خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار چلسی
اتحاد چلسی
9
7,820

از فلورنت، فابرگاس تا ورون ستارگان زیر 17 سال جهان

از فلورنت، فابرگاس تا ورون ستارگان زیر 17 سال جهان
به گزارش "ورزش‌سه"، "ورزش سه"، بررسی بهترین بازیکنان جام جهانی نوجوانان طی 10 دوره اخیر (از سال 2001 به بعد) نشان می دهد که فقط سه بازیکن از 10 بازیکنی که به عنوان بهترین بازیکن جام در پایان مسابقات انتخاب شده اند، توانسته اند به درخشش خود ادامه دهند؛ در این بین برخی از آنها حتی برای اهالی فوتبال ناشناخته مانده اند و برخی دیگر در حد بازیکنان معمولی هستند.

جام جهانی نوجوانان هر دو سال یک بار برگزار می شود.

بهترین بازیکن جام جهانی 2001 ؛ فلورنت سناما پانگولی

جام جهانی نوجوانان سال 2001 در حالی خاتمه یافت که پانگولی بهترین بازیکن جام لقب گرفت. این بازیکن فرانسوی که طی سال های 2001 تا 2006 در لیورپول بازی می کرد؛ این بازیکن اگرچه در تیم مطرحی مثل اتلتیکو مادرید هم بازی کرد و به عنوان مهاجم برای این تیم در 40 بازی، 5 گل زد ولی رفته رفته به تیم های درجه پایین تر رفت و حالا که سال های انتهایی فوتبالش را در 35 سالگی پشت سر می گذارد، درلیگ تایلند به کارش ادامه می دهد.

بهترین بازیکن جام جهانی 2003؛ سسک فابرگاس

در جام جهانی 2004 این فابرگاس بود که توانست به عنوان بهترین بازیکن جام لقب بگیرد. این بازیکن البته کلیشه هایی که در مورد ستاره های جام جهانی نوجوانان وجود دارد را شکست و در طول دوران حرفه ای خود همیشه به عنوان یک ستاره مطرح بود. او هم اکنون در 32 سالگی در موناکوی فرانسه بازی می کند و از سال های اوجش در تیم های آرسنال، بارسلونا و چلسی فاصله گرفته است.

بهترین بازیکن جام جهانی 2005؛ اندرسون

اندرسون یک سال پس از اینکه در جام جهانی نوجوانان درخشید به تیم پورتو ملحق شد و سپس در منچستر 105 بازی انجام داد و 5 گل هم زد. البته او در ادامه نتوانست به درخشش خود ادامه دهد و حالا در 31 سالگی در لیگ ترکیه شرایط خوبی ندارد.

بهترین بازیکن جام جهانی 2007؛ تونی کروس

از لیستی که بررسی کردیم، کروس آخرین بازیکن سرشناس به شمار می رود. او در زمان جام جهانی برای تیم دوم بایرن مونیخ بازی می کرد. در ادامه به تیم اصلی رسید و ستاره این تیم شد و حالا هم به درخشش خود در رئال ادامه می دهد.

بهترین بازیکن جام جهانی 2009؛ سانی امانوئل

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌ می‌توان به و سالرنیتانا اشاره کرد. این بازیکن نیجریه ای اگرچه 26 سالگی را سپری می کند ولی هیچ شباهتی به دوران اوجش در سال 2007 ندارد.

بهترین بازیکن جام جهانی 2011؛ خولیو گومز گونزالس

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده می‌توان به باشگاه فوتبال پاچوکا و باشگاه فوتبال گوادالاخارا اشاره کرد. او اما حالا در 25 سالگی شرایط خوبی ندارد و هیچ یک از اهالی فوتبال در دنیا او را نمی شناسند.

بهترین بازیکن جام جهانی 2013؛ ایهیناچو

کلچی پرامیس ایهیناچو بازیکنی اهل نیجریه است که در تیم منچسترسیتی بازی کرد و اکنون هم در لسترسیتی حضور دارد ولی شاید آن ستاره ای نبود که گوآردیولا را متقاعد به حفظش در ترکیب آبی های منچستری کند، اما در دیگر باشگاه انگلیسی شرایط بدی ندارد و توانسته از سال 2017 در 51 بازی برای این تیم 4 بار گلزنی کند.

بهترین بازیکن جام جهانی 2015؛ کلچی نواکالی

نواکالی یک سال پس از انتخاب به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی نوجوانان به آرسنال پیوست ولی شرایط برایش در ادامه خوب پیش نرفته و حالا در 21 سالگی از تیم فوتبال هوئسکا در دسته دوم فوتبال اسپانیا سر درآورده است.

بهترین بازیکن جام جهانی 2017؛ فیل فودن

فودن شاید ستاره ای باشد که بتواند به روند خوب خود ادامه دهد. او اکنون در 19 سالگی 22 بازی برای آبی های منچستری زیر نظر یکی از بزرگترین مربیان فوتبال دنیا انجام داده و به نظر می رسد گوآردیولا نظر مثبتی روی این هافبک دارد؛ پس راه پیشرفت برای او هموارِ هموار است.

بهترین بازیکن جام جهانی 2019؛ گابریل ورون

ستاره جدید فوتبال برزیل توانسته با سنی کمتر از 17 سال، با سلسائو در کشور خودش و مقابل چشم هواداران خودی بدرخشد. بی شک از همین حالا چشم های زیادی او را بعد از انتخاب به عنوان بهترین بازیکنان جهان در 17 سالگی و در باشگاه پالمیراس زیر نظر دارند و به احتمال فراوان به زودی این بازیکن به یک باشگاه بزرگی اروپایی منتقل خواهد شد. البته اینکه بتواند در ادامه مسیر هم به درخشش خود ادامه دهد، اصلا کار ساده ای نخواهد بود.

در پایان به این نکته نیز باید اشاره کرد که وقتی به فهرست بهترین گلزنان جام جهانی جوانان در 10 ساله اخیر نگاهی گذرا می اندازیم، تنها به نام فابرگاس برمی خوردیم که فوتبالش ادامه دار بوده است که البته پست او هم مهاجم نوک نبوده است؛ پس بی شک مسیر دشواری پیش روی هنسن هلندی قرار دارد که توانست با ثبت 6 گل، توپ طلایی مسابقات را از آن خود کند

برچسب‌ها: فوتبال فوتبال خارجی

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

66 Inter Sari1398/08/27

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi