خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,321

از استادیوم عرقچین تا ورزشگاه بین المللی خلیفه

از استادیوم عرقچین تا ورزشگاه بین المللی خلیفه
از استادیوم عرقچین تا ورزشگاه بین المللی خلیفه؛

معرفی ورزشگاه‌های میزبان دیدارهای ایران

استادیوم‌هایی که قرار است در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر میزبان تیم ملی ایران باشند، مشخص شدند.
تیم ملی ایران نخستین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی را باید در استادیوم تازه تأسیس الثمامه برگزار کند. استادیوم 40 هزار نفری که چند ماه پیش با برگزاری دیدار میان الریان و و السد در چهل و نهمین دیدار فینال جام امیر (جام حذفی) قطر به‌طور رسمی افتتاح شد.
ورزشگاه جام جهانی الثمامه یکی از 8 ورزشگاهی است که برای مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ طراحی و ساخته شد و در نزدیکی فرودگاه بین المللی حمد قرار دارد. سازه ورزشگاه با الهام از کلاه سنتی عربی (عرقچین) طراحی شده است.
ساخت ورزشگاه الثمامه به‌همراه دیگر ورزشگاه‌هایی که در انتظار جام جهانی فوتبال 2022 ساخته شده است، توسط چندین سازمان حقوق بشری محکوم شد. عفو بین الملل ادعا می‌کند که حدود 15000 کارگر مهاجر هنگام کار در شرایط نامناسب در محل‌های ساخت ورزشگاه قطر جان خود را از دست داده‌اند.
تیم ملی ایران در روز دوشنبه 30 آبان و از ساعت 19 و 30 دقیقه در این ورزشگاه به مصاف تیم ملی انگلیس خواهد رفت تا ملی‌پوشان کار خود را در این پیکارها، با یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی آغاز کنند.
ورزشگاه احمد بن علی که استادیوم خانگی تیم فوتبال الریان قطر است، میزبان دومین دیدار تیم ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی است. این ورزشگاه 44 هزار نفری در سال 2015 و پس از تخریب ورزشگاه سابق ساخته شد.
همه صندلی‌های این ورزشگاه در سایه قرار گرفته‌اند. افتتاح ورزشگاه در 18 دسامبر 2020‌ که روز ملی قطر بود، انجام شد.
این ورزشگاه که در رقابت‌های جام عرب در سال 2021 میزبان 4 دیدار بود، در تاریخ جمعه 4 آذر میزبان دیدار تیم ملی ایران و برنده پلی‌آف اروپا خواهد بود. دیداری که ابتدا اوکراین و اسکاتلند به مصاف هم می‌روند و برنده آن مسابقه باید با ولز روبه‌رو شود تا حریف ایران در جام جهانی مشخص شود.
و بالاخره اینکه استادیوم بین المللی خلیفه، میزبان آخرین دیدار ایران در مرحله گروهی خواهد بود. این ورزشگاه از نام خلیفه بن حمد آل ثانی، امیر سابق قطر گرفته شده است. فینال جام ملت‌های آسیا 2011 در این ورزشگاه برگزار شد. این استادیوم در سال 2017، رتبه چهار ستاره را از سیستم ارزیابی پایداری جهانی (GSAS) دریافت کرد؛ برای اولین بار در جهان بود که ورزشگاهی این رتبه را دریافت کرد.
این استادیوم در سال 1976 افتتاح شد. در سال 1992، این ورزشگاه میزبان تمام 15 بازی یازدهمین جام خلیج فارس بود که قطر برای اولین بار برنده آن شد. در سال 2005، قبل از بازی‌های آسیایی 2006، بازسازی و گسترش یافت تا ظرفیت آن از 20هزار صندلی به 40هزار صندلی افزایش یابد.
این ورزشگاه در تاریخ سه‌شنبه 8 آذر و از ساعت 22 و 30 دقیقه میزبان دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا خواهد بود. مسابقه‌ای که آخرین دیدار تیم ملی ایران در مرحله گروهی این پیکارها خواهد بود.

برچسب‌ها: انگلیس آمریکا اوکراین ولز

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

153 ⭐⭐⭐ کلینک ⭐⭐⭐1401/01/13

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi