خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار انگلیس
اتحاد انگلیس
8
5,934

اعداد ماندگار وین رونی در دوران بازی

اعداد ماندگار وین رونی در دوران بازی
وین رونی هم سرانجام وسوسه شد به خیلی از هم‌نسل‌هایش بپیوندد که این روزها سرمربی شده‌اند. پیشنهاد سرمربی دائم شدن در دربی‌کانتی بعد از ۱۰ بازی آنقدر وسوسه‌انگیز بود تا «وازا» کفش‌هایش را بیاویزد و دیگر وارد مستطیل سبز نشود. از وین رونی که دوران خاطره‌انگیزی در تیم ملی انگلیس، اورتون، منچستریونایتد، دی‌سی یونایتد و دربی‌کانتی داشت، اعداد مهمی ماندگار شد. این اعداد که برخی از آنها تبدیل به رکوردهای مهمی شده‌اند را مرور خواهیم کرد.

۱) رونی فقط یک گل در جام جهانی‌ زد. تنها گل ستاره پیشین تیم ملی انگلیس و برترین گلزن تاریخ این کشور در جام جهانی‌ ۲۰۱۴ وارد دروازه اروگوئه شد.

۱) در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ رونی بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس به انتخاب اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای نام گرفت.

۲) رونی ۲ مرتبه هم بهترین بازیکن جوان لیگ برتر انگلیس شده. در فصول ۲۰۰۶-۲۰۰۵ و ۲۰۰۵-۲۰۰۴ به این افتخار نائل آمده است.

۴) تعداد باشگاه‌های حرفه‌ای رونی است. او دوران حرفه‌ای‌اش را با اورتون شروع کرد. سپس ۱۳ سال پیراهن منچستریونایتد را پوشید. به آمریکا رفت تا برای دی‌سی‌یونایتد بازی کند و در نهایت با دربی‌کانتی کفش‌هایش را آویخت.
۵۳) در دوران بازی برای تیم ملی انگلیس ۵۳ گل به ثمر رساند. این تعداد گل با پیراهن سه‌شیر رکورد گلزنی در تیم ملی را به نام رونی سند زده است. از این تعداد ۳۷ گل در بازی‌های رسمی به ثبت رسیده. نزدیک‌ترین گلزن به او بابی چارلتون با ۴۹ گل است و نزدیک‌ترین بازیکن فعال هری کین است که ۳۲ گل به ثمر رسانده.

۱۲۰) رونی در ۱۲۰ بازی پیراهن سه‌شیر را پوشید. او که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۸ در تیم ملی انگلیس بازی کرد، بعد از پیتر شیلتون که ۱۲۵ بازی انجام داده، دومین بازیکن با بیشترین بازی ملی به شمار می‌رود.

۳) این عدد هم رکوردی در باشگاه منچستریونایتد است. رونی در ۱۳ سالی که پیراهن شیاطین‌سرخ را پوشید ۲۵۳ گل به ثمر رساند و تبدیل شد به بهترین گلزن تاریخ این باشگاه. او در ماه‌های آخر دوران حضورش در اولدترافورد از رکورد ۲۴۹ گل بابی چارلتون گذر کرد.

۳۶۶) تعداد گل‌های دوران بازی رونی ۳۶۶ عدد بوده است. این گل‌ها را او برای انگلیس، اورتون، منچستریونایتد، دی‌سی‌یونایتد و دربی‌کانتی به ثمر رساند.

۴۹۱) رونی در لیگ برتر ۴۹۱ مرتبه به میدان رفته و یکی از باسابقه‌ترین‌ها به شمار می‌رود. البته از لحاظ بیشترین تعداد بازی او با صدرنشین که گرت بری با ۶۵۳ بازی است فاصله زیادی دارد و در رده هفدهم قرار گرفته.

۸۸۳) در ۱۹ سال رونی برای ۴ باشگاه و تیم ملی کشورش در ۸۸۳ بازی به میدان رفت. ۵۵۹ بازی برای منچستریونایتد بوده که بیشترین تعداد است و ۳۵ بازی برای دربی‌کانتی که کمترین سهم را برای او داشته

۲۰۸) دومین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر انگلیس هم رونی است. او ۲۰۸ گل با پیراهن منچستریونایتد و اورتون در این لیگ به ثمر رسانده و تنها آلن شیرر با ۲۶۰ گل بالاتر از او قرار دارد.

برچسب‌ها: اسطوره انگلیس وین رونی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

7 0

129 شیـاطیـن سرخ1399/11/03

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi