال نیست و نمی‌دانیم کجا هستند.
شهرخبر: پندار توفیقی درباره ارسال اظهارنامه رسمی دادگستری به اعضای سابق استقلال اظهار داشت: زمانی که تیم مدیریتی جدید باشگاه استقلال را تحویل گرفت باید تمامی مدارک و اسناد مالی بسته شده به ما تحویل داده می‌شد اما وقتی ما باشگاه را تحویل گرفتیم نواقصی در آن وجود داشت و در این مدت نامه‌های متعددی به مدیران سابق باشگاه استقلال بخصوص آقای فتح‌الله زاده ارسال کردیم تا این مدارک کامل شود. وقتی دوستان حسابرس از بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات در باشگاه استقلال مستقر شدند، اعلام کردند که باید اظهارنامه رسمی دادگستری برای مدیران سابق باشگاه فرستاده شود و طی یک روال قانونی این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: طبق خواسته‌ای که بازرسی کل کشور داشت، ما اظهارنامه‌های رسمی را برای هیأت مدیره سابق استقلال ارسال کردیم تا این دوستان اگر مدرکی، سندی یا اموال منقول و یا غیر منقول از استقلال دستشان است، ظرف یک هفته آنها را به باشگاه استقلال تحویل دهند. تا آنجا که می‌دانم دیروز این اظهارنامه دست آقای پورحیدری رسید و قطعا دست سایر دوستان هم می‌رسد.

توفیقی تاکید کرد: باید این را بگویم که ارسال این اظهارنامه دلیل بر وجود داشتن مشکل نیست و نباید فراموش کنیم که آقای فتح‌الله زاده و دوستانش در این باشگاه زحمت کشیده‌اند. اگر فتح‌الله زاده اسناد و مدارک مالی را هرچه زودتر به ما تحویل دهد، عملا موضوع حل و فصل است و مشکلی نیست. معمولا در این گونه مواقع مکاتبات به صورتی است که رسانه‌ای نمی‌شود و در وهله اول می‌خواهیم که همه چیز دوستانه رد و بدل شود به هرحال باشگاه استقلال یک سازمان دولتی است و همه چیز باید حساب و کتاب داشته باشد. طبق قانون اگر مدارک و اسنادی که دست مدیران سابق استقلال است به مدیریت جدید تحویل داده نشود، مدیریت جدید طبق قانون از تاریخ 1 خرداد 93 به بعد مسئولیت مسائل مالی را برعهده خواهد داشت و پیش از آن را دوستان پیشین باید جواب دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که منظور از این اسناد و مدارک چه چیزهایی هستند، گفت: منظور صورت‌های درآمد هزینه باشگاه، قرارداد بازیکنان و تعهداتی که باشگاه به شرکت‌های حقیقی و یا غیر حقیقی تعهد داده است، شامل می‌شود. یکی از مثال‌های ساده‌ای که می‌توانم به آن اشاره کنم، که در باشگاه موجود نیست، آرشیو فیلم بازی‌ها، عکس‌ها و کاپ‌های قهرمانی است. مثلا کاپ قهرمانی سال 1990 آسیای استقلال در باشگاه است اما کاپ قهرمانی که قبل از انقلاب استقلال آن را کسب کرده نیست و خدا می‌داند که کاپ‌های معتبری که استقلال در این سال‌ها کسب کرده کجا است. ما باشگاه را از مدیران قبلی تحویل گرفته‌ایم در نتیجه مدیران قبلی هم باید در این زمینه‌ها به ما پاسخگو باشند در هر صورت خود آقای فتح‌الله‌زاده 15 سال مدیرعامل باشگاه استقلال بوده است. تمام هدایایی که تا امروز به باشگاه استقلال داده شده بخش عمده آن در باشگاه نیست، شاید یک باشگاه بخواهد زمانی موزه‌ای راه بیندازد ولی هیچیک از چیزهای با ارزش نیست. مواردی که بخواهیم مثال بزنم خیلی زیاد است مثلا نمونه دیگری که می‌توانم مثال بزنم این است که اکثر مصوبات هیأت مدیره باشگاه استقلال در باشگاه موجود نیست و یا اگر هم باشد به ما تحویل داده نشده است. برخی مصوبات هم به امضای آقای رسولی‌نژاد موجود است که تک امضاء است و طبق قانون مصوبه تک امضایی محلی از اعراب ندارد. ما تاکنون 15 جلسه هیأت مدیره را برگزار کرده‌ایم که 14 جلسه مصوبه هیأت مدیره در باشگاه موجود است.

توفیقی تاکید کرد: با توجه به اینکه ما یک دستگاه دولتی به شمار می‌رویم تکمیل کردن مدارک الزامی است با توجه به اینکه حساب‌های مالی گذشته استقلال بسته بوده و از چک‌های شخصی برای اداره باشگاه استفاده شده به همین دلیل مدارک شفاف نیست. اگر هم ما به دنبال تکمیل مدارک هستیم برای این است که می‌خواهیم بدانیم درآمد و هزینه در این باشگاه چه میزان بوده چون اکنون شرکت‌های زیادی از باشگاه حق مطالبه دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اکنون هم حساب باشگاه بسته است یا خیر، گفت:‌ اکنون خود باشگاه به دلیل مشکلات مالیاتی گذشته حساب مستقل ندارد و ما از طریق خزانه کل حساب باز کرده‌ایم و روند کار هم به این شکل است که ذیحساب به حساب اسپانسر پول واریز می‌کند و سپس خزانه بر اساس مصوبه هیأت مدیره و ردیف بودجه‌ای که در هیأت مدیره واریز شده آن را به حساب افراد حقیقی یا غیر حقیقی واریز می‌کنند و خود افراد حقیقی دخل و تصرفی در آن ندارند و کسی نمی‌تواند شخصی پول بدهد. همه این کارها بخصوص این روزها که صحبت از خصوصی‌سازی است ضروری است البته این را هم بگویم با این سبکی که دوستان ما در خصوصی‌سازی و مجلس در پیش گرفتند این شیوه خصوصی‌سازی سرانجامی ندارد و بجای عاقبت به خیری عاقبت به شری دارد.

توفیقی خاطرنشان کرد: باشگاه استقلال و پرسپولیس هوادار بالقوه و بالفعل در ایران و خارج زیاد دارند و کل کُری علاقمندان فوتبال در ایران به رنگ قرمز و آبی ختم می‌شود در نتیجه تا زمانی که همه موارد استاندارد برای خصوصی‌سازی رعایت نشود، این مسئله به سمت و سویی خوبی پیش نمی‌رود و با این مسائلی که دوستان پیش گرفتند و مبنای مزایده را روی 100 میلیارد تومان گذاشتند در واقع نوعی کم فروشی است. دوستان می‌خواهند توی سر مال بزنند. رسانه‌ها اگر درست روی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس زوم کنند و از مسئولان این دو باشگاه اسناد مالی بخواهند و سازمان خصوصی‌سازی نیز بخواهند که ارزش‌گذاری واقعی روی این دو باشگاه صورت گیرد، جلوی مزایده فوری و دستپاچه را می‌گیرند چون تیمی مثل راه‌آهن را که با آن شیوه خصوصی کردند، اگر کسی کاری نداشته باشد، برای سرخابی‌ها چنین تصمیمی بگیرند قطعا مردم ساکت نمی‌نشیند.
منبع: فارس

برچسب‌ها: کاپ‌های قهرمانی استقلال استقلال هیأت مدیره استقلال کاپ جام سرقت

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

10 5

1,378 رزم طلبان1393/06/18

ا‌ستقلال: مهاجم نشانداربرنزی قدرت413فقط461800سلینکهافبک طراح عالی ق400ق424000سکلینک

20 شهریور (11:08)


افتخآرآلمآن: خواهشا بیاد این تیمو ازمن بخرید هرچه قدرخواستید بدید من 10 الماس پیشنهاد میدم کمتر هم میدم لینک

19 شهریور (14:48)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi