خبرهای داغ ، بازی و جایزه

برای شروع، ثبت نام کنید

تا حالا تیم فوتبال برای خودت داشتی؟

در مستر90 می تونی علاوه بر تیم داری و مدیریت باشگاه، خبرهای روز فوتبال رو دنبال کنی و با دوستانت کل کل کنی!
ثبت‌نام رایگان
ثـــبـــت‌نـــام رایـــگان

ثبت نام به منزله پذیرفتن قوانین می‌باشد.

اخبار ایران
اتحاد ایران
1
128,317

اروپا به روسيه نزديک‌تر است!

اروپا به روسيه نزديک‌تر است!
اگر پيش از اين تنها بخشي از ملي‌پوشان كه سال‌هاي قبل پول خوب گرفته بودند و نياز مالي نداشتند، ترجيح مي‌دادند براي حفظ كلاس در اروپا بمانند و دستمزدهاي صد تا دويست هزار دلاري را از دريافتي‌هاي ميلياردي بهتر مي‌دانستند، حالا اغلب بازيكنان ليست انتظار تيم ملي هم گرايش به حضور در اروپا دارند و اين اتفاق قبل از هر چيز به تفكرات كارلوس كي‌روش برمي‌گردد كه از تيم‌هاي خارجي راحت‌تر از تيم‌هاي ايراني، بازيكن به تيم ملي دعوت مي‌كند.

كارلوس كي‌روش اعتقاد دارد همين كه بازيكن ايراني در تيم‌هاي اروپايي تمرين كند، براي آماده ماندن كافي است. از نگاه او كه 6 سال است در فوتبال ايران حضور دارد و تمرينات روزي يك جلسه‌اي و تعطيلي‌هاي هفته‌اي دو روز تيم‌هاي ايراني را مي‌بيند، اگر بازيكني با تيم اروپايي قرارداد ببندد، حتي اگر روي نيمكت بنشيند، خواب و تغذيه‌اش استاندارد مي‌شود، بدنسازي‌اش اصولي است، روزي حداقل 4 ساعت تمرين، آناليز و برنامه‌ريزي حرفه‌اي را دارد و كي‌روش اين رفتار حرفه‌اي را به زندگي غيرحرفه‌اي در فوتبال ايران ترجيح مي‌دهد، فوتبالي كه در آن برخي بازيكنان چنان حاشيه امنيت دارند كه تا 12 شب در مراسم‌هاي رسمي شركت مي‌كنند، تا 2 بامداد قليان مي‌كشند، تا 4 صبح در فضاي مجازي مي‌چرخند و دو شب قبل از بازي، سرگرمي‌هاي غيرمتعارف دارند و غذاهاي چرب هم مي‌خورند.

اين نگاه كارلوس كي‌روش و توصيه به شاگردانش مبني بر اينكه «همه چيز پول نيست، پول را هميشه مي‌توان به دست آورد، اگر پيشنهاد اروپايي داريد، معطل نكنيد» به حدي در فضاي فوتبال ايران پيچيده كه حالا بازيكناني كه حتي به اردوي تيم ملي هم نرسيده‌اند، مي‌خواهند با حضور در اروپا بخت خود را براي پيوستن به تيم ملي و شركت در جام جهاني بيازمايند، چه برسد به ملي‌پوشاني كه با روحيات كي‌روش آشنايي دارند و ترجيح مي‌دهند خلاف خواسته غيرمستقيم كارلوس هم كاري نكنند.

راست و دروغش گردن راوي كه مي‌گفت عليرضا بيرانوند، حامد لك، علي كريمي، اشكان دژاگه و... درست به همين دليل دنبال رفتن به اروپا يا ماندن در فوتبال قاره سبز هستند. حتي در مورد رامين رضاييان هم گفته مي‌شود اختلاف او با استقلال سر 5/2 ميلياردي كه او مي‌خواست و 2/2 ميلياردي كه استقلال مي‌داد، نبود و انگار كي‌روش به رامين گفته دنبال پول نباش و به اروپا برو...

همين گفته‌ها و شنيده‌ها در اصفهان باعث دلخوري كرانچار شده است. گويا سرمربي سپاهان تصور مي‌كند كي‌روش به علي كريمي گفته حتي به قيمت نيمكت‌نشيني در ديناموزاگرب به ايران برنگرد و به حاج‌صفي گفته در سپاهان نمان و به يونان برو اما يكي از ملي‌پوشان كه اين روزها در تدارك سفر به اروپاست، مي‌گويد: «كارلوس به هيچ بازيكني مستقيم نمي‌گويد به اروپا برو يا در ايران نمان، علاقه او به دعوت از لژيونرها و استفاده از آنها در تركيب تيم ملي و به ويژه اين ديدگاهش كه معتقد است بازيكن با قرار گرفتن در فضاي استاندارد فوتبال اروپا و تمرين و تغذيه و آماده‌سازي حرفه‌اي، سريع‌تر پيشرفت مي‌كند، باعث مي‌شود بازيكنان مشتاق حضور در اروپا باشند.»

اما آيا واقعاً نيمكت‌نشيني در فوتبال اروپا از بازي كردن در ليگ برتر ايران بهتر است؟ اين سؤال را بايد از بازيكناني پرسيد كه هم سابقه بازي در ليگ برتر ايران را دارند و هم بازي در تيم‌هاي اروپايي را تجربه كرده‌اند. البته به طور مشخص براي دروازه‌بان‌ها پاسخ اين سؤال منفي است چون دروازه‌بان فقط با بازي كردن و در چهارچوب ايستادن، آزمون و خطا را پشت سر مي‌گذارد و تجربه كسب مي‌كند اما در ساير پست‌ها، شايد بتوان تمرين كردن مقابل بازيكنان اروپايي را از بازي كردن مقابل بازيكنان ايراني مفيدتر دانست.

خارج از بحث‌هاي فني، همين كه پيشنهادهاي ميلياردي براي بعضي‌ها وسوسه‌انگيز نيست و آنها با 150 تا 200 هزار دلار هم به اروپا مي‌روند تا به جام جهاني روسيه نزديك‌تر باشند، نكته جالبي است. البته قطعاً كي‌روش تمام آنهايي كه در صف انتقال به اروپا هستند را با خود به روسيه نمي‌برد. تيم ملي فقط 23 بازيكن مي‌خواهد و تقريباً 17 نفر از همين حالا مشخص شده‌اند.

برچسب‌ها: فوتبال ایران جام جهانی روسیه

اگر حوصله خواندن ندارید، برای شنیدن اخبار روز فوتبال از هرجای ایران با شماره 9099070330 تماس بگیرید.

در مستر90، می توانید خبرها را پیگیری کنید، با طرفداران فوتبال در ارتباط باشید و جایزه ببرید! {ثبت نام رایگان}

1 0

46 قهرمان آبی آسیا1396/04/01

تمامی خدمات اين سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

logo-samandehi