خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایتالیا
اتحاد ایتالیا
6
10,463

کسب تمام عناوین مهم جام جهانی و رسیدن به قله فوتبال جهان

کسب تمام عناوین مهم جام جهانی و رسیدن به قله فوتبال جهان
پائولو روسی دستاوردهایی دارد که شاید هیچ فوتبالیستی دیگر نتواند به آن ها دست پیدا کند.

پائولو روسی در 64 سالگی درگذشت. مهاجم طلایی ایتالیا و یوونتوس که یکی از بهترین سال های ممکن یک فوتبالیست را در سال 1982 تجربه کرد.

پائولو روسی تقریبا تمام دستاوردهایی که یک فوتبالیست می تواند به دست آورد را کسب کرد. از جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا گرفته تا جوایزی فردی مانند توپ طلا. روسی به همراه یوونتوس سری آ، لیگ قهرمانان اروپا (جام باشگاه های اروپا) و سوپرکاپ اروپا را فتح کرد، در پیراهن ایتالیا به لطف جادوی خود به قهرمانی در جام جهانی رسید و در زمینه فردی نیز به عناوینی همچون توپ طلا، بهترین بازیکن جام جهانی، آقای گل جام جهانی، آقای گل لیگ قهرمانان اروپا و آقای گلی سری آ رسید. سال 1982، یکی از بهترین سال هایی است که یک فوتبالیست می تواند آن را تجربه کند. روسی به همراه یوونتوس قهرمان سری آ شد و سپس با ایتالیا در جام جهانی به قهرمانی رسید. در پایان آن سال، روسی به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد و توپ طلا را به دست آورد.
پائولو روسی بعد از گارینشا و ماریو کمپس، سومین و تا به امروز آخرین فوتبالیستی است که در یک جام جهانی ضمن قهرمانی، عناوین بهترین بازیکن جام و آقای گلی را نیز به دست می آورد. بعد از قهرمانی روسی به همراه یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا فصل 1984/85، او به چهارمین بازیکنی تبدیل شد که به قهرمانی جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا می رسد و در کنارش توپ طلا را نیز به دست آورده است (بابی چارلتون، گرد مولر، فرانتس بکن باوئر، زین الدین زیدان، ریوالدو، رونالدینیو و کاکا از دیگر بازیکنانی هستند که به این عناوین رسیده اند). نقطه مشترک عناوین ذکر شده، تنها پائولو روسی است. دستاوردهایی که روسی به دست آورده، شاید هیچگاه دیگر در تاریخ فوتبال توسط بازیکنی فتح نشوند.
پائولو روسی و دیگو مارادونا

برچسب‌ها: پائولو روسی ایتالیا

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

108 Juventusfc1399/09/20

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi