خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار بارسلونا
اتحاد بارسلونا
4
97,026

از دست دادن گریزمان

از دست دادن گریزمان
شش ماه پیش رابرت فرناندز بحث کاهش قیمت بند آزاد‌سازی گریزمان را با باشگاه مطرح کرد. ‌بندی که از اول جولای از ۲۰۰ میلیون یورو به ۱۰۰ میلیون کاهش یافته و فرصت مناسبی برای تیم‌های بزرگ ایجاد می‌کرد تا بتوانند بازیکنی با این کیفیت را ارزان‌تر خریداری کنند. داستان انتقال گریژمان به بارسا اما به فرجام نرسید. در این مقاله به جنبه‌های مثبت این اتفاقِ به ظاهر تلخ نگاه خواهیم کرد! فرناندز رفت و این مسئولیت را بر عهده جوزپ ماریا بارتمئو و پپ سگوارا گذاشت. آن‌ها نیز با پدر، خواهر و وکیل خانوادگی گریزمان ملاقات کردند. این بازیکن که در تابستان سال گذشته، به علت محرومیت اتلتیکو مادرید از نقل و انتقالات، پذیرفت که در اتلتیکو بماند، می‌دانست در پایان فصل مجدداً فرصت ترک این باشگاه برایش فراهم می‌شود.
بارسلونا این بازیکن را فراخواند و او نیز پذیرفت که وارد مذاکره شود. بارسا خوشحال شد و متقاعد کردن گریزمان تنهاشرایط و
وظیفه‌اش بود. اگر چه احتمالاً بهتر بود محتاطانه‌تر عمل می‌کرد. آن زمان در اتلتیکو درباره او می‌گفتند: «او شخصیت فوق‌العاده‌ای دارد. چیزهایی را می‌گوید که هواداران دوست دارند بشنوند اما دیگران نمی‌گویند». شرایط وقتی گریزمان در فینال لیگ اروپا دو گل به ثمر رساند، سخت‌تر شد. در بازی بعدی اتلتیکو که در کالدرون برگزار می‌شد، هواداران این باشگاه او را هو کردند؛ همانطور که در موارد قبل، در ورزشگاه خانگی خود این کار را انجام داده بودند. طرفداران نمی‌توانستند تعلل او - برای رد کردن پیشنهاد بارسا - را ببخشند. مجموعه‌ای از هواداران بودند که بخشی از اقدامات و صحبت‌های او را نمی‌پذیرفتند؛ به ویژه که صحبت‌هایش به زبان فرانسوی بد ترجمه شده بود. با این حال انتقاداتی که از سوی هواداران متوجه او بود، به نفع او تمام شد. هم‌تیمی‌ها و سرمربی برای ملاقات گریزمان به خانه‌اش رفتند. خودِ گریزمان اعلام کرد: «آن‌ها دمِ در به من گفتند که می‌خواهند کمی با من صحبت کنند. آن ملاقات با پیشنهاد قراردادی جدید همراه بود که دستمزدی معادل ۲۳ میلیون یورو در هر فصل را شامل می‌شد». مبلغی هنگفت برای باشگاهی که هرگز قادر به رقابت با بارسلونا و رئال مادرید در زمینه حقوق بازیکنان نبوده استپیشنهاد اتلتیکو

این حرکات باعث تغییر دیدگاه گریزمان شد. این مرد فرانسوی اما تصمیم گرفت پیش از پذیرش تمدید قرارداد، کارهایی انجام دهد. او با بارسلونا تماس گرفت، به آنها درباره پیشنهاد اتلتیکو گفت و خواستاد دستمزی ۲۵ میلیون یورویی شد. اما بارتمئو با هر مبلغ مازادی مخالفت کرد.

او نمی‌توانست وضعیت اقتصادی باشگاه را برای خرید گریزمان در مخاطره قرار دهد. اینکه شما ۱۰۰ میلیون برای بازیکنی پرداخت کنید و پیشنهاد دستمزدی ۲۵ میلیونی به او بدهید با اینکه ۱۰۰ میلیون بدهید و بازیکن خودش دستمزدش را بالا ببرد فرق می‌کند.

بارتمئو موافقت نکرد چرا که در این صورت گریزمان برای باشگاه مشکل ساز می‌شد؛ ۱۰۰میلیون یورو به عنوان بند آزادسازی و پرداخت ۵۰ میلیون (با احتساب مالیات) به عنوان دستمزد طی پنج فصل چیزی معادل ۳۵۰ میلیون یورو در می‌آمد.

هیچ باشگاهی دوست ندارد در مورد مسائل مالش‌اش صحبت کند و بارسلونا نیز از این امر مستثنی نیست. این که در آینده درآمد آن‌ها با نرخ خوبی افزایش خواهد یافت، حتمی است و همانطور که بارتمئو قول داده است، تا سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰۰ میلیون یورو نیز خواهد رسید اما - با خرید گریزمان - مشکل در رختکن تیم بوجود می‌آمد.بازیکنان اغلب توسط مطبوعات برای افزایش - مبلغ - قرارداد خود تحریک می‌شوند. این مشکل در مورد بوسکتس پیش آمد که اخیراً قراردادی امضا کرده اما اکنون خواستار قراردادی دیگر با دستمزد بالاتر است. این خبر توسط منابع نزدیک به باشگاه تایید شده است.

پیشنهاد بارسا برای گریزمان، قراردادی مقیاس‌بندی شده بود؛ به این شکل که در دو فصل ابتدایی حضورش دستمزدی کمتر و برای ۳ فصل بعدی بیشتر دریافت کند. مانند روشی که در قرارداد پیشین اومتیتی اجرا شد.

در این صورت مشکلات اقتصادی باشگاه برای تمدید قراردادها افزایش می‌یافت؛ مسی، سوارز، اومتیتی و پیکه تنها بخشی از بازیکنانی هستند که قراردادهایشان اخیراً تمدید شده است. و البته در نظر گرفتن مبالغی که برای آوردن دمبله و کوتینیو صرف شد، و همچنین نتایجی که از دست دادن نیمار در پی داشت.

با توجه به محدودیت‌های تعیین شده توسط باشگاه، مبلغی که صرف دستمزد بازیکنان می‌شود باید حدود 70 درصد بودجه باشگاه باشد، اما در حال حاضر بیش از 80 درصد است. واقعیت این است که این یک نگرانی بزرگ به شمار می‌رود.
آشکار است که در خلال مذاکرات اشتباهات زیادی انجام شد. شما نباید یک قرارداد را تمام شده بدانید قبل از آنکه واقعا به توافق رسیده باشد، و در سوی دیگر، پای بازیکنانی مثل پیکه و اومتیتی را هم به میان بکشید و در رختکن تیم تنش ایجاد کنید.

نیازها

مسی در مصاحبه‌ای که قبل از آغاز جام جهانی با اسپورت داشت، گفت: «من نمی‌دانم که خرید او جزء اولویت‌های ماست یا نه اما به شخصه او را خیلی دوست دارم». این احساس او را بارتمئو و سایر هم‌تیمی‌هایش نیز داشتند، اما باشگاه می‌دانست که خرید یک هافبک میانی ضروری‌تر از یک مهاجم است.

بارسلونا گریزمان را رها کرد زیرا نمی‌دانست چطور باید خواسته‌های مالیِ او را پاسخ دهد. در پس زمینه این ماجرا، این بحث وجود دارد که چرا بازیکنان بارسا تبدیل به بازیگران این نمایش شدند، انگار که باشگاه قدرتی کمتر از بازیکنانش دارد. اگر بچه‌های آکادمی در حال رفتنند چرا که باشگاه‌های دیگر می‌توانند به آنها و خانواده‌هایشان پول بیشتری پرداخت کنند، چرا گریژمان باید پیشنهادی را رد می‌کرد که بارسا هرگز نمی‌تواند همانندش را به او بدهد؟

شبهات دیگر

و حالا سوالات دیگری به ذهن خطور می‌کنند: «الان باشگاه چه کار می‌خواهد بکند؟ آیا آنها به سراغ خرج‌های بزرگ خواهند رفت.

برچسب‌ها: نپیوستن گریزمان به بارسلونا گریزمان

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

9 0

132 اندروید سازی1397/04/06

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi