خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار پورتو
اتحاد پورتو
40
349

آمار درخشان: طارمی به دنبال هالک می‌دود

آمار درخشان: طارمی به دنبال هالک می‌دود
آمارهای شخصی مهدی طارمی سوژه روزنامه‌های معتبر پرتغال شده است. از بهترین فصل تا رسیدن به رکورد هالک شگفت‌انگیز.

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی در حال سپری کردن یکی از بهترین فصول فوتبالی خود است. ستاره ایرانی پورتو توانسته است به همراه امباپه، بنزما و صلاح به تنها بازیکنان شش لیگ معتبر فوتبال اروپا تبدیل شود که تاکنون بیش از 20 گل به ثمر رسانده‌اند و بیشتر از 10 پاس گل نیز داده‌اند.

آماری خیره‌کننده برای طارمی که باعث شده است تا نام او در کنار بزرگان فوتبال اروپا دیده شود و این مسئله در رسانه‌های پرتغالی نیز بازتاب داشته است. یکی دیگر از رکوردهای شخصی مهاجم بوشهری پورتو، به عبور او از بهترین فصل فوتبالی‌اش اختصاص دارد.

روزنامه رکورد پرتغال در شماره روز گذشته خود به این مسئله اشاره کرد و با تیتر "گل‌زنی‌های طارمی به اوج می‌رسد: رکورد شخصی بهبودیافته ایرانی" به تعداد گل‌های طارمی در این فصل پرداخت و آنها را با حضور این بازیکن در تیم‌های سابقش مقایسه کرد.

روزنامه رکورد در این گزارش نوشته است: زمانی که مهدی طارمی برای رویارویی با ویزلا وارد زمین شد، می‌دانست که تنها دو گل تا رسیدن به بهترین رکورد گل‌زنی خود در یک‌ فصل فاصله دارد. این فرصت با دو گل، به سرانجام رسید و از طرف دیگر کمک کرد تا اف سی پورتو هرچه بیشتر به جشن قهرمانی در لیگ نزدیک شود.

رکورد با مقایسه آمار گل‌زنی‌های طارمی در تیم‌های باشگاهی خود نوشت: بهترین فصل شخصی مهاجم ایرانی در فصل 2016–2017 بود که او 24 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و 5 پاس گل نیز داد. طارمی اکنون در فصل 2021–2022 موفق شده است در تمامی رقابت‌ها 24 گل برای پورتو به ثمر برساند و 17 بار نیز پاس گل بدهد.

طارمی دو دیدار دیگر در لیگ برتر و یک بازی در فینال جام حذفی را پیش روی خود دارد و می‌تواند با گل‌زنی در این بازی‌ها، رکورد خود در بهترین فصل فوتبالی‌اش را ارتقا دهد. او 17 اردیبهشت با پورتو به دیدار بنفیکا می‌رود و در هفته پایانی نیز استوریل پرایا را پیش روی خود خواهد داشت. ضمن اینکه تیم توندلا که اکنون جزو تیم‌های سقوط‌کننده به دسته پایین است، در کمال شگفتی راهی دیدار فینال جام حذفی شده اما به نظر می‌رسد پورتو کار سختی برای کسب قهرمانی این پیکارها نداشته باشد.

البته این تنها بررسی آمار فردی طارمی توسط روزنامه‌های معتبر پرتغالی نیست. روزنامه اوجوگو در شماره امروز خود آمار فردی طارمی را با هالک برزیلی مقایسه کرده و حتی این خبر را در جلد شماره یک خود نیز کارکرده است.

اوجوگو با تیتر "طارمی به دنبال هالک می‌دود؛ فقط این ستاره باورنکردنی تأثیرگذارتر از مهاجم ایرانی بود" نوشته است: هالک در فصل 2010–2011 توانست 23 گل در لیگ پرتغال به ثمر برساند و طارمی که اکنون 20 گل را وارد دروازه حریفان کرده، در تعقیب ستاره برزیلی است.

هالک در سال 2008 از تیم توکیو وردی ژاپن به پورتو پیوست و چهار فصل لباس این تیم را بر تن کرد. او در سومین فصل حضورش در اژدها، 23 گل در رقابت‌های لیگ برتر پرتغال به ثمر رساند و 16 مرتبه نیز پاس گل داد تا روی 39 گل تیمش تأثیر مستقیم بگذارد.

مهدی طارمی تا به اینجای فصل 20 بار موفق به گل‌زنی شده و 13 مرتبه نیز پاس گل داده است. او برای رسیدن به هالک برزیلی، به زدن 3 گل دیگر و دادن 3 پاس گل در دو دیدار باقی‌مانده نیاز دارد. اتفاقی که سخت و دشوار به نظر می‌رسد اما شاید طارمی بتواند حداقل در زمینه گل‌های زده، به هالک برسد.

برچسب‌ها: مهدی طارمی پورتو

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

2 0

126 Mehdi Taremi 91401/02/13

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi