خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار پرسپولیس
اتحاد پرسپولیس
1
104,180

90 روز تا پایان کابوس استقلال و پرسپولیس

90 روز تا پایان کابوس استقلال و پرسپولیس
دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به عنوان اولین گام خصوصی سازی، حداکثر تا 3 ماه دیگر در بازار سرمایه عرضه خواهند شد.

به گزارش "ورزش سه"، در پی تصمیم وزارت ورزش مبنی بر واگذاری قطعی استقلال و پرسپولیس، سهام این دو باشگاه حداکثر در بازه زمانی 2 تا 3 ماه آینده وارد فرابورس شده و پس از آن راهی بازار بورس می شود.

مکانیزم اولیه عرضه سهام این دو باشگاه، شبیه سایر شرکت های دولتی است. سهام دو تیم ابتدا در فرابورس عرضه شده تا پس از کشف قیمت، کلیه سهام آن در بازار سرمایه عرضه شود تا هواداران و سرمایه گذاران برای خرید آن اقدام نمایند.

بنا بر اخباری که از وزارت ورزش به گوش می رسد، واگذاری سرخابی ها در بازار سرمایه قطعی بوده و این وزارت قصد ندارد حتی یک سهم از دو باشگاه را در اختیار داشته باشد و طبق برنامه ای که اندیشیده شده، استقلال و پرسپولیس به طور کامل و صد در صدی در بازار بورس واگذار خواهند شد.

پس از واگذاری این دو تیم و بنا بر قانون بازار سرمایه، هئیت مدیره این دو تیم تشکیل شده و انتخاب مدیرعامل در این دو تیم نیز بر اساس ساز و کار موجود در تمامی شرکت هایی است که اکنون در بازار بورس حضور دارند.

تبلیغات

قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال + خرید و فروش به صورت ریالی
قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال + خرید و فروش به صورت ریالی

قرار است تا جهت کمک به تسریع واگذاری سرخابی ها، مالیات انباشه این دو تیم بخشیده شود و همچنین با کسب مجوزهای لازم، اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان از مبلغ فروش سهام این دو باشگاه، در اختیار استقلال و پرسپولیس قرار گیرد تا این دو تیم نسبت به تسویه حساب بدهی های خود، اقدام نمایند.

در راستای افزایش سرمایه های این دو تیم، دو مجموعه ورزشی سند خورده نیز تحت عنوان دارایی های استقلال و پرسپولیس در اختیار این دو باشگاه قرار می گیرد. پس از انجام یک فرآیند سخت و سنگین، عملیات سندگذاری مجموعه های ورزشی مرغوبکار و کمپ ناصرحجازی برای استقلال و مجموعه درفشی فر و شهدای گمنام برای پرسپولیس انجام شد تا این مجموعه های ورزشی، به عنوان بخشی از اموال این دو تیم محسوب شود.

علاوه بر این، دو مجموعه ورزشی نیز توسط شهرداری تهران به این دو تیم واگذار شده ولی جزو اموال سرخابی ها محسوب نشده و قرار است عملیات سندگذاری این دو مجموعه نیز آغاز شود. این اولین گام برای واگذاری دو باشگاه به بخش خصوص است تا استقلال و پرسپولیس از مالکیت دولت خارج شده تا این دو تیم از مسائل و مشکلات مالی به دلیل دولتی بودن، خارج شوند.

در حال حاضر بازار سرمایه روزهای اصلاحی خود را می گذارند و تقریبا می شود گفت که در طول دو ماه گذشته، اکثر سهام شرکت های حاضر در بورس، اصلاحات سنگینی را انجام داده اند. عدد شاخص کل نیز با افت چند درصدی، در حال حاضر به عدد شاخص اواسط تیر ماه رسیده است و می توان گفت که بازار سرمایه پس از این اصلاح سنگین، آماده حرکت به سوی اهداف بالای خود است که این خبر نیز می تواند برای مدیران وزارت ورزش، خبر خوبی باشد چرا که واگذاری این دو تیم در زمان خوبی انجام می گیرد.

برچسب‌ها: استقلال پرسپولیس

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

2 0

57 ᎵꂅᏒᏕᎵԾլᎥᏕ1399/06/29

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi