خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار تراکتورسازی
اتحاد تراکتورسازی
5
21,557

سومین سالگرد جمعه سیاه فوتبال آذربایجان

سومین سالگرد جمعه سیاه فوتبال آذربایجان
به گزارش یول‌پرس، بازی فوتبال تیراختور– نفت تهران در چارچوب هفته ۳۰ام لیگ ۹۳–۹۴، در روز جمعه ۲۵ اردیبهشت در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد. هر دو تیم در حالی با ۵۷ امتیاز به مصاف یکدیگر می‌رفتند که با پیروزی در این مسابقه برای اولین بار قهرمان لیگ برتر می‌شدند. از سوی دیگر سپاهان ۵۶ امتیازی نیز با تساوی این دو تیم و پیروزی در دیدار با سایپا برای پنجمین بار قهرمانی لیگ برتر را جشن می‌گرفت. این بازی در نهایت با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید و منجر به قهرمانی سپاهان شد.

مهمترین اتفاق این بازی، پخش خبر دروغ مبنی بر تساوی شدن نتیجه بازی هم‌زمان در اصفهان بود که منجر به تغییر روند بازی از دقیقه ۸۶ شد. پس از رسیدن این خبر به بازیکنان و کادر فنی تیراختور، آن‌ها با تصور اینکه بازی سپاهان و سایپا با حساب ۲ بر ۲ به پایان رسیده‌است به جای تلاش برای به ثمر رساندن گل، به اداره بازی پرداختند. آن‌ها حتی پس از اتمام بازی همراه با جمعیت زیادی از هواداران که به زمین وارد شده بودند به خوشحالی پرداختند.

از دیگر اتفاقات این بازی، عملکرد ضعیف داوری بود؛ تیراختور در حالی که با نتیجه ۳ بر ۱ از نفت پیش بود، علیرضا فغانی رای به اخراج آندرانیک تیموریان داد که پس از ده نفره شدن، تیراختور بازی برده را مساوی کرد. همچنین داور در یک صحنه مشکوک به پنالتی روی بازیکن تیراختور، دستور به ادامه بازی داد. بعدا، کارشناسان داوری اعلام کردند که داور در این بازی اشتباهات تأثیرگذاری داشته‌است.

علیرضا فغانی نیز چند روز بعد با رد هرگونه تبانی، وجود اشتباهات داوری را انکارناپذیر دانسته و از مردم آذربایجان عذرخواهی کرد.
در حالی که سپاهان ۲ بر صفر از حریف خود پیش بود، در ورزشگاه یادگار امام شایعه‌ای مبنی بر تساوی ۲ بر ۲ بازی هم‌زمان ابتدا از روی سکوها و سپس بین بازیکنان و کادر فنی دو تیم تیراختور و نفت تهران دهان به دهان منتقل شد؛ این نتیجه، با توجه به امتیازات سه تیم مدعی و همچنین نتایج بازی‌های در حال برگزاری می‌توانست تیراختور را که تفاضل گل بیشتری نسبت به نفت تهران داشت، برای اولین بار در لیگ برتر قهرمان کند.
علیرضا منصوریان، سرمربی باشگاه نفت تهران، دربارهٔ این اتفاق مدعی شد یک نفر که مسئول به نظر می‌رسیده، شایعه تساوی بازی سپاهان و سایپا را به نیمکت تیراختور رسانده است. همچنین مدیرعامل باشگاه نفت تهران نیز در برنامه ۹۰ عنوان کرد افرادی بیسیم به دست گفتند بازی در اصفهان ۲ بر ۲ شده‌است.

طبق گفته برخی افراد حاضر در ورزشگاه یادگار امام، در دقایق پایانی بازی و از دقیقه ۸۷ اینترنت و موبایل ورزشگاه قطع شده و هیچگونه ارتباطی با بیرون ورزشگاه امکان‌پذیر نبوده است؛ در این حین خبری مبنی بر تساوی بازی سپاهان و سایپا در سکو و نیمکت و کادر هر دو تیم منتشر می‌شود.
مدیرعامل باشگاه نفت تهران اعلام کرد که هرگونه وسیله ارتباطی قطع بوده و از دقیقه ۸۷ از نتیجه سپاهان خبر نداشته‌اند. این‌ها در حالی است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدعی است که ۳۳۶ هزار مکالمه تلفنی در ورزشگاه یادگار امام ثبت شده است.
بعد از سوت پایان بازی تیراختور و نفت تهران هزاران نفر از هواداران تیراختور به داخل زمین ریختند و همراه با بازیکنان و کادر باشگاه به خوشحالی پرداختند. پس از مدتی کوتاه و با رسیدن دروغ بودن این شایعه به گوش هواداران و کادر تیراختور، به یکباره جو ورزشگاه تغییر کرد، ناراحتی هوادران به حدی بود که منجر به سکته یکی از هوادران و مرگ وی شد.
این اتفاق شوم ۵ روز قبل از حضور روحانی در تبریز و آذربایجان بود لذا برخی هوادران در شبکه‌های اجتماعی برای نشان دادن اعتراض خود نسبت به اتفاقات بازی فوتبال تیراختور و نفت تهران، اقدام به تشکیل کمپین‌های «استقبال از روحانی با کارت قرمز» نموده‌اند.
پس از سفر روحانی به تبریز، ۵۰ هزار نفر از مردم این شهر در استقبال از روحانی و در مسیر ورزشگاه باغشمال بارها مقابل رئیس جمهور شعار «تیراختور تیراختور» سر داند و خواستار رسیدگی رئیس جمهور شدند. آن‌ها همچنین بنا بر فراخوان قبلی در شبکه‌های اجتماعی، مردم تبریز در حین ورود روحانی به میدان ساعت به وی کارت قرمز نشان دادند و اعتراض خود را نسبت به حوادث روز جمعه ورزشگاه یادگار امام اعلام کردند.
روحانی پس از حضور در بین مردم تبریز در ورزشگاه باغشمال گفت: ” هیچ‌کس نمی‌تواند با احساسات مردم بزرگ ایران آن هم مردم آذربایجان و تبریز بزرگ بازی کند. اگر کسی در حادثه اخیر مقصر باشد تردید نکنید که دولت با همه توان برای تنبیه او ایستادگی خواهد کرد. تیم تراکتور دیگر مربوط به آذربایجان نیست بلکه متعلق به ایران است، تیمی که آرزوی قهرمانی‌اش را در مسابقات آسیایی خواهیم داشت.”
همچنین رئیس جمهور قبل تر نیز در جلسه هیئت دولت دستور رسیدگی دقیق و جدی به وزیر ورزش و جوانان داده و خواستار برخورد جدی مدیریتی درصورت ثبوت تخلف یا تقصیر شده بود.
به غیر از روحانی نمایندگان مجلس و امام جمعه، استاندار و فرماندار تبریز با انتشار بیانیه‌های مختلف خواهان برخورد با مقصرین حادثه شدند، بیانیه‌هایی که به جایی نرسید.
پس از حوادث تبریز، فردی که خود را «مسعود مزروعی» خواند مدعی شد که شایعه تساوی بازی سپاهان و سایپا را برای اولین بار او ساخته است؛ وی خود را شاگرد مهرزاد خلیلیان معرفی و اعلام کرد که از سوی باشگاه سپاهان مأمور شده‌است تا این کار را انجام دهد. بعد منتشر شدن این اظهارات در شبکه‌های اجتماعی، مدیر عامل سپاهان به این حرف‌ها واکنش نشان داد و وی را فردی روانی خواند که می‌خواهد با این حرف‌ها مشهور شود.
یک روز پس از موضع رسمی وزارت ورزش دربارهٔ اشتباهات داوری در بازی تیراختور و نفت تهران، حسین عسگری از ریاست دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال استعفا داد؛ استعفایی که به عقیده برخی و خود حسین عسگری، «استعفای اجباری» نامیده شده‌است.
بعد از این اتفاق نیز مجازاتهای جزئی برای کسانی که مقصر معرفی شدند در نظر گرفته شد ولی چه سود که حق مردم آذربایجان

برچسب‌ها: دستهای پشت پرده حق خوری اشتباهات داوری ظلم به فوتبال آذربایجان تراکتورسازی سالگرد هوادارن فغانی خبر دروغ

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

20 1

383 جانیم آذربایجان1397/02/27

جانیم آذربایجان: تبریک به فوتبال کشور

29 ارديبهشت (15:28)


تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi