خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,320

مربی خبرساز فوتبال زنان در فضای مجازی

مربی خبرساز فوتبال زنان در فضای مجازی
مریم احمدی سرمربی تیم فوتبال بانوان ملی‌پوشان شهرکرد دختری 20 ساله است که این روزها ویدئویی چند ثانیه‌ای از او در فضای مجازی در حال پخش شدن است.

به گزارش "ورزش سه"، « از 110،115 گلی که خوردیم، حدود 90 تای آن اشتباه داوری بوده است.» این یکی از ویدئوهای پربازدید شبکه‌های اجتماعی در ایران و به‌ویژه آنهایی بوده که فوتبال یکی از علاقه‌مندی‌های آنها به شمار می‌رود؛ جایی که مریم احمدی سرمربی 20 ساله تیم فوتبال "ملی‌پوشان شهرکرد" در بخشی از صحبت‌هایش پس از شکست 9 گله مقابل ذوب‌آهن در اصفهان، وقتی می‌خواهد یکی از دلایل ناکامی تیمش را توضیح بدهد، به عملکرد داوران مسابقات اشاره می‎‌کند.

این ویدئوی چند ثانیه‌ای میلیون‌ها بار دیده شده، ولی کمتر کسانی هستند که صحبت‌های کامل این دختر 20 ساله را در نشست خبری دیده باشند و احتمالا این دو نکته مهم را بدانند که تیم او زمین تمرین ندارد و در پارک تمرین می‎‌کند یا آنقدر مسئولان استانی با آنها بی‌مهری می‌کنند که مدیرعامل تیم مجبور است آمبولانس برای حضور در مسابقات را به دلیل اینکه از استان به آنها داده نمی‌شود از اصفهان رزرو کنند!

*دختری بیست ساله عاشق مربیگری
مریم احمدی 20 ساله و دانشجوی تربیت بدنی است که از بچگی عاشق فوتبال بارسلونا و پرسپولیس بوده و اخیرا که مربیگری را به‌صورت جدی‌تر دنبال می‌کند علاقه‌مند به سبک بازی منچسترسیتی، لیورپول و رئال مادرید شده است. صحبت‌هایمان با این چهره درباره دلیل ورودش به مربیگری که دنیایی جدید به شمار می‌رود آغاز شد:« دیدم که علاقه‌ام به مربیگری و اینکه بخواهم تیم را هدایت کنم خیلی بیشتر از بازی کردن است و این مهم‌ترین دلیلی که وارد مربیگری شدم.»

*اولین تیم زنان لیگ برتر با رکورد تفاضل 109-
باشگاه "ملی‌پوشان شهرکرد" در سال 1395 با مدیریت صادق امیراحمدی تشکیل می‌شود و از سال 1396 با خرید سهمیه وارد لیگ دسته اول زنان می‌شود و فعالیت خود را در این بخش آغاز می‌کند. آنها سال گذشته با خرید چند بازیکن به لیگ برتر بانوان می‌رسند، ولی مشکلات مالی که با جدایی بازیکنان با تجربه و تعیین کننده تیم همراه می‌شود و نداشتن امکانات اولیه یک تیم فوتبال سبب شده تا آنها پس از برگزاری 17 مسابقه تنها یک مساوی کسب کرده باشند و تفاضل 109- داشته باشند!

*تیمی با چندین و چند سوال!
برای خیلی‌ها سوال اصلی این است که «چرا چنین تیمی باید در فوتبال بانوان و لیگ برتر حضور داشته باشند؟». صادق میراحمدی موسس و مدیرعامل این باشگاه اما در مصاحبه‌ای در جواب این دسته گفته که «چرا کسی نمی‌پرسد این تیم چرا به این شرایط رسیده است؟». مریم احمدی در پاسخ به اینکه مشکلات تیمش چیست اینطور توضیح می‌دهد:« وقتی برخی از بازیکنانی که با آنها به لیگ برتر رسیده بودند، به دلیل مشکلات مالی تیم را ترک کردند، تصمیم گرفتیم با بازیکنان بومی و چند بازیکن تازه کار و جوان که تجربه لیگ برتر ندارند، کار را ادامه بدهیم. به غیر از دو سه بازیکن همه بازیکنان ما زیر 23 سال هستند. سعی کردیم ادامه بدهیم ولی بی‌تجربگی بچه‌ها و حمایت نشدن باعث شد نتایج اینطور رقم بخورد.

*گاهی شرایط آنقدر سخت می‌شود که ...
اینکه تیمی نتواند هزینه سفرها، هتل و خورد و خوراک بازیکنانش را بپردازد خیلی در فوتبال ایران چیز تازه‌ای به شمار نمی‌رود، اما به نظر می‌رسد تیم فوتبال "ملی‌پوشان شهرکرد" پدیده تازه‌ای به شمار می‌رود که با مینی‌بوس برای برگزاری آخرین بازی خود به اصفهان سفر کرده است. سرمربی تیم که حتی در سفر به بم تنها 12 بازیکن را در اختیار داشته، در این مورد عنوان می‌کند:« این تیم با هزینه شخصی اداره می‌شود. یک جاهایی شرایط اینقدر برای تیم و مدیرعامل سخت می‌شود که به‌عنوان مثال بازی با ذوب‌آهن را با مینی‌بوس رفتیم و نیم ساعت مانده به بازی وارد استادیوم شدیم. در برگشت هم باقلوا گرفتیم و بچه‌ها به عنوان شام خوردند و برگشتیم.»

*نمی‌خواستیم بچه‌هایمان پاپس کشیدن را یاد بگیرند
سارگل بوشهر دیگر تیم لیگ برتر فوتبال بانوان به شمار می‎‌رود که به دلیل مشکلاتی مشابه تصمیم به انصراف از مسابقات گرفته است و تنها تیمی است که در جدول 12 تیمی مسابقات پایین‌تر از ملی‌پوشان شهرکرد قرار دارد. ملی‌پوشان شهرکرد که اولین حضورشان در لیگ برتر را تجربه می‌کنند، به اولین تیمی تبدیل شده‌اند که به تفاضل گل 100- رسیده‌اند و سارگل بوشهر می‌توانست رقیب خوبی برای آنها به شمار برود؛ البته اگر می‌ماندند و به رقابت ادامه می‌دادند. سرمربی جوان تیم فوتبال "ملی‌پوشان شهرکرد" به ماندن در مسابقات تحت هر شرایطی اشاره می‌کند و این تصمیم تیمش را تصمیمی تحسین برانگیز توصیف کرده است:« خودتان می‌دانید چقدر شرایط سخت است. فقط می‌خواستیم بمانیم و ادامه بدهیم. وگرنه می‌توانستیم مثل تیم بوشهر کنار بکشیم. مسئولان آن شهر هم پشت تیم‌شان و دخترانشان نماندند و باعث شدند این تیم از مسابقات کناره‌گیری کند. اما دخترها و بازیکنان ما تازه کار و جوان هستند. ما نمی‌خواستیم پاپس کشیدن در مقاب سختی‌ها را یاد بگیرند و به همین دلیل ماندیم و تا آخرین روز با هر شرایطی ادامه می‌دهیم.»

*زمین تمرین نداریم و در پارک تمرین می‎‌کنیم
این ویدئوی 15 ثانیه‌ای به ظاهر خنده‌دار بخشی از کوه مشکلات فوتبال زنان است و دلیلی برای اینکه از مریم احمدی دیدگاهش درباره فوتبال زنان در ایران را بپرسیم که او در واکنش به این سوال ضمن اشاره به برخی مشکلات دیگر تیمش اینطور پاسخ می‌دهد:« شرایط فوتبال بانوان در ایران به شرایط هر استان برمی‌گردد. تیم‌های بم، اصفهان و سیرجان حمایت‌های خوبی می‌شوند و اسپانسرهای بزرگی دارند، ولی تیم‌هایی مثل ما، سارگل بوشهر و کیان کم بهره هستند. ما که کلا بی‌بهره هستیم در این استان. حتی زمین تمرین نداریم و بچه‌های ما در پارک تمرین می‌کنند و زمین تمرین بزرگ به ما نمی‌دهند.»

برچسب‌ها: مریم احمدی مربی زنان ایرانی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

19 0

56 ♛ تاج رضا ♛1401/02/22

هیچ خبر مرتبطی یافت نشد!

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi