خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار افغانستان
اتحاد افغانستان
13
2,197

ورزش افغانستان در سال۱۳۹۶ در یک نگاه

ورزش افغانستان در سال۱۳۹۶ در یک نگاه
هر چند تیم ملی فوتبال خیلی‌ها را ناامید کرد، اما فوتبال افغانستان در رده سنی نوجوانان افتخارت چشمگیری در سال گذشته کسب کرد. در این بین نمی‌توان از افتخارات تیم ملی جوانان کریکت نیز گذشت.
همچنین در سال ۹۶ افغانستان در دو مسابقات مهم المپیکی آسیا در کشورهای آذرباجیان و ترکمنستان شرکت کرد که موفق کسب چندین مدال در این دو رویداد شد. قهرمانی تیم زورخانه‌ای در رقابت‌های جنوب آسیا، کسب مدال نقره شناگر معلول افغانستان در رقابت‌های جهانی، قهرمانی آقای عضلات افغانستان در مسابقات جهانی پرورش اندام، پیروزی ورزشکاران مبارزات آزاد، راه یابی تیم بسکتبال با ویلچر زنان افغان به رقابت‌های پارا آسیایی اندونزی و تغییرات در عملکرد دو نهاد ورزشی، کمیته ملی المپیک و تربیت بدنی از مهم‌ترین اتفاقات ورزشی افغانستان در سال ۹۶ بود.
بازماندن تیم ملی فوتبال از صعود به جام ملت‌‎های آسیا
تیم ملی فوتبال افغانستان در آغاز سال ۹۶ وارد یکی از مهم ترین مرحلات برای صعود به جام ملت های آسیا شد. در روزهای آخر سال ۹۵ بود که تیم ملی فوتبال افغانستان پس از انتصاب اوتو فیستر آلمانی به عنوان سرمربی جدیدش کارش را برای صعود به جام ملت های آسیا شروع کرد.
افغانستان که در گروه C با تیم‌های اردن، ویتنام و کامبوج هم گروه بود در میان ناباوری و در حالی که خوش بینی‌های زیادی برای صعود به جام ملت‌های آسیا در قبال این تیم وجود داشت، باز هم از حضور در میان تیم های برتر آسیایی در رقابت‍‌های ۲۰۱۹ امارات بازماند.
تیم ملی فوتبال افغانستان که با هدایت اوتو فیستر نیز حاشیه های فراوانی را با خود حمل میکرد، با قبولی دو تساوی در دو بازی رفت و برگشت برابر ویتنام، یک تساوی برابر اردن در بازی برگشت و همچنین یک شکست در دیدار های رفت برابر کامبوج و اردن از گردانه رقابت ها کنار رفت.
آخرین مسابقه افغانستان در این رقابت‌ها که تنها برای انتقام شکست بازی رفت برای تیم فیستر اهمیت دارد، در تاریخ ۷ حمل ۹۷ در شهر دوشبه برابر کامبوج برگزار خواهد شد. افغانستان با کسب پیروزی در این بازی میتواند جایگاه سومی در گروه را قطعی کند.
قهرمانی تیم ۱۵ سال در مرکز آسیا و صعود به رقابت‌های آسیایی
یکی از افتخاراتی که فوتبال افغانستان در سال ۹۶ به دست آورد، قهرمانی تیم زیر ۱۵ سال در نخستین دوره رقابت های مرکز آسیا در ماه سرطان (تیر) و صعود این تیم برای نخستین بار به رقابت های آسیایی بود.
تیم نوجوانان افغانستان با هدایت هادی کاظمی مربی جوانش برای نخستین بار به رقابت های مرکز آسیا در کشور تاجیکستان اعزام شد که در این مسابقات دوره ای با ۳ پیروزی برابر تیم های تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان و با قبولی یک شکست برابر ترکمنستان و با کسب ۹ امتیاز موفق شد قهرمانی این رقابت ها را به دست بیاورد.
این تیم پس از قهرمانی در مرکز آسیا چند ماه بعد در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا عازم ایران شد و موفق شد با کسب پیروزی در برابر تیم های قزقیزستان، بوتان و لبنان و قبولی تنها یک شکست برابر میزبان رقابت ها ایران و با کسب مقام دومی برای نخستین بار به جمع ۱۶ تیم برتر آسیا راه یافت و جواز حضور در رقابت های آسیایی که در ماه سپتامبر در مالزی برگزار میشود را کسب کرد.
پایان فصل ششم لیگ برتر فوتبال افغانستان با قهرمانی نماینده پایتخت
فصل ششم رقابت های لیگ برتر فوتبال افغانستان در ماه سنبله ( شهریور) همانند ۵ دوره گذشته در دو گروه ۴ تیمی برگزار شد که در نهایت با قهرمانی تیم فوتبال شاهین آسمایی نماینده پایتخت افغانستان در این رقابت ها به کار خود پایان داد.شاهین آسمایی در دیدار فینال این رقابت ها که برای نخستین بار در ساعات شب و در زیر نور برگزار شد، با نتیجه ۴ بر ۳ تیم د میوند اتلان را شکست داد و قهرمانی این رقابت ها را جشن گرفت.
دریافت جایزه جاه طلبی فدراسیون فوتبال
در ماه قوس ( آذر ) فدراسیون فوتبال افغانستان صاحب یک جایزه در مراسم رسمی بهترین های فوتبال آسیا در تایلند شد. در مراسم انتخاب بهترین های AFC فدراسیون فوتبال افغانستان که در بخش فدراسیون جاه طلب نامزد بود، موفق شد با انتخاب داوران این جایزه را برای نخستین بار کسب کند.
درخشش تیم ملی فوتسال در مسابقات داخل سالن آسیا و عدم صعود به جام ملت های آسیا
تیم ملی فوتسال افغانستان در ماه سنبله برای نخستین بار در مسابقات آسیایی داخل سالن عشق آباد شرکت کرد. فوتسالیستان افغان با درخشش بی‌نظیر و کسب پیروزی در مرحله گروهی برای تیم های چین، مالدیو، ازبکستان و امارات موفق به صعود در جمع ۴ تیم برتر این مسابقات شدند، اما در نیمه نهایی با قبولی شکست برابر تیم قدرتمند ایران جواز صعود به فینال را از دست داد و در دیدار رده بندی نیز در ضربات پنالتی مسابقه را به تیم ملی فوتسال ژاپن باختند و صاحب مقام چهارم مسابقات شدند.
به دست آوردن عضویت دائمی در شورای جهانی کریکت
خوشحال کننده ترین خبر برای کریکت بورد افغانستان در ماه سرطان اعلام شد. پس از این که تعداد کشورهایی دائمی شورای جهانی کریکت به عدد ۱۲ رسید، تیم افغانستان پس از پیشرفت قابل ملاحه‌اش در سال ۲۰۱۱ و شکست تیم‌های عضو این شورا، توانست سرانجام این رای مهم را به دست بیاورد و عضویت دائمی شوای جهانی کریکت را به دست بیاورد.
این عضویت به افغانستان اجازه می‌دهد که در تورنمنت های مهم کریکت حضور پیدا کند و فرصت بازی با تیم های نام دار جهان را بیشتر پیدا کند.
قهرمانی تیم ۱۹ سال در مسابقات آسیایی مالزی، صعود به جام جهانی و کسب مقام چهارمی جهان
تیم ملی ۱۹ سال کریکت نیز در سال ۹۶ افتخارات امیدوارکننده ای کسب کرد. این تیم در ماه اسد (مرداد) برای شرکت در رقابت های راه یابی جام جهانی ۲۰۱۸ نیوزلند و قهرمانی آسیا عازم کشور سنگاپور شد که موفق شد در هر سه دیدار در مقابل کشورهای نپال، سنگاپور، و مالزی به برتری برسد و ضمن قهرمانی در این رقابتها جواز حضور در جام جهانی ۱۹ سال را به دست آوردند.

برچسب‌ها: ورزش افغانستان تیم ملی فوتبال افغانستان

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

5 0

329 نام خلاف5542851397/01/11

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi