خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار آرژانتین
اتحاد آرژانتین
4
32,561

برزیل و آرژانتین در لیگ ملتهای یوفا

برزیل و آرژانتین در لیگ ملتهای یوفا
به گزارش "ورزش سه"، در اقدامی که از آن به عنوان مخالفت آشکار با ایده فیفا جهت برگزاری جام جهانی در بازه زمانی هر دو سال یکبار یاد می‌شود، یوفا و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی با یکدیگر تفاهم نامه ای امضا کردند که به واسطه آن رقابت های لیگ ملت ها گسترش ویژه ای پیدا خواهد کرد.

پیش از این نیز همکاری‌های ویژه ای بین یوفا و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی شکل گرفته و به عنوان مثال قرار است در تاریخ یک ژوئن 2022 بین قهرمان یورو یعنی ایتالیا و آرژانتین، فاتح رقابت های کوپا آمه ریکا یک مسابقه برگزار شود.

بونیک، رئیس سابق اتحادیه فوتبال لهستان و نایب رئیس فعلی یوفا، در مصاحبه‌ای گفت: "این آخرین لیگ ملت های یوفا در این قالب است. ما با کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی جلسه ای داشتیم. از سال 2024 تیم هایی از این قاره به مسابقات خواهند پیوست. در چه قالبی خواهد بود؟ ما هنوز روی آن کار می کنیم. برنامه مسابقات برای تیم های ملی محدود است، بنابراین نمی توانید آن را خیلی با هم ترکیب کنید."

بونیک اشاره کرد که شش کشور برتر آمریکای جنوبی شامل آرژانتین، برزیل و به احتمال زیاد کلمبیا، شیلی، پرو و اروگوئه به سطح A لیگ ملت‌های یوفا اضافه خواهند شد. این باعث می‌شود که بازی‌های جذابی بین آن ها و تیم‌هایی مانند اسپانیا، آلمان، انگلیس و فرانسه برگزار شود؛ اتفاقی از زمانی که لیگ ملت‌ها جایگزین بازی‌های دوستانه ملی شد، خیلی میسر نبود. همچنین چهار تیم دیگر شامل بولیوی، اکوادور، پاراگوئه و ونزوئلا به سطح B خواهند پیوست.

البته مشخص نیست که قرار است یوفا چگونه رقابت‌ها را سازماندهی کنند چرا که در این صورت 22 کشور در سطح A و 20 کشور در سطح B حضور خواهند داشت. همچنین انتظار می رود تمام بازی ها در اروپا برگزار شود تا سفر کاهش یابد.

گفتنی است فیفا هنوز تقویم مسابقات ملی را از سال 2024 به بعد تعیین نکرده است، اما می خواهد جام جهانی را هر دو سال یک بار برگزار کند و مسابقات قاره ای مانند یورو در بین آنها باشد. یوفا و CONMEBOL قبلاً مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده اند. درست مانند لیگ های بزرگ اروپایی، و در عوض تلاش کرده اند تا با شکل دهی مسابقات مخصوص خود و با استفاده از تاریخ هایی که فیفا می خواهد برای رویدادهایش استفاده کند، همکاری کنند.

با ایجاد جامی که بسیاری آن را به عنوان یک جام جهانی کوچک یاد می کنند، تک تک برندگان جام جهانی از اروپا یا آمریکای جنوبی آمده اند و در نهایت به فیفا فشار وارد می شود؛ نهادی که حتی به جز برگزاری دو سال یکبار جام جهانی می خواهد یک لیگ جهانی ملت ها را هم برای خود راه اندازی کند.

برچسب‌ها: برزیل ارژآنتین

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

85 Ac Milan :)1400/10/03

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi