خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار مارسی
اتحاد مارسی
31
596

بی عملی باشگاهی زمینه ساز بازیکن سالاری

بی عملی باشگاهی زمینه ساز بازیکن سالاری
پنجشنبه شب و در جریان مسابقات مرحله ی گروهی لیگ اروپا، پاتریس اورا مدافع سرشناس تیم مارسی فرانسه، با حرکتی عجیب یک هوادار را مورد ضرب و شتم قرار داد و قبل از آغاز بازی تیمش مقابل گیمارش از زمین اخراج شد.

به گزارش "ورزش سه"، پس از این اتفاق و در حالی که هنوز کمیته ی انضباطی یوفا رای خود را درباره رفتار مدافع فرانسوی اعلام نکرده، باشگاه مارسی قرارداد اورا را به حالت تعلیق درآورد و او را از فهرست بازیکنان تیم کنار گذاشت. اینکه باشگاه فرانسوی بدون در نظر گرفتن منافع فنی خود و نیازهای احتمالی سرمربی به یک بازیکن کهنه کار، او را در سریعترین زمان ممکن از تیم کنار می‌گذارد بدین معناست که حرفه ای گری و رعایت اخلاق، سرلوحه ی کار پیشرفته ترین و بزرگترین باشگاه های اروپایی است و پایبندی به اصول اولیه، هیچگاه جای خود را به مسائل فنی نمی‌دهد.

گوشه ای دیگر از این رفتارهای حرفه ای را می‌توان در صحبت هایی که دیروز از علی کریمی منتشر شد، یافت. ستاره ی سال‌های نه چندان دور فوتبال ایران درباره زمان حضورش در بایرن‌مونیخ این خاطره را بیان کرد که وقتی یک عمل اشتباه و مغایر با قوانین کشور آلمان از سوی مهاجم نامدار این تیم برای بار دوم تکرار شد، جریمه ی سنگین صد هزار یورویی را از سوی باشگاه بایرن در پی داشت.

برای اروپایی ها حفظ آبرو و شخصیت باشگاه بسیار مهمتر از بازیکنانی است که روزی می‌آیند و چندصباحی بعد تیم را ترک می کنند.

البته ما هم در ایران این جمله را زیاد تکرار می‌کنیم که "نام و اعتبار فلان تیم مهم است، نه بازیکنان آن!" اما وقتی زمان عمل فرا می‌رسد، کمتر این جملات در خاطرها می‌ماند.

اما یکی از اتفاقاتی که کمی به فوتبال ما در این زمینه تلنگر زده، حضور مربیان حرفه ای و باسابقه ی اروپایی است. کارلوس کی‌روش پس از حضور هفت ساله در تیم ملی ایران، حالا به عنوان سمبل مبارزه با بازیکن سالاری شناخته می‌شود. وقتی او بدون هیچ تعارفی چند بازیکن را به دلیل رفتارهای غیر حرفه ای از تیم ملی کنار گذاشت، زنگ خطر برای همه ی فوتبالیست های ایرانی در تیم ملی به صدا درآمد.

البته این رویه برای آن دسته از مربیانی که در باشگاه ها کار میکنند، سد بزرگی به نام هوادار را در مقابل خواهد داشت. هواداران احساسی فوتبال ما، که وقتی برانکو ایوانکوویچ، بازیکن توانمند تیمش را به دلیل زیرپا گذاشتن برخی اصول از تیم کنار گذاشت، به قدری فشار آوردند تا او را محبور به بازگرداندن بازیکن ملی پوش کنند. در زمان نیمکت نشینی این بازیکن هم جو ورزشگاه طوری بود که برانکو را وادار به عقب نشینی می‌کرد.

این روزها البته وینفرد شفر آلمانی هم در دیگر تیم پرطرفدار پایتخت وضعیت مشابهی دارد. بازیکنی که به پیراهن یک تیم بزرگ بی احترامی کرده و به قول شفر، هنوز متوجه نشده در چه تیمی توپ می‌زند، در دقیقه ۷۰ دربی یکصدا از سوی هواداران تشویق می‌شود تا برای بازگرداندن نتیجه کمک کند. این هم شاید نمونه ای است برای یادآوری این موضوع که رعایت اصول حرفه ای هنوز در فوتبال ما اولویت اصلی نیست.

برچسب‌ها: المپیک مارسی پاتریس اورا

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

7 0

172 تآآآج آسیا1396/08/20

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi