خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

بازی کنید، خبر بخوانید و جایزه بگیرید

در مستر90 می توانید علاوه بر بازی و دنبال کردن اخبار فوتبالی، با سایر طرفداران تیم محبوبتان در ارتباط باشید و جوایز بی نظیری هم ببرید!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,321

ایران - آمریکا ؛ شبی که فوتبال فقط فوتبال نبود

ایران - آمریکا ؛ شبی که فوتبال فقط فوتبال نبود
19 سال پیش در چنین شبی ایران از فرط شادی نخوابید .

به گزارش ورزش 11 ، تیم ملی ایران پس از بیست ساال به دراماتیک ترین شکل ممکن در ملبورن دومین صعودش را قطعی کرده و بعنوان سی و دومین تیم به جام جهانی صعود کرده بود .

تومیسلاو ایویچ پس از آماده کردن تیم برای حضور قدرتمندانه در جام جهانی با شکست سنگین برابر رم ناباورانه از کار برکنار شد و جلال طالبی جایگزین وی شد .

ایران با آلمان ، ایالات متحده و یوگسلاوی همگروه شده بود . در بازی اول علیرغم بازی خوب تیم ملی روی هنر سینیشا میهایلوویچ در ضربات شروع مجددبا یک گل مغلوب شدیم .

اما حضور ایران بطور کلی تحت تاثیر بازی دوم در برابر آمریکا بود و همه منتظر این بازی بودند ؛ بازی قرن .

دو تیم فوتبال ایران و امریکا در روز 21 ژوئن سال 1998 در ورزشگاه ژرلاند شهر لیون و در حضور حدود 40 هزار نفر تماشاگر با قضاوت اورس میر از سوئیس در برابر هم صف آرایی کردند .

بازیکنان ایران در این دیدار احمدرضا عابدزاده(کاپیتان) - محمد خاکپور - نادر محمدخانی(75 – محمدعلی پیروانی) - مهدی پاشازاده - محمدجواد زرینچه(77 – نعیم سعداوی) - مهدی مهدوی کیا - کریم باقری - حمیدرضا استیلی - مهرداد میناوند - علی دایی - خداداد عزیزی(74 – علیرضا منصوریان) بودند .

استیو سمپسون سرمربی آمریکا در این شب کیسی کلر - توماس دولی(کاپیتان)(82 – برایان مایسونیو) - ادی پوپ - فرانکی هیدوک - دیوید رجیس - کلودیو رینا - تاب راموس(57 – ارنی استیوارت) - اروی وگرل(57 – پردراگ رادوساولیه ویچ) - برایان مک براید - کوبی جونز - جو مکس مور را به زمین فرستاد.

در ابتدای بازی برتری با آمریکا بود اما هر چه بازی جلوتر رفت تیم ملی شرایط بهتری پیدا کرد و در اواخر نیمه اول روی سانتر جواد زرینچه حمید استیلی با ضربه سری دیدنی ایران را یک صفر پیش انداخت . نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

در نیمه دوم آمریکایی ها که خود را از پیش برنده می دانستند بازی را تهاجمی آغاز کردند اما حملات آن ها راه به جایی نبرد تا اینکه در دقیقه 84 علی دایی که در بازی ملبورن پاس گل طلایی به خداداد را داده بود این بار یک پاس عمقی دیدنی به مهدوی کیا داد تا وی با ضربه ای دیدنی برای دومین بار دروازه آمریکا باز کند .

در ادامه آمریکا سراسر حمله شد و موفق شد یکی از گل ها را جبران کند اما بازی در نهایت با نتیجه 2 بر 1 به سود ایران به پایان رسید تا نسل دوست داشتنی فوتبال ایران پس از صعود خاطره انگیز یک بار دیگر فوتبالدوستان ایرانی را شادکند .

برچسب‌ها: ایران آمریکا

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

13 0

234 ستارگان نا پیدا1396/04/01

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi