خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ترکیه
اتحاد ترکیه
11
2,583

رونمایی دنیزلی از ایمون زاید جدید در ترکیه

رونمایی دنیزلی از ایمون زاید جدید در ترکیه
تعویض طلایی مصطفی دنیزلی، حکم صعود تیمش به سوپرلیگ ترکیه را امضا کرد.

به گزارش "ورزش سه"، دو نماینده شهر ازمیر امشب فینال پلی آف صعود به سوپرلیگ ترکیه را برگزار کردند. این بازی در حالی به انجام رسید که هر دو تیم مراحل قبلی پلی آف را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند و این بار در تک بازی، سرنوشت سومین تیم صعود کننده به لیگ برتر را باید مشخص می‌کردند.

مصطفی دنیزلی که از زمان حضورش در تیم آلتای اسپور روند این تیم را تغییر داده و به سمت صعود هدایت کرده بود، در چهار بازی اخیر، چهار پیروزی را برای آلتای به ثبت رسانده بود. او پیش از بازی گفت که اگر با آلتای _اولین تیم دوران حرفه‌ای اش_ به سوپرلیگ صعود کند، «خوشبخ ترین مرد دنیا» خواهد بود.

اما در ترکیب اولیه آلتای نکته عجیبی قرار داشت. سرمربی ۷۱ ساله و سرشناس، مارکو پایشائو مهاجم کهنه کار و گلزن را روی نیمکت نشاند تا تعجب طرفداران تیمش و بینندگان مسابقه را برانگیزد اما مصطفی پاشا برای این قاتل قهار پرتغالی، برنامه ویژه‌ای داشت.
بازی در «آتاترک المپیک استادیوم» برگزار می‌شد و آلتای با پیراهن‌های سفید و آلتینوردو با پیراهن قرمز رنگ مقابل هم صف آرایی کردند. گزارشگر تلویزیونی ترکیه پیش از مسابقه به تمجید مصطفی دنیزلی، سرمربی سابق پاس و پرسپولیس پرداخت و او را «سمبل فوتبال ترکیه» خواند که با ورودش هیجان را به تیم آلتای تزریق کرد و حالا این تیم را در یک قدمی بازگشت به سوپرلیگ قرار داده بود.

بازی با حملات تیم آلتینوردو آغاز شد و این تیم در سه دقیقه نخست، دو موقعیت روی دروازه حریف به وجود آورد اما هیچ یک تبدیل به گل نشد.

مهم ترین موقعیت آلتینوردو در دقیقه ۱۲ بازی رقم خورد. جایی که جبرییل اشتباه عجیبی را مرتکب شد و مهاجم قرمزپوش در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما چیهان با سیوی استثنایی دروازه تیمش را نجات داد.

خوشحالی ویژه مارکو پایشائو پس از گل دقیقه ۸۹ که منجر به صعود تیم آلتای شد.

در ادامه بازی تیم مصطفی دنیزلی بازی را در دست گرفت و چند موقعیت نیز به وجود آورد اما نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

در ابتدای نیمه دوم شچوک از زمین بیرون رفت و مارکو پایشائو وارد زمین تا دنیزلی نشان دهد که از روند تیمش در نیمه نخست رضایت نداشته است. در این نیمه آلتای حاکم بر توپ و میدان بود و در دقیقه ۶۲ یک موقعیت بسیار خوب نیز خلق کرد که تبدیل به گل نشد.

در حالی که تصور میشد بازی با نتیجه بدون گل مساوی خاتمه یافته و به وقت‌های اضافه خواهد رفت، بازیکن تعویضی تیم آلتای سرنوشت مسابقه را تغییر داد.

با صعود آلتای، «مصطفی پاشا» به سطح اول لیگ ترکیه بازخواهد گشت.

در دقیقه ۸۶ چیهان دروازه‌بان تیم آلتای ارسال از روی کرنر را به شکلی عجیب سیو کرد. بلافاصله پس از این توپ، آلتای موقعیتی بسیار خوب را به دست آورد اما پاس کپل به مهاجم تیم تیم نرسید.

سرانجام در دقیقه ۸۹ ارسال کپل از سمت راست به هافبک چپ تیم آلتای رسید و او توپ را به دهانه دروازه فرستاد تا مارکو پایشائو با یک ضربه نوک پا دروازه را باز کند و تیمش را به پیروزی برساند.

آلتای با این گل پیش افتاد و شاگردان مصطفی دنیزلی با حفظ پیروزی خود در دقایق پایانی، جشن صعود را در استادیوم المپیک برگزار کرد.

مصطفی دنیزلی که با هر سه تیم مشهور ترکیه موفق به قهرمانی در لیگ شده، در ۷۱ سالگی موفقیتی تازه را رقم زد.

نکته جالب این که چند سال پس از دیدار پرسپولیس و استقلال که مصطفی با یک تعویضی یعنی ایمون زاید، نتیجه دربی را تغییر داد، این باز هم مهره جانشین او یعنی پایشائو که مثل زاید مهاجمی پا به سن گذاشته است، تیمش را به پیروزی رساند.

برچسب‌ها: لیگ ترکیه دنیزلی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

95 Ac Milan1400/03/07

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi