خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,298

بهترین گروه احتمالی برای ایران

بهترین گروه احتمالی برای ایران
پس از اعلام رسمی سیدبندی تیم های حاضر در مرحله سوم و پایانی مقدماتی جام جهانی 2022، اکنون گمانه زنی درخصوص گروه احتمالی ایران، موضوع جذابی خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، با اتمام دور دوم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، چهره 12 تیم راه یافته به مرحله سوم و پایانی مشخص شد و امروز نیز فدراسیون جهانی فوتبال فیفا، سیدبندی تیم های حاضر در این مرحله را اعلام کرد و همانطور که انتظار می رفت، ایران و ژاپن در سید نخست این رقابت ها حضور دارند و این به منزله عدم رویارویی دو تیم در دور پایانی خواهد بود.

تیم های کره جنوبی و استرالیا در سید دوم، امارات و عربستان در سید سوم، عراق و چین در سید چهارم، سوریه و عمان در سید پنجم و بالاخره ویتنام و لبنان در سید ششم قرار گرفته اند. پیش از این تصور می شد که عراق به همراه عربستان در یک سید قرار داشته باشند ولی این اتفاق رخ نداد و احتمال همگروهی این دو تیم وجود دارد.

نکته مهم و قابل توجه این است که به دلیل مشکلات سیاسی میان ایران و عربستان و عدم حضور دو تیم در زمین تیم مقابل، فیفا در دوره گذشته از احتمال همگروهی دو کشور جلوگیری کرد و در صورتی که برای این دوره نیز این تصمیم همچنان پا بر جا بماند، پس ایران و عربستان در یک گروه قرار نخواهند گرفت و امارات حریف قطعی ایران خواهد بود مگر اینکه فیفا برای این دوره از تصمیم قبلی خود عقب نشینی کند.

نکته مهم این است که به هر حال ایران با یکی از تیم های کره جنوبی یا استرالیا همگروه خواهد شد و این به معنای سفر دور و دراز به یکی از این دو کشور خواهد بود ضمن اینکه چین و ویتنام به عنوان دیگر تیم های شرق آسیایی، در سیدهای سوم و ششم حضور دارند که همگروهی با آنها، باعث افزایش سفرهای طولانی ملی پوشان می شود که قطعا این مسئله خوشایند کادرفنی تیم ملی نخواهد بود.

در صورتی که به جز کره جنوبی یا استرالیا، یک و یا در بدترین حالت هر دو تیم باقیمانده از شرق آسیا با ایران در یک گروه قرار گیرند، باعث افزایش خستگی ملی پوشان خواهد شد و به نظر می رسد تمایل کادرفنی تیم ملی نیز بر این مسئله باشد که آنها ترجیح دهند با تیم های غرب آسیا همگروه شده و از سفرهای طولانی پرهیز کنند.

با توجه به اینکه تیم ملی در سالهای اخیر بارها مقابل کره جنوبی ظاهر شده و با آمار بسیار خوب در بازی های رو در رو، بار مثبت روانی برای ایران ایجاد کرده، کره جنوبی حریف به نسبت بهتری نسبت به استرالیا محسوب می شود. در سید دوم نیز قطعا گزینه نخست و باب میل ایران، امارات خواهد بود. مشکلات با عربستان همچنان پا برجاست و ضمن اینکه آنها از بازیکنان توانمند و قدرتمندی بهره می برند.

در سید چهارم، برای پرهیز از سفر به شرق آسیا، عراق گزینه خوبی محسوب می شود ضمن اینکه ملی پوشان چند روز پیش موفق به شکست آنها شدند و شناخت خوبی روی حریف سنتی خود در غرب آسیا دارند. در سید پنجم نیز سفر به سوریه راحت تر از عمان است ضمن اینکه برانکو ایوانکوویچ هدایت عمانی ها را برعهده دارد که او سالها در ایران مربی بوده و شناخت کاملی از ملی پوشان دارد پس به نظر می رسد سوریه حریف مناسب تری برای ایران باشد.

در سید ششم نیز هر چند که ویتنام و لبنان حریفانی نیستند که توانایی مقابله با ایران را داشته باشند ولی همانطور که پیش از این ذکر شد، خودداری از سفرهای دور و دراز، به سود ملی پوشان است در نتیجه همگروهی با لبنان، قطعا بهتر از حضور ویتنام در گروه ایران خواهد بود.

طبق آنچه که در بالا ذکر شد، به نظر می رسد تیم های کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان گروه مناسب و مورد نظر کادرفنی تیم ملی باشد و باید دید در مراسم قرعه کشی که 10 تیر ماه در کوالالامپور برگزار می شود، چه قرعه ای در انتظار ایران خواهد بود.

برچسب‌ها: تیم ملی ایران جام جهانی 2022

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

4 0

94 ♛ تاج رضا ♛1400/03/28

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi