خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,322

کدام گروه برای پایان حسرت 47 ساله ایران در آسیا؟

کدام گروه برای پایان حسرت 47 ساله ایران در آسیا؟
سید بندی این دوره از جام ملت های آسیا تفاوت هایی خواهد داشت که بر اساس آن، سخت ترین و آسان ترین گروه برای تیم ملی هم متفاوت خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، جام ملت های آسیا 2023 یک سال بعد از جام جهانی، هیجان فوتبال ملی را دوباره نزد فوتبالدوستان آسیایی برخواهد گرداند. تیم ملی فوتبال ایران، یکی از حاضرین در این مسابقات است. ملی پوشان فوتبال کشورمان در این دوره به شکستن طلسم 47 ساله ای می اندیشدند که با کسب عنوان قهرمانی، محقق خواهد شد. چند روز پیش تکلیف هر 24 تیم حاضر در جام ملت های آسیا مشخص شد و به همین بهانه می خواهیم سیدبندی و احتمالات دیگر را مورد بررسی قرار دهیم:

البته قبل از هر چیز بهتر است یک نکته را برایتان روشن کنیم؛ توزیع گلدان جام ملت‌های آسیا به این صورت است که به تیم‌هایی که از دور دوم مقدماتی صعود می‌کنند، گلدان 1 و گلدان 2 اختصاص می‌یابد، در حالی که معمولا سیدبندی بر اساس رده‌بندی فیفا تعیین می‌شود.
امارات، چین، عراق، عمان، ویتنام و لبنان 6 تیمی هستند که به‌صورت مستقیم از مقدماتی جام جهانی راهی جام ملت‌های آسیا شدند و با توجه به موضوع فوق، بعد از 6 قدرت اول قاره، در سید دوم حضور خواهند داشت.

سید اول: ایران (21)، ژاپن (23)، کره جنوبی (26) ، استرالیا (42)، عربستان سعودی (49) و قطر (51)
در این سید 6 تیم نخست فوتبال آسیا حضور دارند و سرگروه، شش گروه چهار تیمی از این سید انتخاب خواهد شد. تیم ملی کشورمان (تیم بیست و دوم جهان و اول آسیا) یکی از حاضرین در سید یک است.

سید دوم: امارات (68)، عراق (72)، عمان (75)، چین (77)، سوریه (88) و ویتنام (96)
سید دو بر اساس رتبه تیم هایی که سهمیه گرفته اند، مثل بقیه سیدها، تشکیل شده است. سه تیم اول این سید همان سه تیمی هستند که اگر ارزشگذاری بر اساس رتبه تیم ها بود نیز در سید دوم قرار می گرفتند. چین، سوریه و ویتنام اما صرفا چون در دور دوم انتخابی جواز حضور در جام ملت ها را کسب کردند، در این سید حضور دارند.

سید سوم: ازبکستان (83)، بحرین (89)، اردن (91)، قرقیزستان (95)، لبنان (97) و فلسطین (100)
با توجه به عملکرد ضعیف در طی چند سال اخیر و غیبت در دور نهایی انتخابی جام جهانی 2022، تیم ملی ازبکستان از حضور در سید دوم بازمانده است. دیگر تیم های این سید هم، تیم های معمولی به پایین آسیا هستند اما در بین آنها بحرین و اردن هم هستند که همگروهی با هر کدام می تواند دردسرهای خاص خودش را داشته باشد.

سید چهارم: هند (106)، تایلند (111) ، تاجیکستان (114) و هنگ کنگ (147)مالزی (154) و اندونزی (159)
آخرین سید به تیم هایی اختصاص یافته که صاحب پایین ترین رتبه در رنکینگ فیفا هستند. تاجیکستان، مالزی، هنگ کنگ و اندونزی چهار تیمی هستند که در دوره قبلی حضور نداشتند اما این بار توانستند بلیت بازی در مهم‌ترین رویداد آسیا را کسب کنند و هر چهار تیم نیز در سید پایانی حضور دارند.

بر اساس سیدبندی فوق، احتمالات بسیاری را می توانیم برای تیم ملی در نظر بگیریم. بر اساس رنکینگ فیفا و قدرت عمومی تیم ها، سخت ترین و آسان ترین گروهی که ملی پوشان فوتبال کشورمان می توانند در آن حضور داشته باشند به این شرح خواهد بود:

سخت ترین گروه‌های ممکن برای تیم ملی:
ایران – امارات – ازبکستان – هند
اگر بخواهیم سخت ترین گروه برای تیم ملی را بر اساس رنکینگ تیم ها در نظر بگیریم، گروه فوق را شاهد خواهیم بود. امارات (68)، ازبکستان (83) و هند (106) صاحب بهترین رنکینگ فیفا در سیدهای دوم تا چهارم هستند.

ایران – عراق – بحرین – تایلند
در صورتی که تاریخ و سابقه بازی های قبلی دو تیم را در نظر گرفته و بخواهیم از میان سه سید دو تا چهار، حریفان همگروهی های تیم ملی را انتخاب کنیم؛ سخت ترین گروه را می توانیم، به شرح فوق بچینیم؛ جایی که عراق، رقیب سنتی فوتبال ایران در خاورمیانه همراه با بحرینی حضور خواهد داشت که در چند مقطع (از جمله دور نهایی انتخابی جام جهانی 2002) گرچه خود به توفیقی دست نیافته اما عاملی برای ناکامی ایران بوده است.
از میان تیم های سید چهار هم شاید تایلند، گزینه مناسب‌تری برای تشکیل دومین گروه احتمالی سخت برای ایران باشد. البته از سید دوم تیم ملی عمان هم می تواند، حریف دشواری برای ایران به جای بحرین باشد.

آسان ترین گروه‌های ممکن برای تیم ملی:

ایران – ویتنام – فلسطین و اندونزی
این گروه از نظر رتبه تیم ها در فیفا، آسان ترین گروه ممکن برای تیم ملی خواهد بود. ویتنام (96)، فلسطین (100) و اندونزی (159) صاحب بدترین رتبه فیفا در بین تیم های حاضر در سیدهای دو تا چهار هستند. البته ویتنام در این دو سال اخیر، فراتر از آن چه که تصور می شد، عمل کرده و حتی در دور نهایی انتخابی جام جهانی نیز حضور داشت. البته این تیم که هیچ بردی در گروه اول انتخابی مقابل بزرگان آسیا کسب نکرد در مقایسه با تیم هایی چون عراق، امارات و عمان گزینه بهتری برای ملی پوشان کشورمان به حساب می آید.

ایران – سوریه – لبنان و مالزی
با در نظر گرفتن همه جهات، گروه فوق می تواند ایده آل ترین گروه برای تیم ملی باشد. ملی پوشان فوتبال کشورمان در دور نهایی انتخابی جام جهانی با سوریه و لبنان همگروه بودند و مثل اکثر تقابل های خود با این دو تیم در طول تاریخ، هر دو بازی رفت و برگشت را پیروز شدند. در سید چهارم هم با توجه به تیم های حاضر، تفاوت خیلی زیاد نیست و شاید مالزی گزینه مناسبی باشد.

برچسب‌ها: تیم ملی ایران جام ملت های آسیا

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

4 1

103 ☫ ایران ☫1401/03/29

Sorfucktant Fc: جالب بود

30 خرداد (23:10)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi