خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار پورتو
اتحاد پورتو
40
349

طارمی؛ روزه دار مثل بنزما، کانته و فوفانا

طارمی؛ روزه دار مثل بنزما، کانته و فوفانا
مهدی طارمی و زایدو سانوسی دو بازیکن مسلمان پورتو در حین دیدار مقابل اسپورتینگ افطار کردند.

به گزارش "ورزش سه"، «زایدو و طارمی ماه رمضان را جشن می گیرند. من یک کاتولیک هستم، روزه می گیرم، زیرا در دوران روزه گرفتن هستیم و دیروز 20 کیلومتر را با شکم خالی دویدم.» این صحبت های سرجیو کونسیسائو درباره ماه رمضان و روزه گرفتن دو نفر از ستاره های تیمش بود.

مهدی طارمی و زایدو سانوسی بازیکنان مهم و تأثیرگذار در ترکیب پورتو به شمار می روند که با آغاز ماه مبارک رمضان تصمیم گرفته اند که روزه داری کرده و بازی های تیمشان را با زبان روزه برگزار کنند. اتفاقی که روی عملکرد آنها تأثیر مثبتی نیز داشت مهاجم ایرانی پورتو در بازی های گذشته تیمش درخشان ظاهر شد.

«درست است. ارزش‌هایی وجود دارد که انسان را رشد می‌دهد. موقعیت‌هایی که فراتر از کمبود لحظه‌ای غذا است. این لحظات ما را در بازی قوی‌تر می‌کند.» این ادامه صحبت های سرمربی پورتو بود که به افزایش انگیزه های دو ستاره تیمش اشاره کرد و چند روز پس از این گفته ها بود که طارمی در دیدار برابر ویتوریا گیمارش 2 پنالتی گرفت و یک گل زد و مقابل پورتیموننزه نیز با یک هت تریک و ثبت یک پاس گل، ستاره تیمش لقب گرفت.

اما شب گذشته پورتو در دیداری حساس از مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرتغال به مصاف اسپورتینگ رفت. اژدهایان در دیدار رفت دو بر یک برنده از زمین خارج شده بودند و در پی استفاده از فرصت میزبانی برای راهیابی به دیدار فینال بودند تا دست رقیب قدرتمند خود بر سر راه کسب دو جام داخلی را کوتاه کنند.

آبی و سفیدهای بندرنشین در دیداری که تماما زیر بارش شدید باران برگزار شد، توانست با یک گل از سد حریف خود گذشته و راهی دیدار فینال شود. اما پس از پایان بازی، انتشار ویدیوهایی از دیدار پورتو و اسپورتینگ در فضای مجازی با واکنش های جالب توجهی همراه شد.

دو بازیکن مسلمان پورتو با زبان روزه پای به زمین مسابقه گذاشتند و از آنجایی که این دیدار ساعت 20:15 به وقت محلی آغاز شد، طارمی و زایدو فرصتی برای افطار نداشتند چرا که زمان اذان مغرب به افق پورتو تقریبا از دقیقه 20 بازی به بعد بود و این دو بازیکن باید دقایقی را مشغول بازی می شدند و سپس در میانه های زمان مسابقه مشغول افطار می شدند.

مهدی طارمی نیز در دقیقه 19 دیدار شب گذشته رو به نیمکت تیمش کرده و از آنها درخواست کرد تا برای زایدو سانوسی که در منطقه دیگر زمین و در سمت چپ انجام وظیفه می کند، آب برده تا او روزه خود را باز کند. با توجه به اینکه جناح بازی زایدو از نیمکت پورتو دور بود، پروسه رساندن آب و خوراکی برای زایدو سانوسی زمان بر شد و این بازیکن حوالی دقیقه 25 توانست افطار کند.

یکی از نیمکت نشینان پورتو با طی کردن دور زمین، به جناح مخالف رفت تا بطری آب و خوراکی جزئی را به این بازیکن نیجریه ای برساند. سانوسی نیز پس از اینکه اقلام ارسالی را دریافت کرد، ابتدا مشغول دعا و راز و نیاز شد و سپس روزه خود را باز کرد.

نکته جالب اینکه در تمام طول زمانی که زایدو سانوسی مشغول افطار بود، نگاه مهدی طارمی نیز به این بازیکن مسلمان بود و این اتفاقات مورد توجه رسانه های پرتغالی قرار گرفت.

چندی پیش نیز روزه‌داری کریم بنزما مورد توجه رسانه ها اسپانیایی قرار گرفته بود. برندن راجرز سرمربی لستر هم چند روز پیش از فوفانا بازیکن مسلمان خود تمجید کرد و گفت: او پس از مدت‌ها به ترکیب تیم بازگشت. ماه رمضان نیز تازه آغاز شده بود و او هیچ چیزی نخورده بود. با این حال نمایشی عالی از خود به اجرا گذاشت و نشان داد که چقدر بازیکن بزرگ و سطح بالایی است.

اتفاقی که پیش از این نیز برای انگولو کانته و بسیاری از بازیکنان مسلمان تیم های مطرح اروپایی رخ داده بود و افطار کردن آنها وسط مسابقه فوتبال، به اتفاق جالبی تبدیل شده بود. از جمله توقف دیدار برنلی و اورتون در لیگ جزیره که عبدولای دوکوره هافبک مالیایی اورتون مشغول افطار شد.

برچسب‌ها: مهدی طارمی پورتو

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

68 Mehdi Taremi 91401/02/13

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi