خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار لیورپول
اتحاد لیورپول
13
3,387

ناگهان احترامِ پپ، جای خود را به دشمنی داد

ناگهان احترامِ پپ، جای خود را به دشمنی داد
پپ گواردیولا پس از پیروزی تیمش مقابل نیوکاسل، صحبت‌های عجیبی علیه لیورپول مطرح کرد.

به گزارش فوتبال 360، در سال‌های اخیر، نبرد دو سرمربی صاحب سبک فوتبال جهان در لیگ برتر انگلیس، این رقابت‌ها را به یکی از دو قطبی‌ترین رقابت‌های فوتبال جهان تبدیل کرده و پس از قهرمانی چلسی در سال 2017، هیچ تیمی به غیر از لیورپول موفق نشده مانع از قهرمانی منچسترسیتی شود.
سیتیزن‌ها در چهار فصل اخیر، سه مرتبه عنوان قهرمانی را از آنِ خود کرده‌اند و فصل جاری نیز در رقابت با لیورپول، یک گام از قرمزهای آنفیلد به عنوان قهرمانی نزدیک‌تر هستند. در طول این سال‌ها، به جز دو مرتبه نایب قهرمانی منچستر یونایتد، فقط لیورپولِ یورگن کلوپ موفق شده گوی رقابت را از پپ گواردیولا بدزدد و درحالی که منچستر سیتی سال 2020 بیش از 100 مرتبه دروازه رقبا را گشوده بود، این اهالیِ بخش قرمز مرسی‌ساید بودند که با 18 امتیاز اختلاف، در نهایت جام قهرمانی را بالای سر بازیکنانشان دیدند. در حالی که یک فصل قبل، این تیم با یک امتیاز اختلاف قهرمانی را به منچستر سیتی تقدیم کرده بود تا حسرتِ لیورپول برای فتح لیگ برتر 30 ساله شود، هرگز جایی برای تهمت و افترا در صحبت‌های دو سرمربی وجود نداشت. رفتاری که این فصل نیز تا به حال در دستور کار دو سرمربی قرار گرفته بود.

ناگهان چه شد؟
درحالی که لیورپول طی هفته‌ای که گذشت مقابل تاتنهام متوقف شد و فرصت را برای سبقت لیورپول فراهم کرد، منچستر سیتی هدیه غیر منتظره رقیب را با کمال میل پذیرفت و با پنج گل، نیوکاسل را در هم کوبید تا اختلاف دو تیم به 3 امتیاز برسد. شاگردان پپ گواریولا حالا تنها 6 امتیاز تا رسیدن به چهارمین قهرمانی‌شان در طول فصول اخیر فاصله دارند و در صورتی که لیورپول در دو هفته آینده نیز امتیاز از دست بدهد، سیتیزن‌ها به قهرمانی زودهنگام نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند. پیش‌بینی می‌شد پس از افزایش فاصله منچسترسیتی با رقیب، پپ گواردیولا تلخی‌های حذف تراژیک مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان را به دست فراموشی بسپارد اما ظاهراً تبعات این این اتفاق، بر اخلاقیات آقای سرمربی به شدت تاثیر گذاشته و او در مصاحبه پس از بازی، به خبرنگاران گفت: «در کشور انگلیس، از رسانه‌ها گرفته تا هواداران فوتبال، اکثراً طرفدار لیورپول هستند اما باید به این نکته توجه کرد که اگرچه قرمزها در لیگ قهرمانان اروپا تیمی با افتخار هستند اما در لیگ برتر، آنها در طول 30 سال فقط و فقط یک قهرمانی به دست آورده‌اند!»

پپ هم گاهی عصبانی می‌شود!
طعنه زدن به لیورپول، آن هم در حالی که قرمزهای آنفیلد دومین تیم پر افتخار فوتبال انگلیس پس از منچستریونایتد هستند و در صورت کسب یک قهرمانی دیگر، به رکورد 20 قهرمانی در سطح اول فوتبال این کشور می‌رسند، تصمیم عجیبی بود که پپ گواردیولا گرفت. پیش از آغاز دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، زمانی که قرعه تیم‌ها از گوی خارج و مشخص شد منچسترسیتی و لیورپول تا پیش از دیدار فینال به یکدیگر برخورد نخواهند کرد، همه انتظارِ یک فینال تمام انگلیسی را می‌کشیدند. جایی که پپ گواردیولا و یورگن کلوپ، هر کدام محکوم به پیروزی بوده و مجالی برای تساوی باقی نمی‌ماند. همه چیز طبق انتظار پیش می‌رفت؛ لیورپول یک شب قبل از صف آرایی شاگردان گواردیولا مقابل رئال مادرید از سد ویارئال گذشت و به فینال رسید اما در حالی که سیتیزن‌ها تنها 6 دقیقه تا رسیدن به دومین فینال متوالی و رقابت با لیورپول فاصله داشتند، ناگهان در سیاهچاله کهکشانِ مادرید گم شدند و همه چیز از دست رفت.

آنچه را عیان است؛ چه حاجت به بیان؟
رویای تقابل با لیورپول، در عین ناباوری برای پپ از دست رفت و حالا شاگردان گواردیولا تنها به قهرمانی لیگ برتر چشم خواهند داشت. قهرمانی که اگر به دست بیاید، آبی‌های منچستر را به یک قدمی اورتون، دیگر تیمِ بندر مرسی‌ساید خواهد رساند. در این صورت آنها پایین‌تر از آرسنال، هنوز 11 عنوان قهرمانی تا رسیدن به لیورپول فاصله خواهند داشت؛ آن هم به شرطی که لیورپول دیگر قهرمانی در لیگ برتر انگلیس کسب نکند! لیورپول همچنین شانس رسیدن به هفتمین عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را خواهد داشت و تنها 90 دقیقه تا رسیدن به میلان و رده دوم پر افتخارترین تیم‌های فوتبال اروپا فاصله دارد. لیورپول درحالی دومین تیم پر افتخار فوتبال انگلیس و سومین در قاره اروپاست که افتخارات این تیم، هرگز قابل قیاس با منچستر سیتی به نظر نمی‌رسد.

پپ، بازنده بزرگِ این جنگ روانی
مشخص نیست دلیلِ این صحبت‌های پپ چه بود، فشار بیش از اندازه حذف از لیگ قهرمانان احتمالا روی او تاثیر داشته‌است. این حرف‌ها، در شرایطی که یورگن کلوپ سرمربیِ تیم حریف است، بدون شک لیورپولی‌ها را متحدتر از قبل خواهد کرد. لیگ انگلیس، جایی نیست که سلطنت تیم‌ها، مداوم باشد و کلوپ نیز تا سال 2026 در آنفیلد باقی خواهد ماند. وولورهمپتون، وستهام و استون ویلا، هرگز حریفان آسانی برای منچستر سیتی نخواهند بود و تا زمانی که قهرمانی سیتی روی کاغذ قطعی نشود، نمی‌توان از قهرمان نشدنِ لیورپول در لیگ برتر انگلیس صحبت به میان آورد. پپ درحالی که هنوز با سیتی به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نرسیده است؛ یورگن کلوپ در همین مدت یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی را به ویترین افتخارات لیورپول اضافه کرده و هفتم خرداد، احتمالاً غیر قابل دسترس‌تر از همیشه برای گواردیولای منچستر سیتی خواهد شد.

برچسب‌ها: لیورپول منچستر سیتی پپ گواردیولا

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

45 ☫ ایران ☫1401/02/19

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi