خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایتالیا
اتحاد ایتالیا
6
10,461

جالوورسی، نراتزوری و ناپل ها آغاز گر عصر نوین سری آ؟

جالوورسی، نراتزوری و ناپل ها آغاز گر عصر نوین سری آ؟
اسکودتو مفهمومی است که بزرگان ایتالیا سال های برای داشتن آن در ویترین افتخارات خود در شب های مه آلود استادیوم های همیشه پر خاطره، همانند گلادیاتور های باستان با ارابه های خود به دور میدان چرخیده اند و به جنگ آوری مشغول شده اند.

جنگ آوران ایتالیا، برای چند فصل گذشته اما بسیار گوشه گیر و مایوس بوده اند، اتفاقاتی دست به دست هم داد تا فرمت سنتی رقابت های این کشور برای مدتی اسکودتو را انحصارا به برترین باشگاه سری آ ایتالیا قرار دهد؛ یوونتوس همان سیاه و سفید های همیشه مدعی که رحم بر هیچ رقیبی ندارند و ریشه خود را از ابتدا به درون فوتبال کشور ایتالیا دوانده اند.

بازیکنان یوونتوس
بازیکنان یوونتوس

یووه در چند فصل گذشته با استحقاق هرچه تمام تر توانسته بود کوپا را به تسخیر خود در بیاورد، هیچ قدرتی به حد و اندازه بیانکونری ها نتوانسته بود حتی برای آن ها چالشی کوتاه مدت ایجاد نماید، ماکسیمیلانوس، رهبر جنگ آوران تورین بهترین و درست ترین انتخاب چند دهه گذشته خانواده آنیلی بود تا قدرت در حبس این خانواده ثروتمند باقی بماند.

اما با گذشت سال ها گوشه گیری قدرت های سال های دور، آنها توانستند به خود بیایند و رقابت های سری آ ایتالیا را از انحصار در بیاورند، اینتر قدرتمند لیگ قهرمانان اروپا، رمی های جنگجو و ناپل های سختکوش و پر آوازه جنگی تازه تر به راه انداخته بودند! جنگی که قدرت به چندین تکه بخش شده بود و هرکس به توازن توانش گوشه ای از آن را می کشید!

بازیکنان اینتر میلان
بازیکنان اینتر میلان

ناپل ها البته با ساری تقریب در چند فصل گذشته فوق العاده ظاهر شده بودند، آنها همواره در جنگ های رو در رو بسیار خوب و آماده ظاهر می شدند اما در درازای فصل نمی توانستند به هدف نهایی دست پیدا کنند، اینتر نیز دورا دور به تجمیع قوا می پرداخت و توانست بالاخره با حضور لوچیانو اسپالتی برنامه مدون برای تصاحب قهرمانی برای خود ترسیم کند.

رم نیز دست به ریسک های بزرگ تر زد و میدان را جوان تر ها داد؛ اوزه بیو دی فرانچسکو معادلات گذشته گرگ ها را بر هم زد تا با فلسفه ای تازه تر در المپیک رم روبرو باشیم، این همان عصر نوین سری آ ایتالای بود که همگان روزی برای احیا دوباره آن لحظه شماری می کردند..

بازیکنان آ اس رم
بازیکنان آ اس رم

در این میان اما هنوز دیگر سلاطین این عرصه غایب هستند تا جنگ نام آوران همانند گذشته اغوا کننده پیگیری شود، باشگاه های همچون لاتزیو، آث میلان و آن افتخارات دیوانه کننده اش، فیورنتینا همیشه مدعی و در صحنه، اودینزه همیشه مزاحم برای ابر قدرت ها و سمپدوریا دوست داشتنی هنوز جایشان برای حضور در تئاتر های معاصر کشور فرهنگ و هنر خالیست، اما آنها به زودی باز خواهند گشت..
بازیکنان ناپولی
بازیکنان ناپولی

هرچه که هست سری آ ایتالیا این روزها بسیار جذاب تر دنبال می شود؛ حتی بازگشت عده ای از قدرت ها به صحنه توانسته بار دیگر نگاه ها را به این سو بازگرداند تا این روزها عطش ها برای رقابت های سری آ ایتالیا همانند گذشته بالا بگیرد.

برچسب‌ها: ایتالیا رم ناپولی اینتر یوونتوس

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

286 ᴍᴀʀɪʟʏɴ ᴍᴏɴʀᴏᴇ1396/09/26

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi