خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار پرسپولیس
اتحاد پرسپولیس
1
104,179

مرور بازی‌های ماندگار قرن؛ ۲ فینال آسیایی برای پرسپولیس

مرور بازی‌های ماندگار قرن؛ ۲ فینال آسیایی برای پرسپولیس
در آغاز قرن جدید، جذاب‌ترین دیدارهای سده گذشته مرور شده است.

به گزارش فوتبال 360، فوتبال ایران قدمتی در حدود 100 سال دارد و در سال‌های آغازین قرن گذشته این ورزش محبوب وارد ایران شد. اولین رقابت رسمی باشگاهی درایران، جام باشگاه‌های تهران بود که در سال 1301 شکل گرفت. در این 100 سال دیدارهای جذاب، حساس و مهمی در فوتبال ایران در سطح داخلی و بین‌المللی برگزار شد که تاثیر به‌سزایی در تاریخ این ورزش داشته است. در روزهای نخستین قرن جدید، ماندگارترین بازی‌های قرن گذشته مرور شده است.

نیمه دوم دهه ۹۰، فوتبال باشگاهی ایران تحت سیطره قدرت پرسپولیس بود و این برتری در آسیا هم ادامه پیدا کرد و این تیم ۲ بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

صعود به فینال آسیا با پنجره بسته
پرسپولیس در اویل لیگ هفدهم به خاطر تخلف در پرونده نقل و انتقالاتی مهدی طارمی با ۲ پنجره بسته جریمه شد. این محکومیت باعث شد تا این تیم بدون تقویت شدن در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ شرکت کند. پرسپولیس در آغاز لیگ هجدهم که با مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا تطابق داشت با کمبود شدید بازیکن مواجه شد ولی با این‌حال دست به کار بزرگی زد و مقابل الدحیل پرستاره بازگشت به یادماندنی داشت و این تیم را حذف کرد. این نمایش درخشان برای پرسپولیس به قیمت محرومیت کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری تمام شد. پرسپولیس قبل از بازی نیمه‌نهایی با السد در دربی تهران به میدان رفت و حسین ماهینی را به دلیل پارگی رباط از دست داد. با این وضعیت پرسپولیس دچار کمبود شدید بازیکن برای این بازی بزرگ شد و برانکو ایوانکوویچ تنها ۱۰ بازیکن که سابقه مناسب بازی باشگاهی داشته باشند در اختیار داشت و برای پر کردن یک جای خالی باید از بین بازیکنانی که تجربه بسیار کمی در فوتبال ایران داشتند باید یکی را انتخاب می‌کرد که انتخاب او آدام همتی بود که پیش از این تنها ۳۴ دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده بود.

السد که می‌دانست در بازی برگشت در ورزشگاه آزادی کار سختی برای غلبه بر پرسپولیس دارد سعی داشت که کار را در قطر تمام کند ولی حملات این تیم که ستارگانی نظیر ژاوی هرناندز، گابی و بغداد بونجاح را به همراه داشت مقابل دفاع منسجم پرسپولیس بی‌فایده بود. شگفتی بزرگ در دقایق پایانی اتفاق افتاد، جایی که علی علیپور با فراری تند و تیز با دروازه‌بان حریف تک به تک شد و این دروازه‌بان چاره‌ای به جز متوقف کردن مهاجم پرسپولیس با خطای پنالتی نداشت. علیپور مامور زدن این ضربه پنالتی حساس شد و آن را تبدیل به گل کرد تا پرسپولیس به یک پیروزی بزرگ و ناباورانه دست یابد.

پرسپولیس در بازی برگشت مقابل السد به تساوی یک – یک دست یافت و برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و در آن بازی در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت ۲ بر صفر از کاشیما آنتلرز شکست خورد.

فینالیستی آسیا بدون میزبانی
لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ با شرایطی خاص آغاز شد. تیم‌های ایرانی به دلیل مسایل سیاسی بوجود آمده در دور رفت از میزبانی بی‌بهره بودند و قرار شد که تمام میزبانی تیم های ایرانی در دور برگشت باشد. برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در آن دوره پس از ۲ هفته به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد. این مسابقات در منطقه غرب، پس از وقفه‌ای ۷ ماهه به صورت فشرده و متمرکز تا بازی فینال در کشور قطر برگزار شد. با این وضعیت تیم‌های ایرانی عملاً شانس میزبانی در این دوره را از دست دادند.

پرسپولیس پس از صعود از مرحله گروهی، در یک هشتم‌نهایی در یک بازی نفس‌گیر بر السد قطر غلبه کرد و پس از آن پاختاکور ازبکستان را شکست داد تا حریف النصر در مرحله نیمه نهایی شود. ساعاتی قبل از این بازی شوک بزرگی بر پرسپولیس وارد شد. عیسی آل‌کثیر که ستاره پرسپولیس در این فصل از مسابقات بود و هر ۳ گل این تیم را در مرحله حذفی به ثمر رسانده بود به دلیل شادی گل نژادپرستانه با محرومیت ۶ ماهه مواجه و پرسپولیس به فاصله کمی تا آغاز بازی با چالش جدی مواجه شد.

النصر در دقایق ابتدایی از روی نقطه پنالتی دروازه پرسپولیس را باز کرد و به نظر می‌رسید شکست سختی در انتظار سرخپوشان باشد ولی شاگردان یحیی گل‌محمدی با گل زیبای مهدی عبدی که جانشین آل کثیر شده بود به بازی برگشتند و ۹۰ دقیقه وقت قانونی با تساوی یک – یک به پایان رسید. پرسپولیس در وقت قانونی ۱۰ نفره شد ولی باز هم مقاومت این تیم ادامه پیدا کرد تا سرنوشت بازی در ضربات پنالتی مشخص شود. در ضربات پنالتی هر ۵ ضربه پرسپولیس گل شد ولی حامد لک یکی از ضربات بازیکنان النصر را مهار کرد تا پرسپولیس برای دومین بار فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شود.

در فینال پرسپولیس با نتیجه ۲ بر یک مغلوب اولسان هیوندای کره‌جنوبی شد تا بار دیگر از قهرمانی در این رقابت بازبماند.

برچسب‌ها: پرسپولیس پرسپولیس تهران

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

108 ☫ ایران ☫1401/02/20

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi