خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید و جایزه ببرید!

سایت مستر90، هر ماهه جوایز نفیسی به کاربران خود هدیه می کند. شما هم می توانید با ثبت نام رایگان، از این جوایز بهره ببرید.
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار آلمان
اتحاد آلمان
2
44,669

درآمد بالای فوتبال آلمان از اسپانسرینگ پیراهن

درآمد بالای فوتبال آلمان از اسپانسرینگ پیراهن
فروش قسمتی از پیراهن باشگاه های فوتبال به کمپانی ها امری مرسوم است که در اصطلاح به آن اسپانسرینگ پیراهن می گویند. در این خصوص تبلیغات یک شرکت بر روی لباس یک تیم فروتبال قرار گرفته و هر دو طرف از این موضوع سود می برند.

۱۸ باشگاه دسته اول بوندس‌لیگا که پنجاه و پنجمین فصل جدیدش اخیرا آغاز شده، بیش از ۱۸۰ میلیون یورو از محل اسپانسرینگ پیراهن درآمد دارند.

اسپانسرهای این ۱۸ باشگاه در این فصل در مجموع ۱۸۶٫۶ میلیون یورو به آنها پرداخت می‌‌کنند تا به عنوان شریک تجاری نام‌ونشان‌شان روی پیراهن تیم‌ها باشد. از این نظر هم طبعاً بایرن مونیخ اول است. قهرمان ۲۷ دوره بوندس‌لیگا از شرکت مخابرات «دویچه تلکوم» که در راس سلسله‌مراتب اسپانسرینگ بایرن به عنوان شریک تجاری اصلی قرار داد، سالیانه‌ ۳۵ میلیون یورو به این باشگاه پرداخت می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری ورزشی آلمان (sid) باشگاه ولفسبورگ با فاصله زیادی در رده دوم قرار گرفته است. به نوشته این خبرگزاری برآورد می‌شود کارخانه فولکس‌واگن که مالک باشگاه نیز هست، هر سال بابت نمایش لوگوی فولکس سالی ۲۵ میلیون یورو به ولفسبورگی‌ها می‌دهد.

در رده سوم باشگاه شالکه ۰۴ قرار دارد که در هر فصل از کمپانی روسی «گازپروم» ۲۲ میلیون یورو می‌گیرد. بوروسیا دورتموند نیز از شرکت آلمانی «اوونیک» که در صنعت شیمیایی فعال است، سالیانه ۲۰ میلیون یورو دریافت می‌کند. بوروسیا دورتموند نیز دو سه سال است که از مدل بایرن مونیخ الگوبرداری کرده و با فروش سهام خود به اسپانسرها و شرکای تجاری‌اش رابطه بلندمدتی با آنها برقرار کرده است. دورتموندی‌ها سه سال پیش با فروش ۹ درصد سهام‌شان به اوونیک افزایش سرمایه قابل توجهی دادند.

اسپانسر آستین، منبع درآمدی جدید

آنچه در این فصل جدید است، فروش غیرمتمرکز بسته حقوقی اسپانسرینگ روی آستین توسط خود باشگاه‌هاست. تا فصل پیش سازمان لیگ آلمان این حقوق را به صورت متمرکز به شرکت «هرمس» ‌فروخته بود و همه باشگاه‌ها باید روی آستین‌شان لوگوی این شرکت لجستیک را می‌زدند. هرمس بابت خرید این بسته حقوقی سالی هشت میلیون یورو به سازمان لیگ آلمان می‌داد. اما حالا از این فصل هر باشگاهی می‌تواند خودش برای فروش حقوق اسپانسرینگ روی آستین خود بازاریابی کند. اندازه این لوگو روی آستین از سوی سازمان لیگ تعیین شده و نباید بزرگ‌تر از ۱۲×۸ سانتی‌متر باشد.

این اقدام سازمان لیگ برای باشگاه‌ها یک منبع درآمدی جدید ایجاد کرده است. یکی از اولین باشگاه‌هایی که اسپانسر آستین خود را معرفی کرد باشگاه شالکه بود. گلزن‌کرشنی‌ها با سوپرمارکت آنلاین «AllyouneedFresh» که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه پست آلمان است یک قرارداد بسیار خوب بسته‌اند و سالی پنج میلیون یورو از این شرکت دریافت می‌کنند.

هفته گذشته نیز بایرن مونیخ اسپانسر آستین خود را معرفی کرد. مونیخی‌ها از فصل جدید روی آستین خود برای فرودگاه بین‌المللی حمد در دوحه پایتخت کشور قطر تبلیغ می‌کنند.

برچسب‌ها: بوندسلیگا آلمان فولکس‌واگن

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

5 0

173 سیمرغ تخیلی1396/07/25

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi