خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار آث میلان
اتحاد آث میلان
10
6,754

کاپلو سرمربی سالهای دور میلان از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

کاپلو سرمربی سالهای دور میلان از دنیای فوتبال خداحافظی کرد
سرمربی مشهور ایتالیایی جهان فوتبال دیگر در تیمی مربیگری نمی کند.
پس از مصاحبه امروز فابیو کاپلو با نشریات، سرمربی ۷۱ ساله ایتالیایی رسما اعلام کرد که دیگر در دنیای فوتبال مربیگری نخواهد کرد و بیشتر به عنوان کارشناس در برنامه های تلویزیونی حاضر خواهد شد.
بدین ترتیب طرفداران کاپلو دیگر وی را هرگز بر روی نیمکت تیم ملی ایتالیا نخواهند دید. باشگاه جیانگسو سونینگ، آخرین تجربه کاپلو در دنیای مربیگری بود. فابیو کاپلو بیشتر دوران فوتبالش را در یوونتوس سپری کرده است. او با اسپال به فوتبال معرفی شد و به جز یووه، پیراهن تیم های آ اس رم و در نهایت میلان را به تن کرد. کاپلو در دوران فوتبالش با اسپال به سری آ رسید، با آ اس رم فاتح کوپا ایتالیا شد، با یوونتوس ۳ بار قهرمان سری آ شد و با میلان، یک قهرمانی سری آ و یک قهرمانی کوپا ایتالیا را تجربه کرد.
دوران مربیگری کاپلو حتی شهرت وی را به مراتب در جهان بیشتر کرد. پس از کار کردن به عنوان مربی تیم های پایه میلان در دهه ۸۰، سرمربی ایتالیایی در اوایل دهه نود هدایت میلانی را بر عهده گرفت که افتخارات زیادی را در دنیای فوتبال ثبت کرد. کاپلو با میلان ۴ بار قهرمان سری آ، ۳ سوپرکاپ ایتالیا، یک لیگ قهرمانان اروپا و یک سوپرکاپ اروپا فتح کرد. کاپلو پس از دوران موفقش در اواسط دهه نود به اسپانیا و باشگاه رئال مادرید رفت. او طی یک فصل حضور در این باشگاه، مادرید را قهرمان لالیگا کرد و بازیکنانی را به ترکیب اضافه کرد که نقش مهمی در قهرمانی اروپای بعدی کهکشانی ها داشتند. اگرچه کاپلو بعد از قهرمانی در لالیگا، در همان فصل به دلیل اختلاف با مدیر وقت باشگاه، از رئال مادرید جدا شد.
کاپلو در حالی که با لاتزیو به توافق شخصی رسیده بود، دوباره به میلان برگشت. این بار بخش مهمی از ترکیب تیم عوض شده بود و او تغییرات مهمی را در روسونری ایجاد کرد. با این حال، تیمِ کاپلو در سری آ، با اختلاف ۳۰ امتیاز نسبت به تیم قهرمان یعنی یوونتوس، دهم شد و در فینال کوپا ایتالیا به لاتزیو باخت. میلان سال بعد از کاپلو قهرمان سری آ شد و وی همواره معتقد است که تیمی که قهرمان ایتالیا شده، تیم او بوده است.
پس از مدتی استراحت و حاضر شدن در برنامه های ایتالیایی به عنوان کارشناس، فابیو کاپلو هدایت آ اس رم را بر عهده گرفت. پس از انجام تغییرات لازم، جالوروسی برای سومین بار در تاریخ خود موفق شد قهرمان سری آ شود. آنها همچنین در سال ۲۰۰۱ سوپر کاپ ایتالیا را هم فتح کردند. در همین ایام بود که سرالکس فرگوسن تصمیم گرفت بازنشسته شود و گفته شد بر سر جانشینی با فابیو کاپلو به توافق رسیده است. مارتین ادواردز، مدیر منچستریونایتد بعدها فاش کرد که فرگوسن ۴ روز قبل از اعلام سرمربی جدید که کاپلو بود، تصمیمش مبنی بر بازنشستگی را تغییر داد و با شیاطین سرخ تمدید کرد. کاپلو و رم پس از قهرمانی، در سه فصل بعدی دو بار دوم شدند و سرمربی ایتالیایی در نهایت تصمیم گرفت که دیگر نمی تواند این تیم را از آن نقطه بالاتر ببرد.
در تابستان ۲۰۰۴ و در حالی که به خاطر اختلاف با خانواده موجی، انتقال فابیو کاپلو به یوونتوس سخت به نظر می رسید، این اتفاق رخ داد. او طی دو فصل حضور در بیانکونری، ۲ بار این تیم را قهرمان سری آ کرد که بعد از ماجرای کالچوپولی، هر دو عنوان پس گرفته شدند. اگرچه کاپلو همچنان معتقد است که این جام ها را در زمین مسابقه بدست آورده است. ماجراجویی های اروپایی یوونتوس با کاپلو به خاطر ترکیب قدرتمند آن زمان این تیم، مورد توجه زیادی بود. بیانکونری در هر دو فصل لیگ قهرمانان اروپا در مرحله گروهی با بایرن مونیخ همگروه شد و تیم کاپلو با پیروزی در ۳ بازی از ۴ بازی برابر مونیخی ها، هر دوبار صدرنشین گروهش شد. آنها در مرحله بعد یک بار وردربرمن و سال بعد رئال مادرید را حذف کردند اما در جمع هشت تیم نهایی، یک بار به لیورپول(مجموع ۲-۱) و یک بار دیگر به آرسنال(مجموع ۲-۰) باختند. لیورپول در آن سال قهرمان شد و آرسنال هم سال بعد به فینال لیگ قهرمانان رسید. حذف یوونتوسِ کاپلو به خاطر نمایش های محتاطانه تیمش در جدال با لیورپول و آرسنال، به شدت مورد انتقاد هواداران قرار گرفت. با کالچوپولی، کاپلو از هدایت یوونتوس استعفا داد و دوباره به رئال مادرید رفت.
دوران سرمربی ایتالیایی در رئال مادرید دوباره بیشتر از یک فصل نبود. کاپلو در حالی هدایت رئال مادرید را برعهده گرفت که این تیم مدت زیادی بود طعم قهرمانی را نچشیده بود. تیم کاپلو در هفته آخر فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ لالیگا به صورت دراماتیک قهرمان شد اما سران باشگاه اسپانیایی با اعلام نارضایتی از سبک فوتبال تیم و عدم موفقیت در اروپا، باکاپلو قطع همکاری کردند.
دوران نبردنِ مربی همیشه برنده ایتالیایی، زمانی کلیک خورد که فابیو کاپلو در سال ۲۰۰۸ پذیرفت هدایت تیم ملی انگلیس را برعهده بگیرد. انگلیس پیش از کاپلو نتوانسته بود به یورو ۲۰۰۸ صعود کند. سه شیرها در تیم تحت هدایت کاپلو در مقدماتی جام جهانی تمام بازی های خود را بردند و با کسب پیروزی ۵-۱ برابر کرواسی، به جام جهانی صعود کردند. بعد از اینکه صعود انگلیس قطعی شد، این تیم در یکی از بازی ها در کیف به اوکراین باخت تا رکورد صد در صد پیروزی انگلیس خراب شود و تیم کاپلو در نهایت با کسب ۲۷ امتیاز از ۳۰ امتیاز ممکن راهی جام جهانی شود.
انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۰ در بازی اول با اشتباه مرگبار دروازه بانِ وقت، رابرت گرین، گل خورد و با آمریکا مساوی کرد. کاپلو پس از بازی به شدت از توپ های جام جهانی ۲۰۱۰ انتقاد کرد. با این حال او دیوید جیمز را به ترکیب تیم اضافه کرد تا انگلیس با تساوی بدون گل برابر الجزایر و پیروزی یک بر صفر در برابر اسلوونی، به عنوان تیم دوم از گروه خودش صعود کند. در اولین بازی مرحله حذفی، انگلیس به مصاف آلمان رفت که در نهایت این بازی را با حساب ۴-۱ به مانشافت باخت. این بازی، حواشی زیادی را به همراه داشت، زیرا داور مسابقه گلِ صحیح لمپارد که بازی را ۲-۲ می کرد، به اشتباه گل نگرفت و روند بازی عوض شد.

برچسب‌ها: فابیو کاپلو ایتالیا آ اس رم یووتوس آ ث میلان

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

206 Foolad F.c1397/01/20

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi