خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار استقلال
اتحاد استقلال
2
102,717

آموزش قاعده بازی فرهاد به امیر

آموزش قاعده بازی فرهاد به امیر
حالا فرهاد مجیدی در هیبت سرمربی با کسب دو پیروزی بزرگ که قطعا با نقش پر رنگی در کارنامه و حرفه اش در تاریخ به یادگار خواهد ماند، نزد هواداران آبی به یک مربی قابل اطمینان تبدیل شده است.

به گزارش طرفداری، سرانجام بعد از کش و قوس های فراوان و حواشی به وجود آمده بین دو تیم استقلال و سپاهان پس از بازی جنجالی در لیگ، که آتش آن با مشاجره لفظی بین سعید رمضانی سرپرست باشگاه استقلال و علی پزشک سخنگوی باشگاه سپاهان روی آنتن زنده شبکه سه شعله ور شد تا به حساسیت بازی بیفزاید. جایی که عوامل اجرایی باشگاه اصفهانی از اعلام خطا در درون محوطه جریمه بر روی شیخ دیاباته و متقابلا اعلام نقطه پنالتی ناراضی بودند، دیداری که کنار حساسیت های موجود، با توجه به حواشی ایجاد شده شکل انتقامی هم به خود گرفت، اما سرانجام با تمامی حواشی به وجود آمده این تیم فرهاد مجیدی بود که از دل این جدال بزرگ باز هم پیروزمندانه از میدان خارج شد، این بار اما با یک تفاوت اساسی، درهم شکستن سپاهان رو در روی چشمان امیر قلعه نویی.

یک: در روزی که استقلال میانه میدان را به حریف واگذار کرد تا سپاهانِ امیر قلعه نویی مالکیت 64 درصدی توپ و میدان را به ثبت برساند، این تیم استقلالِ فرهاد مجیدی بود که با ارائه یک بازی هوشمندانه و منطقی با دو گل از این جدال سرنوشت ساز پیروزمندانه بیرون آمد، در روزی که علی کریمی و مسعود ریگی جلوتر از روزبه چشمی و سیاوش یزدانی وظیفه بستن فضاها و حفره های پیش رو را داشتند، از طرفی دامنه حملات بی اثر سپاهان از دو جناح توسط محمد محبی و رضا میرزایی بارها با سد بزرگی همچون وریا غفوری و میلیچ (زکی پور) رو برو شد، در معدود دفعاتی که سپاهان موفق بوده از روزنه این سد عبور کند به سد مستحکم تری همچون عارف غلامی و محمد دانشگر که به عنوان یک مدافع تخصصی مرکزی در دو پیستون ظاهر شده بودند برخوردند، تا برتری بی فایده تعداد پاس های سپاهان 529 به 276 و دقت پاس 88 درصدی نسبت به 84 درصدی استقلال هم به کار امیر قلعه نویی و تیمش برای باز کردن روزنه ای برای یورش به دروازه حسین حسینی نیاید تا شانس گلزنی سپاهان بر روی عدد صفر قفل شود در حالی که استقلال با مالکیت 36 درصدی سه مرتبه دروازه پیام نیازمند را تهدید کرد.

دو: پس از حواشی به وجود آمده بین امید نورافکن و وریا غفوری طی دیدار گذشته دو تیم در لیگ برتر، امیر قلعه نویی برای اعتبار و تهییج این بازیکن جوان با گرفتن بازوبند کاپیتانی از مهدی کیانی و سپ‍ردن آن به نورافکن سعی در برداشتن بخشی از فشارهایی که بر روی دوش این بازیکن طی هفته گذشته بر روی او وارد و متحمل شده بود داشت، حربه ای که هم می توانست جنبه روحی و روانی برای این بازیکن داشته باشد و هم سعی در تخریب تمرکز حریف. تدبیری که چندان کارساز و مثمرثمر واقع نشد، نورافکن به نظر همچنان در بازی گذشته دو تیم معطوف و درگیر بود و این ذهنیت بر روی عملکرد و پاهای لرزان او به خوبی هویدا بود. او در این دیدار قادر نبود دیسیپلین کافی را در میدان برای هماهنگی بین خطوط دفاعی و میانه میدان و همچنین تغذیه مناسب در خط حمله را به خوبی به اجرا در آورد. در معدود موقعیتی طلایی که سپاهان می توانست توسط محمدرضا حسینی که از کمند آفساید فرار کرده بود، اختلاف را به حداقل برساند، او با عدم تمرکز مناسب و دخالت بی موقع موقعیت را سوزاند تا باعث خشم امیر قلعه نویی شود و نهایتا سرمربی سپاهان مجبور شود او را در دقیقه 73 از بازی بیرون بکشد.

سه: با شروع دوباره لیگ پس از وقفه چند ماهه به علت گسترش ویروس کووید-19، استقلال نسخه فرهاد مجیدی با شکست برابر فولاد در خوزستان به استقبال لیگ رفتند تا تاجی ها عملا از کسب عنوان قهرمانی در لیگ نا امید شوند، در ادامه دو تساوی بی هنگام و نا امید کننده شاگردان فرهاد در ورزشگاه آزادی رو در روی تیم های سایپا و تراکتور باعث شد استقلال حتی خطر از دست رفتن سهمیه لیگ قهرمانان را هم احساس کند تا کم کم سر و صدای هواداران دو آتیشه نه تنها استقلال، بلکه فرهاد هم رسا به گوش برسد، اما مجیدی در بزنگاه با چند پیروزی متوالی و روحیه بخش و همچنین پیروزی در دو دیدار برابر سپاهان امیر قلعه نویی هم در لیگ و جام حذفی ورق ها را به سمت خود برگرداند، تا با دگرگونی جدول، کسب سهمیه را جلوتر از سایر تیم ها در دسترس ببیند و از طرفی نگاهی ویژه ای داشته باشد به دیدار حساس دربی در نیمه نهایی جام حذفی.

چهار: در روزی که بازیکن سابق خط میانی استقلال امید نورافکن پریشان و سردرگم در میدان ظاهر شد و بازنده بزرگ در میدان لقب گرفت، در آن سوی میدان علی کریمی بازیکن سابق سپاهان بر خلاف همتای خود با ارائه یک بازی محکم و حساب شده توانست نقش کلیدی در پیروزی تیمش ایفا کند. کریمی در این بازی با ارسال 83 درصد پاس صحیح به هم تیمی های خود و با زدن تکل های صحیح و توپ ربایی حساب شده در قلب خط میانی عملا با فلج کردن بازیسازی تیم حریف نقش موثری در پیروزی تیمش ایفا کند. علی کریمی در نهایت با به ثمر رساندن گل دوم بازی توانست خیال فرهاد و هواداران را با به موقع رساندن خود به محوطه جریمه و استفاده از ارسال پاس زیبای میلیچ با نواختن شوت به سمت مخالف دروازه نیازمند راحت کند تا فاصله گل ها را به دو برابر افزایش دهد و شبِ درخشان خود را به یاد ماندنی تر به پایان برساند.

پنج: شب گذشته مهدی قائدی بازهم در گشودن قفل دروازه حریفان ناکام ماند اما از طرفی توانست در غیاب شیخ دیاباته و امیر ارسلان مطهری به خوبی وظیفه سنگینی که بر دوش او توسط کادر فنی استقلال گذاشته شده بود را اجرا و سربلند از این کارزار بیرون آید.
شش: شاگرد 2 استاد صفر. اگرچه فرهاد مجیدی همواره خود را شاگرد حقیقی و مرید مرحوم ناصر حجازی دانسته، حالا او در هیبت سرمربی با کسب دو پیروزی بزرگ که قطعا با نقش پر رنگی در کارنامه و حرفه اش در تاریخ به یادگار خواهد ماند، نزد هواداران آبی به یک مربی قابل اطمینان تبدیل شده است

برچسب‌ها: فرهاد مجیدی امیر قلعه نویی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

19 0

62 Juventusfc1399/05/21

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi