خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار پرسپولیس
اتحاد پرسپولیس
1
104,179

گلایه های مدافع پرسپولیسی

گلایه های مدافع پرسپولیسی
نبی‌الله باقری‌ها که فوتبال خود را از تیم عقاب آغاز کرد و سپس در تراکتور و پرسپولیس توپ زد در گفت‌وگو با ما در خصوص اتفاقات رخ داده در حاشیه دیدار دو تیم در ورزشگاه یادگار امام رخ داد صحبت کرد و این مسائل را نتیجه سوء مدیریت در باشگاه تراکتور دانست.

در مصاحبه با این پیشکسوت فوتبال ایران درباره دوره حضورش در تیم پرسپولیس نیز سوال کردیم و از او پرسیدیم چرا در این تیم مورد بی مهری هواداران قرار می‌گرفت که او مخالفت خود را با این مسئله بیان کرد.

باقری‌ها همچنین درباره دلیل جدایی خودش از جمع سرخپوشان نیز صحبت کرد و گفت پیشنهاد مالی چندین برابری مس به او باعث شد تا پرسپولیس را ترک کند.
در ابتدا می‌خواهم صحبت‌مان از اتفاقاتی که در حاشیه بازی پرسپولیس و تراکتور در تبریز رخ داد آغاز کنیم. تو چه نظری درباره این مسائل داریدبعضی از اتفاقات به خود باشگاه برمی‌گردد. در باشگاه های ما نوشته شده "باشگاه فرهنگی و ورزشی" و باید به این مسئله هم اهمیت داده شود. من اصلا در مورد پرسپولیس صحبت نمی‌کنم اما اگر یکی از سنگ ها به سر یا چشم عکاسان و خبرنگارانی که بخاطر شغل‌شان لب خط ایستاده‌اند برخورد می‌کرد، چه کسی جواب می‌داد؟ ما که نباید فقط تیم‌مان در مستطیل سبز هدایت کنیم. اگر یک بازی کشش حضور آن تعداد تماشاگر را ندارد باید محدود کنید. صد در صد استادیوم برای تراکتور شده بود؛ تماشاگران پرسپولیس کجای قضیه بودند؟ اینها اتفاقات درستی نیست. ما جام جهانی را در پیش داریم و اتفاقات لیگ‌مان زیر ذره بین است؛ یک کامیون سنگریزه در استادیوم جمع شده بود. بدتر از خود اتفاقات هم رفتار عوامل تراکتور است که با داد و فریاد به دنبال توجیه هستند.

تو در هر دو تیم پرسپولیس و تراکتور فوتبال بازی کرده‌ای؛ در آن سالها جو بازی ها چطور بود؟

اصلا اینطور نبود؛ حتی بعضی از بازی ها در باغشمال در داخل شهر برگزار می‌شد اما هیچ حاشیه ای نبود. تماشاگران تبریزی و حتی تماشاگران سایر تیم ها در فوتبال ما واقعا تماشاگران خوبی هستند اما وقتی نتوانید مدیریت کنید و نتوانید ۲۰-۳۰ نفری که خاطی هستند و باعث آشوب می‌شوند را شناسایی کنید، مثل آب خوردن می‌آیند و فحاشی می‌کنند و سنگ می‌زنند و بازی های بعدی هم دوباره به استادیوم می‌آیند. اینها ضعف مدیریتی و ساختاری است؛ متاسفانه ما توانایی شناسایی افراد را نداریم چون زیرساخت لازم برای این کار را هم نداریم. فوتبال در خون مردم ماست اما اگر این مسائل مدیریت نشود، هیچوقت جو درست نمی‌شود و این اتفاقات در یک استادیوم کمتر است و در یک استادیوم بیشتر.

تبریز در گذشته پرسپولیسی های زیادی هم داشته اما در سالهای اخیر هواداران پرسپولیس حتی در استادیوم هم حاضر نمی‌شوند.

این هم ضعف مسئولان برگزاری و فدراسیون است. در همه جای دنیا درصد تماشاگران میزبان و میهمان تعریف شده است؛ مگر می‌شود کل استادیوم را به میزبان بدهی و حتی نتوانی مدیریت کنی و از اول بازی هم جو به هم بخورد؟ یک زمانی در وسط بازی گلی رد و بدل می‌شود یا داور اشتباهی می‌کند و اتفاقاتی رخ می‌دهد که طبیعی است اما اینبار ما دیدیم که هنوز بازی شروع نشده بود و اتفاقات رخ می‌داد. اینها غیرطبیعی است. امیدوارم کمیته انضباطی رای دادن را طول ندهد و رایی بدهد تا این مسائل تکرار نشود. همه حاضران در استادیوم خانواده دارند؛ در این شرایط بد اجتماعی اگر اتفاق بدی برای کسی رخ بدهد، چه کسی هزینه می‌دهد؟ یا اگر مثل بازی پرسپولیس و سپاهان یک نفر نابینا شد چه کسی پاسخ می‌دهد؟

به نظرت ریشه این مشکلات بین هواداران تراکتور و پرسپولیس از کجا آغاز شد؟

باز هم از نظر من مشکل به مدیران برمی‌گردد که تعامل کردن را بلد نیستند. دیشب یکی از مسئولان تراکتور به جای اینکه طوری صحبت کند که قضیه را جمع کند، به دنبال توجیه کردن بود؛ می‌گویند آقای عالیشاه فلان کار را کرد و تماشاگر ما فلان کار را کرد. شما وقتی از یک تیم میزبانی می‌کنی تمام عواقب بر عهده شما است. همانطور که یک بازیکن باید از نظر فنی خوب باشد، مدیران هم باید سواد بالایی داشته باشند و مدیریت کردن بلد باشند. ما با حبیب کاشانی کار کردیم و ایشان هیچ سابقه ای در ورزش نداشتند اما طوری همه چیز را مدیریت می‌کردند که هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شد. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که در چند سال اخیر فضای مجازی ورزش ما را به بیراهه برده و مشکلات زیادی ایجاد کرده است و هیچ مدیریتی هم صورت می‌گیرد. همه این موارد ضعف مدیریت است و تماشاگر تقصیر زیادی در این مسائل ندارد.

اما این بحث هم وجود دارد که هواداران تراکتور بخاطر پنج دوره قهرمانی پرسپولیس یا برد های متوالی این تیم برابر تیم‌ محبوب‌شان عصبانی هستند.

برچسب‌ها: پرسپولیس نبی الله باقری

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

3 0

49 ارواح پاک1401/03/02

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi