خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار بارسلونا
اتحاد بارسلونا
4
97,042

یادداشت : آندره تراشتگن، مسی جدید

یادداشت : آندره تراشتگن، مسی جدید
به گزارش ورزش سه، هوینس گفته بود که اگر مارک آندره‌تراشتگن دروازه‌بان اصلی تیم ملی آلمان شود، مانع حضور بازیکنان بایرن مونیخ در تیم ملی خواهد شد.

رئیس بایرن حاضر شده بود چنین تهدید عجیبی را انجام دهد چون خبر رسیده بود که‌ تراشتگن شاید مانوئل نویر، دروازه‌بان محبوب او را پشت سر بگذارد و تبدیل به دروازه‌بان اصلی تیم ملی آلمان شود. هوینس با خشم گفت: «ما هرگز چنین چیزی را نمی‌توانیم بپذیریم.»

کمتر کسی در دنیای فوتبال هست که با اینکه ‌تراشتگن به نویر ترجیح داده شود مخالف باشد. آنهایی که لالیگا را دنبال می‌کنند به‌ سختی می‌توانند دروازه‌بانی بهتر از شماره یک بارسلونا پیدا کنند.

تراشتگن خیلی تیترساز نیست. هر چه باشد آسان نیست که در تیمی پرستاره که لیونل مسی را هم دارد، او خبرساز شود اما این دروازه‌بان آلمانی در پنج سال گذشته بارها به نجات بارسلونا شتافته است.

او در جریان برد دو بر صفر مقابل ختافه باز هم درخشید. این بار خبری از مسی نبود. آنسو فاتی حتی در میان حاضران در ورزشگاه نبود، چرا که به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده بود. لوییس سوارس پس از آنکه از سوی هواداران بارسلونا هو شد، در این بازی گلی به‌موقع به ثمر رساند. جونیور فیرپو هم نخستین گلش را برای بارسلونا زد.

اما این پیروزی حیاتی که بارسلونا را به صورت موقت و پیش از دربی مادرید به رده دوم جدول رساند، به دلیل عملکرد عالی‌ تراشتگن بود. عثمان دمبله به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده بود، آنتوان گریزمان باز هم در یک بازی خارج از خانه بارسلونا محو شده بود و لنگله هم از آن بازی‌هایی انجام داد که انگار مأموریتش این است که در آن اخراج شود.

اما‌ تراشتگن 27ساله توانست بارسا را در جریان بازی نگه دارد. زمانی که میزبان در نیمه اول فشار می‌آورد، او یک موقعیت تک به تک فوق‌العاده را از آنخل رودریگس گرفت. این بازیکن فرصتی عالی برای گل‌زنی داشت که ‌تراشتگن مانع آن شد.

سپس، چهار دقیقه مانده به پایان نیمه اول،‌ تراشتگن در حالی که نقش سوییپر-دروازه‌بان را به شکلی مطمئن ایفا می‌کرد، از دروازه بیرون آمد تا توپ را بگیرد. او سپس پاسی دقیق از روی سر مدافعان به سوارس داد و او هم آن را دریافت کرد و از روی سر داوید سوریا به گل تبدیل کرد.

این دروازه‌بان آلمانی به این ترتیب نخستین دروازه‌بان بارسلونا در قرن 21 شد که پاس گل می‌دهد. او در نیمه دوم هم همان کاری را انجام داد که در آن خبره است: مهار ضربات حریف.

نقش ‌تراشتگن در این نیمه حیاتی بود. بارسا هر چند با ضربه پای چپ جونیور فیرپو روی ریباند ضربه کارلس پرس به گل دوم رسید اما پس از اخراج لنگله تحت فشار شدیدی قرار گرفت و ختافه در 10 دقیقه پایانی حملات خوبی ترتیب داد.

اما ‌تراشتگن به همه یادآوری کرد که دروازه‌بان‌های انگشت‌شماری در دنیا وجود دارند که از او بهتر باشند و بی‌تردید در آلمان چنین کسی پیدا نمی‌شود!

برچسب‌ها: ترشتگن بارسلونا لالیگا

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

5 0

74 Ahura Mazda ‍1398/07/08

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi