خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار اسپانیا
اتحاد اسپانیا
3
30,717

مسیر جام جهانی از دربی مادرید می گذرد

مسیر جام جهانی از دربی مادرید می گذرد
مسیر جام جهانی از دربی مادرید می گذرد
دربی امشب مادرید تقابل ستاره های اسپانیایی هم هست که در تلاشند تا در ترکیب اصلی تیم خولن لوپتگی برای جام جهانی 2018 قرار بگیرند.

به گزارش "ورزش سه"، بنیان قهرمانی اسپانیا در یورو 2008 که بهترین دوران تاریخ این تیم را استارت زد، بر اساس ترکیب متنوعی از مولفه‌های باشگاهی بود. این تیم با گل فرناندو تورس، مهاجم لیورپول، از روی پاس ژاوی بارسلونایی، آلمان را در فینال شکست داد در حالی که بازیکنانی از رئال مادرید، والنسیا، ویارئال و حتی رئال مایورکا در بازی آن شب در وین حضور داشتند.
دو سال بعد وقتی فینال جام جهانی را با همین نتیجه بردند، اثر بارسلونای پپ گواردیولا کاملا مشهود بود. هفت بازیکن از ترکیب اصلی اسپانیا در فینال مقابل هلند در نوکمپ بازی می‌کردند هر چند داوید ویا تازه آمده بود و هنوز بازی نکرده بود. بقیه از مادرید بودند و تنها خوان کاپدویلا بازیکن ویارئال بود.
در دفاع موفق از قهرمانی اروپا در سال 2012، اثرگذاری بارسا و مادرید آشکار بود، داوید سیلوا تنها بازیکنی بود که در برد 4 بر صفر مقابل ایتالیا در ترکیب اصلی قرار داشت و برای هیچ یک از دو غول اسپانیا بازی نمی‌کرد. گواردیولا از بارسلونا رفته بود اما اثرش باقی بود. بعد از ناکامی بزرگ چهار سال قبل در برزیل، اسپانیا یک بار دیگر از مدعیان جام جهانی است. این تیم در مرحله مقدماتی عالی بوده و در آخرین بازی دوستانه خود آرژانتین را 6 بر یک شکست داده؛ انتظار می‌رود حداقل تا نیمه‌نهایی پیش بروند. اثر بارسلونا کم شده و بسیاری از عناصر کلیدی تیم هیجان‌انگیز خولن لوپتگی و همچنین بازیکنان امیدوار از پایتخت هستند. بازی امروز در شهرآورد مادرید خیلی از آنها را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد که سعی دارند برای نخستین بازی اسپانیا مقابل پرتغال در 25 خرداد در ترکیب اصلی جایی برای خود پیدا کنند.

نبرد خط میانی

در تساوی یک بر یک مقابل آلمان، شش بازیکن از رئال بودند، سه تا از بارسا و سه تا از اتلتیکو. در بازی با آرژانتین یکی از رئالی‌ها- ناچو - کم شد و این یعنی لوپتگی از عملکرد هسته مرکزی تیمش رضایت دارد و در فاصله باقیمانده تا جام جهانی به هماهنگی و کارهای تاکتیکی فکر می‌کند. پنج بازیکن دفاعی تقریبا ثابت هستند: داوید دخئا، دنی کارواخال، سرخیو راموس، جرارد پیکه و جوردی آلبا. آندرس اینیستا و سرخیو بوسکتس هم مقابل پرتغال بازی می‌کنند اگر آماده باشند.
پست‌های باقیمانده جای رقابت دارد و چند بازیکن دیدار امروز مدعی هستند. کوکه و سائول نیگس برای یکی از سه پست هافبک میانی نامزد هستند، شاید لوکاس واسکومارکو آسنسیو برای پست بال هجومی مناسب باشند و ایسکو که مقابل آرژانتین نخستین هت‌تریک خود را ثبت کرد، برای همه این پست‌ها به درد می‌خورد. شماره 9 هم در دسترس است، آلوارو موراتا در چلسی اوضاع خوبی ندارد و دیگو کاستا شانس خوبی دارد بخصوص اگر امروز گل بزند.

بهترین فرصت

کوکه خیلی بدشانس است اگر با فرم فعلی‌اش راهی به جام جهانی پیدا نکند. او در تیم ملی و باشگاهی چندپسته است و همکاری‌اش با تیاگو آلکانتارا مقابل آرژانتین عالی بود. سائول هم اگرچه به اندازه کوکه ثبات نداشته اما وضعیت مشابهی دارد.

در مثلث هجومی، ایسکو شانس خوبی برای بازی از ابتدا دارد. آسنسیو خیلی خوب برای لوپتگی بازی کرده اما بعید است جای داوید سیلوا را بگیرد اما شانس بهتری نسبت به واسک دارد. سیلوا با 5 پاس گل و آسنسیو با سه پاس گل بهترین پاسورهای اسپانیا در زمان لوپتگی بوده‌اند. کاستا احتمالا مسافر روسیه خواهد بود و مقابل پرتغال بازی می‌کند. هواداران احساسی‌تر اتلتیکو امیدوارند تورس هم به روسیه برود اما او در تمام فصل فقط دو گل زده.

تغییر سبک

اگر حدس و گمان‌ها درست باشد، در نخستین بازی اسپانیا در جام جهانی یک بازیکن از اتلتیکومادرید، سه تا از مادرید و چهار تا از بارسلونا حضور خواهند داشت که این نشان می‌دهد کاتالان‌ها همچنان اهمیت بالایی دارند اما این آخرین جام جهانی برای اینیستا، پیکه و شاید بوسکتس است و با توجه به نوع حریفان، شاید لوپتگی به ساق‌های جوان ستاره‌های آینده‌دار پایتخت اعتماد بیشتری بکند. فوتبال مالکانه اسپانیا رها نمی‌شود اما لوپتگی میل زیادی به استفاده از سرعت و قدرت در حمله در عوض انحصار مالکیت توپ دارد. برای همین است که آسنسیو، سائول و کاستا بازیکنان مورد علاقه او هستند و امثال خوان ماتا و پدروی سریع اما شکننده از نظر بدنی جایی در برنامه‌های او ندارند.
موفقیت‌های رئال در چند فصل اخیر لیگ قهرمانان مدیون فوتبال هجومی سریع و فرصت‌طلبانه و بی‌رحمانه است. اتلتیکو هم به لطف قدرت بدنی بالا تیم مبارزی در لیگ و اروپا محسوب می‌شود، این ویژگی‌ها اهمیت بیشتری نسبت به شیوه بارسلونایی پیدا کرده و اسپانیا را دوباره ترسناک کرده. بازی امروز در سانتیاگو برنابئو دلیلش را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها: اسپانیا رئال مادرید اتلتیکو مادرید

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

6 0

102 مرد تنها1397/01/19

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi